Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Karácsony emberéletekkel játszik, mert hiányzott a matekórákról

M. Kovács Róbert

2020.06.29. 13:20

A forgalommérési adatok szerint a biciklisávosított Nagykörúton erős napon 3000-3500 kerékpáros halad el. Ez a mérési adat bátorította fel újabb, immáron a Baross utcába tervezett biciklisáv kialakítására a drótszamárfüggő főpolgármestert. De vajon Karácsony Gergely azt az adatot is látta, hogy ez idő alatt a Nagykörút másik sávjában 40 ezer (!) gépjármű közlekedik?! Mert ha igen, felmerül a kérdés: ennyire elszánt vagy csak hülye?

Úgy vélem, mostanában legkönnyebb feladata annak van, aki Karácsony Gergely ultraliberális főpolgármester politikai ellenfeleként tevékenykedik.

A pasas ugyanis a jelek szerint imádja maga alatt vágni a fát.

Legutóbbi húzása is magáért beszél.

Nagy bőszen bejelentette:

annyira sikeres a Nagykörúton kialakított kerékpársáv, hogy most majd a Baross utcában is csinálnak egy ilyet.

De nem is ez a szép az egészben, hanem a Karácsony vezette főváros hivatkozási alapja.

Közölték ugyanis, hogy a forgalommérések szerint a nagykörúti biciklisávban néhány hét alatt akkora lett a forgalom, mint a régóta működő Múzeum körútiban. Vagyis: naponta 3000-3500 kétkerekű használja a sárga vonallal nekik leválasztott sávot.

Értitek?! Óránként 145 kerékpáros megy végig a körúton a két különböző irányban, vagyis egy irányba óránként nagyjából hetven, azaz percenként alig másfél kétkerekű gurul végig. (De persze fél kerékpárosok csak akkor lesznek majd az utakon, ha Karácsony újabb terve is megvalósul, de erről később...).

Persze,

a főváros közleménye nem tér ki ugyanannak a forgalomszámlálásnak a másik adatára,

vagyis hogy az egyébként iskolaszüneti, COVID-19 vészhelyzet miatt még mindig visszafogott belvárosi forgalomban

ugyanennyi idő alatt 40 ezer, azaz legalább tizenkétszer annyi autós megy végig ugyanezen az úton, mint kerékpáros.

Ennek ellenére Karácsonyék úgy vélik, hogy 40 ezer autósnak és 3 ezer kerékpárosnak fele-fele arányban kell osztoznia a forgalmi sávokon és akkor majd ettől élhetőbb lesz Budapest. Hogy ezt honnak szedték, nehéz megállapítani, hiszen

a városháza eleddig egyetlen hatástanulmánnyal, forgalmi felméréssel nem támasztotta alá hagymázas kerékpárosítási elképzeléseit.

(Miért jó ez így?! Csak. Mert jó. Kuss!)

A legújabb bejelentésben ráadásul a főváros zseniális vezetése azt is belebegtette, hogy

a Baross utca azon szakaszain, ahol nem lesz külön biciklisáv, ott busz-kerékpársávokat alakítanak.

Megvan a kép? Megy a 9-es busz, tele utasokkal, sebessége heti 6 kilométer, mert egy kerékpáros mögött araszol, akinek viszont egy zabszem sem férne be az ülésen nyugvó testrészébe, hiszen mögötte 17 tonna tornyosul...

De, ha már itt tartunk... A rendőrség baleset-megelőzéssel foglalkozó szerve, az OBB (Országos Baleset-megelőzési Bizottság) a közelmúltban publikált egy európai felmérést a kerékpáros balesetekről, amelyekből kiderül, hogy

egymillió emberre Magyarországon átlag 7,4 halálos kerékpáros baleset jut, az európai uniós átlagban 4 eset jut egymillió lakosra. Ezzel az EU-s statisztika rosszabbjai között állunk, csak Litvánia (7,5 eset/egymillió fő) és Románia (8,9 eset/egymillió fő) áll mögöttünk.

De ugyanez a tanulmány állapítja meg azt is, hogy a balesetben résztvevők járműtípusonként készített statisztikájában az uniós átlagból szintén magasan kilógnak felfelé azok az országok, ahol kifejezetten népszerű a kerékpározás:

ahol a napi rutinban a lakosság aktívabban használja a kerékpárokat, ott magasabb a balesetekből rájuk jutó arány. Hollandiában a halálos balesetek 19 százalékát, Dániában 15 százalékát, Németországban 12 százalékát szenvedik el kerékpárosok, holott ezekben az országokban a kerékpáros-közlekedés infrastruktúrája, valamint a közlekedők összességének a hozzáállása is jobb a nálunk tapasztalhatónál,

írják a szakemberek, de ezt vélhetően a KariGeri-brancsból senki sem olvasta. Pedig nyilvános, még közérdekű adatot sem kell igényelni...

Uniós átlagban a közlekedési balesetekben elhunytak 8 százaléka ült kerékpáron élete utolsó perceiben, nálunk ez az arány már most is rosszabb, 12 százalék, de ha a főváros vezetése folytatja ámokfutását, akkor ez simán elérheti a hollandiai arányszámot is.

És hogy mennyire nem nyugszik semmiféle szakmai alapon Karácsony Gergely erőszakos kerékpárosítása,

jól mutatja, hogy miközben egyre több helyütt teljesen egyenrangú jogokat adna a közlekedésben a kerékpárosoknak,

egy szóval nem merült fel olyan ötlet, hogy esetleg a fővárosi kerékpár-használókat képezni kellene.

Mert hogy aki – a segédmotortól a személyautón át a nyergesvontatóig – motorizált járművet vezet, annak bizony legalább KRESZ-ből vizsgáznia kell, de ugye, a mopedtől magasabb teljesítményű járművek esetében ez csak az alap, a forgalmi jártasságról is számot kell adni.

Kerékpár esetében ilyen nincs. Minden hülye felülhet rá és neki a forgalomnak... Még Karácsony Gergely is, akinek szintén nincsen jogosítványa.

Oké, nincs jogsija. Rendben, nem járt matekórára, így nem érti miért nem közlekedhet ugyanakkora területen 40 ezer gépjármű és 3 ezer kerékpár. De akkor legalább valami városvezetési jártasságról tenne tanúbizonyságot, és

ne zöldpolitikai alapon hozna meg olyan döntéseket, amelyek emberéleteket követelhetnek.

Mert az elgázolt kerékpárosok családjának kevés lesz az az elégtétel, ha a főpolgármester orbitálisat bukik a következő választáson. Az nem hozza vissza az elhunyt családtagokat...

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére