Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo
kétharmad
 
 
 
 

Lejáratási-ügy: a legenyhébb büntetést kaphatja Dezső András

2018. november 30. 09:00

Mint ismert, Dezső Andrásnak, az Index.hu "újságírójának" egy lejáratócikk miatt bíróság előtt kell felelnie. Dezső ugyanis csak úgy tudta lejáratni áldozatát, ha hírhamisítást és bűncselekményt követ el. Úgy tűnik, hogy ezt tudatosan bevállalta. Ennek ellenére a bíróság úgy ítélte meg, hogy a legenyhébb büntetést adná az újságírónak. Eközben lapunk kiderítette, hogy ugyanebben az ügyben szintén hírhamisítást követett el a 24.hu újságírója, Spirk József. Egy szervezett, több médiumot magába foglaló lejáratógépezetet láthatunk működés közben.

Október második felében fordult lapunkhoz Natalie Contessa af Sandeberg, a svéd-magyar nő, aki még márciusban az M1-en arról beszélt, hogy a tömeges bevándorlás végleg megváltoztatta Svédországot, ahonnan 2018 elején hazaköltözött. Sandeberg azzal az információval keresett meg minket, hogy az indexes Dezső András elleni vádemelésről várhatóan hamarosan dönteni fog az ügyészség. Egy hónapja a Budapesti II. és III. Kerületi Ügyészség újságírói kérdésre válaszolva jelezte lapunknak: az ügyészség vádat emelt az Index.hu munkatársa ellen különleges személyes adattal való visszaélés miatt. A kerületi ügyészség a vádiratban indítványozta, hogy a bíróság az ügyben tárgyalás mellőzésével, az ügyiratok alapján hozzon büntető végzést.

A különleges személyes adatokkal való visszaélés vétségének elkövetésére azért volt szüksége Dezső Andrásnak, hogy lejárathassa áldozatát. Korábbi cikkünkben részletesen bemutattuk, hogy az index munkatársa nem törekedett arra, hogy Sandeberg állításaival vitatkozzon, vagy azokat esetleg megpróbálja megcáfolni. Az "újságíró" egyszerűen le akarta járatni. Mégpedig úgy, hogy a nő korábbi, svédországi „bűnügyeit” hozta nyilvánosságra. A jogszabályok értelmében ezt csak Sandeberg hozzájárulásával tehette volna meg. Emellett a nő által elkövetett „bűncselekmények” olyan ügyek, (az egyik vádpont szerint azt mondta egy vita során: „k888rva”),  amelyek Magyarországon – és a legtöbb országban – nem számítanának bűncselekménynek.

Érdekesség továbbá, hogy Dezső András cikkében azt állította: hivatalos, hatósági dokumentumok jutottak birtokába az üggyel kapcsolatban. Sandeberg szerint azonban a nyomozati iratok másról tanúskodnak: ezekben az újságíró elmondta, hogy nyilvános forrásból szerezte meg a dokumentumokat.

Dezső András, az Index.hu újságírója. Forrás: Youtube.

Hogy pontosan mi az igazság, azt egyelőre nem tudjuk. Az valószínűsíthető, hogy az indexes "újságíró" a saját személyét, kapcsolatrendszerét akarta fényezni azzal, hogy azt állította: hivatalos, hatósági dokumentumok kerültek hozzá. Ezzel ugyanis azt sejteti az olvasóval, hogy olyan svédországi hatósági kapcsolatai vannak, amelyekkel a legrövidebb időn belül érzékeny, a hatóság által kezelt dokumentumokhoz férhet hozzá. Dezső András nemrég úgy nyilatkozott egy nemzetközi újságíró-szervezetnek, hogy nyilvános forrásból szerezte az adatokat. Ez a valóság tudatos kiszínezése, az olvasók megtévesztése. Vagy esetleg Dezső András értelmezésében a "hivatalos, hatósági dokumentumok" kifejezés ugyanazt jelenti, mint a "nyilvános forrásból beszerezhető dokumentumok".

Hogy pontosan milyen forrásból származtak az információi, az azért is fontos, mert a nyilvános svédországi forrásból beszerzett dokumentumok esetében a szolgáltató pontosan leírja, hogy valaki mit tehet az adatokkal és mit nem. Vagyis Dezső Andrásnak – ha igazat mondott a hatóságoknak és félrevezette az Index.hu olvasóit – pontosan tisztában kellett lennie azzal, hogy az ügyiratokban fellelhető részleteket nem hozhatja csak úgy nyilvánosságra. Ha mégis megteszi, akkor azzal bűncselekményt követ el. Első ránézésre úgy tűnik, hogy a lejáratás érdekében ezt is bevállalta. Ez a feltételezés azért is megalapozott, mert valószínűleg segítséget kellett kérnie a dokumentumok lefordításához, tehát azok több kézen is átmentek, így valaki figyelmeztethette volna, hogy a büntetőügyek részleteinek ilyen módon való nyilvánosságra hozatala nem véletlenül nem szokás a svéd sajtóban.

Próbára bocsátást kért az ügyészség, a bíróság megelégszik a megrovással

Lapunk az ügy tárgyalási módjával, a vádirattal és bíróság által kiszabni kívánt büntetéssel kapcsolatban kérdezte a Fővárosi Törvényszéket. Itt azt a választ kaptuk, hogy az érintetteknek postán még kedden elküldték bírósági iratokat. Az ebben olvasható részletekről Sandeberg tájékoztatta a lapunkat.

A bíróság úgy határozott, hogy az ügyész kérésének megfelelően tárgyalás helyett egy büntetővégzés útján hozza meg döntését.

A tárgyalás mellőzése a balliberális propaganda állításától eltérően nem azt jelenti, hogy valamiféle „statáriális” bíróság elé áll az érintett, hanem azt, hogy az egyszerű ügyekben így gyorsítják meg az eljárást. Egy ilyen eljárásra csak akkor van egyáltalán lehetőség, ha a vádlott korábban beismerte, hogy ő követte el terhére rótt cselekményt és belenyugodott a tárgyalás mellőzésébe, illetőleg az ezt tartalmazó bírói végzésbe.

Vagyis ha nem lesz tárgyalás és büntetővégzés alapján hozzák meg az ítéletet, akkor erre Dezső András saját elhatározásából kerül sor. Így teljesen hamis és félrevezető az az áldozatszerep, amelyet felvesz. Továbbá hamis az a kép is, hogy ez valamilyen támadás a sajtószabadság ellen.

Úgy tudjuk, hogy az ügyészség próbára bocsátást javasolt. Ezzel a döntéssel a bíróság magát a büntetés kiszabását halaszthatta volna el meghatározott időtartamra, mely 1 évtől 3 évig terjedhet. Az ügyészség értesüléseink szerint Dezső esetében 1 év próbára bocsátást javasolt a bíróságnak. Ezt az értesülést az ügyészség egyelőre nem erősítette meg – kitérő választ kaptunk.

Ha a próbára bocsátott újabb bűncselekményt követ el, akkor a bíróság a próbára bocsátást megszünteti és valamilyen büntetést szab ki. Ezzel szemben, ha a próbaidő eredményesen eltelik, akkor az elkövető büntethetősége megszűnik.

A bíróság azonban enyhébb büntetést is elegendőnek tartott: a büntetővégzés megrovást tartalmaz személyes adattal visszaélés vétségének elkövetése miatt.

Jelen állás szerint az érintetteknek 8 napjuk van arra, hogy fellebbezzenek a döntés ellen és tárgyalást kérjenek.

Az indoklás szerint az enyhítést azért tartotta szükségesnek a bíró, mivel "cselekménye az elbíráláskor már nem veszélyes", vagy csekély fokban veszélyes a társadalomra.

Ez az érvelés azonban vitatható annak fényében, hogy Sandebergről számos valótlanság látott napvilágot – mint lentebb olvasható – és ezeket a valótlanságokat az üggyel foglalkozó ellenzéki médiumok minden alkalommal igyekeznek leközölni. Miközben Dezső András megússza egy megrovással, aközben tovább folyik Sandeberg ellen a lejáratókampány.

Légből kapott értesülések

Az egész ügy jelentősége jóval túlmutat azon a tényen, hogy az egyébként magát függetlennek és objektívnek tartó Index.hu egyik legismertebb "újságírója" bűncselekményt elkövetve, az olvasókat megtévesztő hardcore lejáratócikket ír. Az ügyben ugyanis láthatóvá válik a komplett, balliberális lejáratógépezet.

Dezső András lejáratócikke után alig 24 órával jelent meg a 24.hu-n Spirk József korábbi indexes firkász cikke, amely további bombasztikus leleplezést ígért. A címe: A Svédországból „hazamenekült” nő már 2016-ban a Budai Várban lakott. Ebben Spirk azt állítja: beszélt egy lakástulajdonossal, aki korábban Sandeberg főbérlője volt 2016-ban. A lakásban a cikk szerint néhány hónapig lakott a nő, amelyből Spirk József azt a következtetést vonta le,

hogy valójában már hosszú ideje életvitelszerűen Magyarországon él.”

Egy későbbi cikkében meg is erősíti ezt az olvasatot. Azt írja: „Az interjúban elhangzott állítással ellentétben Contessa nem az utóbbi időben költözött el Skandináviából, hanem már két évvel ezelőtt”. A hírt a többi lap is úgy értelmezte,. hogy Sandeberg már két éve Magyarországon élt 2018-ban.

Csakhogy az újságíró ezeket csupán feltételezte, ám tényként közölte. Emellett ebben a cikkben feltüntette az Index.hu állításait, amelyek leközlésével korábban Dezső András bűncselekményt követett el. Ráadásul ennek a cikknek a felépítésén is látszik, hogy Spirk sem akarta vitatni Sandeberg Svédországgal kapcsolatos megállapításait, csupán lejáratni akarta a nőt.

Mint ismert, Spirk József volt az, aki az Index.hu-tól azután volt távozott, hogy hírt hamisított Orbán Viktor fiáról. Az "újságíró" állította: Orbán Gáspárt a terrorelhárítás hozta haza Afrikából. Mint kiderült, hamis hírről volt szó ebben az esetben is. Spirknek el kellett hagynia az indexet a botrány nyomán és a Népszabadságnál folytatta, ám a lap megszűnésével ott sem maradhatott sokáig, így a 24.hu-hoz ejtőernyőzött.

A lejáratás ténye mellett az is világossá vált, hogy Spirk József következtetései nem felelnek meg a valóságnak.

Hírhamisítás a 24.hu-nál

Sandeberg a márciusi M1-es interjúban azt állította: a közelmúltban telt be nála a pohár és ekkor határozta el, hogy Magyarországra költözik Stockholmból. Spirk és Dezső ezt az állítást és a nőt magát is szerette volna hitelteleníteni különböző módokon. Spirk és a 24.hu olyan módon, hogy azt állították: már „két éve Magyarországon lakik”. Ami természetesen fake news.

Ennek bizonyítására dokumentumokat kértünk és kaptunk Sandebergtől.

Mielőtt ezeket bemutatnánk, érdemes elmondani, hogy Sandeberg az elmúlt 40 évben számos alkalommal járt és tartózkodott Magyarországon hosszabb-rövidebb ideig. 2016-ban azért érkezett haza, hogy tanuljon, ám akkor még nem szeretett volna letelepedni Budapesten. Mindössze néhány hónapnyi fővárosi tartózkodás után ismét külföldre utazott. 2017-ben Stockholmban bérelt lakást és egy kórházban dolgozott ápolóként.

A dokumentumokból a személyes adatok védelme miatt kitakartunk egyes részleteket.

Az alábbi szerződés egy lakásbérleti szerződés Natalie af Sandeberg nevére. Az ingatlan Stockholm Rindögatan utcájában található (irányítószám: 115 36). A szerződés kelte 2017.06.27. és a dokumentum szerint a bérleti idő meg lett hosszabbítva 2017.12.15-ig.

Sandeberg stockholmi tartózkodása alatt munkát vállalt a Danderyds Sjukhus kórházban, ahol ápolóként dolgozott. Megkaptuk tőle a munkaügyi szerződését, valamint egy igazolást arról, hogy 2017. második felében az intézményben dolgozott. A dokumentumok közül elégségesnek véltük az igazolás nyilvánosságra hozatalát. A dokumentumot a kórház egyik bérszámfejtője állította ki. Alább egy fénymásolat látható a dokumentumról.

Az itt bemutatott iratokon kívül Sandeberg eljuttatott lapunkhoz egy igazolást, amely szerint a stockholmi Karolinska Egyetem egyik kurzusára járt a közelmúltban, valamint egy olyan dokumentumot, amely bizonyítja, hogy Göteborgban, egy másik svéd nagyvárosban is hosszabb időt töltött az elmúlt években. Emellett egy olyan iratot is kaptunk, amely bizonyítja, hogy Magyarországon is folytatott tanulmányokat. Ebben a hivatalos dokumentumban is egy stockholmi lakcím van feltüntetve.
A dokumentumok nem csupán Natalie állításait támasztják alá, hanem Dezső András és Spirk József aljas érvelését is lebuktatják.

Dezső András ugyanis azt írta: „A róla szóló hatósági iratok, valamint az alapján, hogy svéd embereket rágalmazott meg alaptalanul, C. azon állítása is erősen kétségbevonható, hogy egyszer metróval ment be a munkahelyére és egy bevándorló férfi megtámadta.”

Az érvelés azért aljas, mert a Sandeberg által elkövetett cselekmények, mint látható, semennyire sem befolyásolják a nő szavahihetőségét. Arról nem is beszélve, hogy Dezső arra is alapozza állítását: mivel Sandeberg bejelentett lakcíme nem Stockholmban van, ezért nem is dolgozhatott és élhetett ott. Ez olyan, mintha azt állítanánk: akinek Miskolcon van a bejelentett lakhelye, az nem dolgozhat és nem élhet Budapesten. A kettő természetesen egyáltalán nem zárja ki egymást.

Spirk József egy néhány hónapos budapesti tartózkodásból vonta le a megalapozatlan következtetést: Sandeberg két éve Magyarországon él. Spirk esetében, csakúgy mint Dezső Andrásnál, a lejáratás volt a szándék. Nem a tények megismerése.

Beindul a lejáratógépezet

Miután Dezső András valótlan állításokat és következtetéseket tartalmazó lejáratócikke megjelent, a balliberális média lassan reagált. Vagy talán csak vártak valamire – Spirk cikkére. Két médium azonban igyekezett átvenni az infót.

Másnap még délelőtt megjelent Spirk József első cikke az ügyről, amely után már jóval több átvétel született. Beindult a lejáratógépezet.

És amikor kiderült, hogy Dezső András ellen vádat emelt az ügyészség, akkor az egész brancs – a korábbi hírhamisítást elkövető 24.hu és az Index.hu kivételével  – újraközölte a rágalmakat.

  • HVG („...a nő 2016 óta él Magyarországon.”)
  • 444.hu („...már évekkel korábban lakást bérelt Budapesten, vagyis már a sztori felütése is hazugság volt...”)
  • Mérce („Kiderült emellett az is, hogy állításával szemben feltehetőleg sosem élt Stockholmban...”)
  • 168 Óra („Az Index által bemutatott iratok szerint a nő csak Båstadban élt Svédországon belül, ezzel szemben a magyar közszolgálati televízió úgy mutatta be, mint aki Stockholmban dolgozott.” Megjegyzés: az Index.hu sosem mutatott be iratokat, sőt, tudomásunk szerint Dezső András a forrásairól is eltérő tartalmú állításokat tett a cikkében és a hatóság előtt. Sandeberg elmondása szerint Dezső a nyomozás során semmilyen dokumentumot nem tudott bemutatni még a hatóság kérésére sem – a szerk.)

Látható, hogy az egész magyar balliberális sajtó átvette és még büszkén lobogtatta is a hírhamisítást és a lejáratást. Az itt felsorolt lapokon kívül a jobbikos sajtó és a különböző  blogok is átvették a hazug, ellenőrizetlen és becsmérlő állításokat. Az ekkor még Simicska Lajos irányítása alatt álló HírTV-ben és az ATV-ben pedig még napokig csámcsogtak a fake news-on a balliberális megmondóemberek. Emellett a közösségi médiában is hatékonyan terjedt az indexes és 24.hu-s lejáratás, amely több millió emberhez juthatott el. Arról már nem is beszélve, hogy a CPJ nemzetközi sajtószervezet cikke után – amelyben szintén hazugságok voltak – újra leközölték a magyar médiumok ezeket a rágalmakat.

OLVASTAD MÁR?

kétharmad
 
 
 
 
KOMMENTEK BETÖLTÉSE
Gyurcsányék tüntetés helyett wellnessezni mentek péntek este

Gyurcsányék tüntetés helyett wellnessezni mentek péntek este

kinyílott a pitypang

Pénteken biztosan nem túlóráztak a Demokratikus Koalíció (DK) politikusai.

Budapestből nem lesz Majdan!

Budapestből nem lesz Majdan!

kétharmad

Sérült rendőrök, lángoló kukák, agresszív tömeg, puccsra készülő ellenzék, külföldi zsoldban szolgáló tüntetők és ködös célok. Így lehetne leírni az elmúlt napok történéseit és azok mozgatórugóit. A Budapesten kibontakozó "demonstrációk" kísértetiesen emlékeztetnek minket valamire: így kezdődött a gyarmati státuszba taszított ukrajnai forradalom is. Ott is látszólag spontán szerveződő csoportok provokálták az állami szerveket, hogy aztán a nyugati média és a külföldi titkosszolgálatok segítségével megdöntsék az államrendet. Meg is lett az eredménye: káosz, területi veszteség, nyomor.

Soros bűnözőket fizet le, hogy Budapesten vandálkodjanak

A fővárosi megmozdulásokon a rendőrség szombatig 57 embert állított elő. Jelentős részük büntetett előéletű.

Az ellenzék "mártírja", Mohácsi Márk már a Soros-egyetem tüntetésén is balhézott

Az ellenzék "mártírja", Mohácsi Márk már a Soros-egyetem tüntetésén is balhézott

kétharmad

A Soros Györgyhöz köthető 444 és társai elképesztő propagandagyártásra adták a fejüket az elmúlt napokban.

Saját dolgozóit sem fizette ki a Jobbik

Saját dolgozóit sem fizette ki a Jobbik

kétharmad

Az EchoTV Informátor című műsorához került dokumentumok szerint a párt tévéjének számító N1TV készítői a választások előtti három hónapban több esetben is napi 18-19 órákat dolgoztak a párt sikerességéért, mint kiderült ingyen. Az N1TV, a Kiegyensúlyozott Médiáért Alapítvány tulajdona, amely a Jobbik pártalapítványa.

A nyugati demokráciákban súlyosan büntetik a képviselői rendbontást

Egyre inkább úgy tűnik, hogy társadalmi tömegbázis híján a frusztrált ellenzék nem lát más lehetőséget, mint a nyílt erőszak bevetését: a parlamentarizmus demokratikus szabályainak durva megsértésével próbálják támadni a fennálló alkotmányos rendet - áll a Századvég Alapítvány legfrissebb elemzésében.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Adatvédelmi tájékoztató ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére