Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Trónok harca az Izaura TV-n

Horváth Zsófia

2019.05.08. 13:40

Makulátlan lett a nyolcadik évad…

Vigyázat, ez a cikk tele van spoilerekkel.

A Trónok harca az utóbbi évek egyik legnagyobb tévés sikere, egyben a legmegosztóbb is. Két tábor van: akik csak erről tudnak beszélni, és azok, akiket teljesen hidegen hagy a sorozat. Átmenet nem igazán létezik. Most eljött a várva várt befejező évad. A kérdések eddigre már felhalmozódtak a rajongók fejében, sok a magyarázatra szoruló misztikum. Vártuk a megszokott, fordulatos, kiszámíthatatlan, néhol erőszakos, ármánnyal és intrikával teli történet befejezését. Helyette kaptunk egy elnyújtott hollywoodi, klisés szappanoperát.

Az egy dolog, hogy csak hatrészes lett az új évad, mert szinte egész estés hosszúságúak. De hogy az első két részben ne történjen az égegyadta világon semmi, az felháborító.

Azt ugyanis nem nevezném nagy történésnek, hogy egy egész részen keresztül felvonulnak a még élő szereplők, hosszan egymás szemébe néznek meg a távolba, miközben Bran kínosan bámul mindenkit a háttérből.

Az pedig, hogy a második rész érzelmi csúcspontja az a jelenet, amikor a mamlasz Brienne-t lovaggá üti a vajszerűvé puhult Jaime Lannister, egészen nevetséges. Az első két részben konkrétan nem történt semmi azt a bámulatos ötletet leszámítva, hogy menekítsenek mindenkit a kriptákba, mert az a „legbiztonságosabb hely”. Aha. Végül is az egyetlen biztos információ a hamarosan megérkező Éjkirályról csak annyi, hogy fel tudja támasztani a holtakat, hogy a seregébe állítsa őket.

A harmadik részt még reménykedve várhattuk, hiszen ekkor történik a Nagy Csata. A harc az Éjkirály és a holtak ellen: megmutatkozik a misztikum, amire az egész hét évadot felépítették. Lassított és nevetségesen amatőr harci jelenetek (mi értelme volt a dhotrakiak előreküldésének?!) és az egyébként szintén tisztázatlan hátterű vörös papnő, Melisandre közbenjárása, aki csak megválaszolatlan kérdéseket hozott be a történetbe. A harmadik részben viszont egy fontos szereplő sem halt meg, nincs igazi dráma, a kérdés, hogy mit kering a két sárkány a levegőben ahelyett, hogy leokádná tűzzel a holtakat, pedig konstans. Majd az Éjkirályt, akiről legendák szólnak, aki elhozta magával a nagy telet, aki milliókat ölt meg és állította a holtakat maga mellé, ezt az Éjkirályt egy kislány szúrja hasba egy tőrrel, mire az szétporlad. Ennyit a hét évadon keresztül felépített misztikumról, a történet vázáról, a nagy kérdésekről.

Mindezt azért, hogy aztán a negyedik részben se történjen semmi.

Fél óra után komolyan felmerült bennem a kérdés, hogy ez még mindig a Trónok harca? Vagy benyomódott a kapcsoló és az Izaura TV-t nézem? Négy különböző szerelmi szál fél óra alatt. Az összes jelenet elnyújtott. Egy búcsú, egy temetés a korábbi részekben maximum egy percig tartott, most valamiért úgy gondolták a rendezők, szükséges tíz percig mutatni a könnyezést, a lobogó lángokat. Vagy hogy Brienne és Jaime párosa számára meg kell rendezni a teljesen felesleges romantikus jeleneteket. Hogy a korábban sziklaszilárd amazonból mégis ki kell hozni a gyengéd nőt. Igaz, ugyanebbe az idősávba éppen belefért volna feltárni az Éjkirály múltját (amit Bran valószínűleg tud) és az egész fény kontra sötétség ellentét hátterét vagy következményét, de nem: mi nézhettük a végtelen szánalmas csókolózást és könnyes párbeszédeket. Nagyon örvendetes a karakterek érzelmi fejlődése, csak a Trónok harcát szerintem senki sem ezért nézte.

Persze még reménykedhetünk a következő két részben, hogy ugye nem a vastrónért folyó csata lesz a csúcspont, és ugye lesz még csavar a történetben. Valószínűsíthető, hogy lesz ilyen, de igazából ez már nem számít. Mert ettől még a nyolcadik évad több mint fele semmit sem ér. Azzal, hogy az élők kontra halottak harcot a vastrónért való küzdelem alá helyezték, a katarzisélményből vettek el. Mégis, hogy lehet katartikusabb egy trónért való küzdelem (ami ráadásul folyamatos), mint a misztikummal övezett transzcendens lény képviselte halállal szembeni harc? Arról nem beszélve, hogy mi szükség van ennyire nyilvánvalóan erőltetni a genderlobbit még itt is? Arya Stark már rég beteljesítette a független, erős nő szerepét, semmi szükség nem volt a piedesztálra emelésére, főleg, hogy ezzel csak újabb logikai buktatókat helyeztek el a történetben. A rendezőket ez már nem érdekli, mert megszerették a karaktereket. És ez a személyes érv (meg az, hogy jól kaszálnak a „Not today” feliratú pólókból) felülírja a történet iránti elköteleződést. Na meg persze már rég nem íródnak könyvek, gondolat pedig nincs, ezért megteszi ez az elnyújtott csöpögés is.

A rendezők átverték a nézőket, kihasználták a lelkesedésüket, az elköteleződésüket és a várakozásukat. Kihasználták a bizalmat, amit nekik szavaztunk, hogy megéri várni a befejező évadra és nézni fogjuk. A bizalomnak viszont az a természete, hogy egyszer lehet eljátszani. Ami meghalt, nem halhat meg többé.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére