Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A Washington Post még mindig képtelen elismerni Clinton sima vereségét

Horváth József György

2016.11.26. 11:28

Mindent megpróbálnak. Hárítanak, mutogatnak és oroszoznak. Ugyanis a lap szerint orosz propagandisták álhírekkel próbálhatták meg befolyásolni az amerikai választási folyamatot.
WASHINGTON, 11:28

Mindent megpróbálnak. Hárítanak, mutogatnak és oroszoznak. Ugyanis a lap szerint orosz propagandisták álhírekkel próbálhatták meg befolyásolni az amerikai választási folyamatot.

A befolyásos liberális lap elemzése még megjelenésre vár, de már sok részlet kiszivárgott, és az amerikai televíziós csatornák, továbbá a közszolgálati rádió (NPR) hírműsorai is bőségesen idéznek belőle - adta hírül az MTI.

A The Washington Post szerint a közösségi médiában "kifinomult" orosz propagandakampány segített befolyásolni az amerikai választókat, és lényegében hozzájárult Donald Trump győzelméhez.

A legfontosabb és legnépszerűbb közösségi médiumokban elhelyezett álhírek és hamis elemzések azt a célt szolgálták, hogy befeketítsék Hillary Clinton demokrata párti elnökjelöltet és segítsék a republikánus Donald Trumpot"

- állítja a lap.

Érdekes, hogy a Washington Post zokszó nélkül eltekint attól az ici-pici különbségtől, hogy Trumpot konkrétan az egész amerikai sajtó próbálta lejáratni, mégis győzedelmeskedni tudott Clinton felett.

A Post egy PropOrNot nevű szervezetre hivatkozik, amelynek tagjai magukat "aggódó amerikai állampolgároknak" mondják, és azt állítják, hogy számítógépes szakemberek, nemzetbiztonsági kérdésekkel és közpolitikával foglalkozó kutatók. Azt mondták a lapnak: elemezték a közösségi médiában elhelyezett, hamis információkat tartalmazó bejegyzéseket és feltérképezték az egymáshoz nagyon hasonlító üzenetek IP-címeit is. Arra a megállapításra jutottak, hogy a vélhetően hamis propagandaszövegek rendkívül hatékonyak voltak. Egyedül a Facebookon több mint 200 milliószor kattintottak rá az álhírekre. A PropOrNot munkatársai több mint 200 hírportált térképeztek fel, amely szerintük kifejezetten a választás befolyásolásának szándékával hamis információkat terjesztett, és legalább 15 milliónyi amerikai folyamatosan követte őket.

A Facebook és a Google vezetői már bejelentették, hogy lépéseket tesznek a portáljaikon megjelenő hamis információk terjesztésének megakadályozásáért, az Egyesült Államokban pedig óriási vita van kibontakozóban a választási kampányban dömpingszerűen megjelent álhírekről és hamis történetekről, amelyeket mindkét nagy párt hívei terjesztettek.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére