Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A himnuszgyalázó NFL-játékos lett a Nike új reklámarca

Horváth Tamás

2018.09.04. 16:38

Colin Kaepernick, az amerikai himnusz meggyalázásáról ismertté vált középszerû NFL-játékos lett a Nike jubileumi, 30. "Just Do It" kampányának fõszereplõje.

Az irányító még 2016 szeptemberében robbant be a köztudatba, amikor az Egyesült Államokban élő feketék ellen irányuló állítólagos rasszizmus és erőszakhullám miatt úgy gondolta, hogy szokást teremt azzal, hogy az amerikaifutball-mérkőzések előtt féltérdre ereszkedve hallgatja végig országa himnuszát.

A rossz példa ragadós, egyre több játékos kezdte el követni Kaepernick példáját. Az akció akkora visszhangot kapott, hogy később még Donald Trump is kifejezésre juttatta, hogy mit gondol azokról a játékosokról, akik vélt vagy valós sérelmeik miatt az USA egyik legszentebb szimbólumát, a himnuszt gyalázzák meg.

Kaepernick most az amerikai sportszergyártó cég, a Nike legújabb kampányának lett a reklámarca. A saját Twitter-oldalán osztotta meg ezt a képet, amelyen ő szerepel, az alábbi szlogennel: „Higgy valamiben! Még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy mindent fel kell áldoznod.”

Kaepernick annak ellenére lett a cégóriás arca, hogy már másfél éve nincs csapata, szabadon igazolható.

A játékos szerint természetesen nem a képességeivel van a probléma, hanem a klubtulajdonosok diszkriminálják közéleti tevékenysége miatt. Ezt olyannyira komolyan gondolja, hogy még tavaly novemberben beperelte az NFL-t, és friss fejlemény ezzel kapcsolatban, hogy az ügyben eljáró bíró, Stephen Burbank elutasította a liga azon kérését, hogy tekintse megalapozatlannak Kaepernick keresetét.

A tények azonban makacs dolgok, melyekkel sok esetben nehéz megbarátkozni. Kaepernick a San Francisco 49ers csapatában eltöltött öt NFL-szezon alatt – a profootballfocus.com nevű szakportál saját metodikával számított értékei alapján – az első három idényben a liga többi irányítójának átlagánál picivel jobb teljesítményt nyújtott, majd az utolsó két idényében bőven elmaradt az átlagtól, így nem is csoda, hogy szerződést bontottak vele San Franciscóban.

A Nike kampányában való szereplése újfent megosztja az amerikai társadalmat, egyesek ajnározzák, míg mások a mezei után most a Nike termékeit égetik el.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére