Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Kipróbáltuk a Taxify-t

Horváth József György

2016.08.23. 14:08

Az Uber "utódjáról" kiderült, hogy kicsit sem hasonlít elõdjére.
Közelebbről is szemügyre vettük a Taxify-t

Mivel tegnap (azaz hétfőn) igencsak esett az eső, kaptam az alkalmon és letöltöttem a Taxify applikációját és, hogy ne ázzak el hazafelé menet rendeltem egy kocsit az iroda elé. Az útvonalról tudni kell, hogy Budáról mentem át Pestre és mivel jelenleg csak tízen valahány sofőrje van az észt cégnek — és közülük minden szabad autó Pesten volt — ezért számolnom kellett egy 10-15 perces kiszállással.

A Taxify múlt pénteken startolt. A rendelésemre kiérkező sofőrt kérdezgetve kiderült, hogy bár még csak 12-en vannak a flottában, számuk folyamatosan bővül, csak sokáig tart az autók regisztrálása, sárgára festése, az engedélyek beszerzése és a mindenféle díjak befizetése, melyek elengedhetetlenek a taxizáshoz. Nem lepett meg, hogy a Taxify flottájába leginkább volt Uberesek csatlakoznak, hogy folytassák személyszállító tevékenységüket.

Beszéljünk egy kicsit az Uber-hazugságról is. Az Uber alapkoncepciója jó, azonban gyakorlatban bebizonyosodott, hogy filozófiája kamu és képmutató. Az Ubert kezdetben azért találták ki, hogy az amerikai nagyvárosokban csökkentsék az autóforgalmat, úgynevezett városon belüli stoppolás lett volna a célja az applikációnak, hogy ezzel csökkenjen a szmog, és az emberek is közelebb kerüljenek egymáshoz és stb., egyéb nagyívű dolgok. De ugyebár az ember leleményes, ezért az egészből taxit csináltak mindenütt, sőt valakinek az Uberezés vált a foglalkozásává.

A Taxify forradalmasítani szeretné a budapesti taxizást

Célunk, hogy Veled együtt egy utasközpontú, modern és megbízható alternatívát teremtsünk a közösségi személyszállításban."

A Taxify tényleg próbál emberközpontú lenni. Az applikációban a rendelés leadása után bármikor felhívhatod a sofőrt, ha valamilyen kérdésed lenne hozzá. Esetemben például a taxis hívott, hogy nem tud pont a ház előtt megállni, és gyorsan elmagyarázta, hogy pontosan hol is állt meg. Ez így eddig korrekt. Az applikáció is elég felhasználóbarát, le tudod követni, hogy éppen merre jár a rendelt autód, meg tudod szakítani a rendelést, le tudod mondani vagy át tudod kérni másik helyre/időpontra egy gomb megnyomásával. Bankkártyádat is regisztrálni tudod, így az Uberhez hasonlóan az applikáción keresztül is fizethetsz, de van lehetőség a kocsiban készpénzes és bankkártyás (terminálon) fizetésre is. A Taxify sofőrjeinek nemsokára egyenruhája is lesz, valamint a cég profilja megköveteli a közvetlen kedvességet a taxisoktól.

Ami érdekes, hogy a Taxify filozófiája szerint úgy szeretné forradalmasítani a budapesti taxizást, hogy a többi taxissal és társasággal szemben pozicionálja önmagát, nem is akárhogy. Az alapfeltevés az, hogy a taxisok nagy általánosságban csalnak, átverik az utasokat. Erre a feltételezésre építi saját profilját a Taxify: tiszta, korrekt, és átlátható taxizás. Tehát vannak ők a jófiúk, és a többiek mind rosszfiúk. Több tízéves, rosszindulatú feltételezésekre és közhelyekre építeni egy imázst azonban nem valami szimpatikus. Pláne úgy, hogy a szolgáltatás amúgy semmivel sem ad többet egy átlag budapesti taxinál. A csini egyenruha és a "kedvesen érdeklődő" sofőrök csak mázként funkcionálnak, része az arculatnak, ami pontosan emiatt válik erőltetetté.

Egy kis összehasonlítás:

Általában az egyik közepes méretű taxitársasággal szoktam utazni, letöltöttem az applikációjukat is. Maga az app semmivel nem különbözik a Taxify-tól. Ugyanúgy lekövethetem, hogy merre jár a rendelt taxi, helymeghatározás alapján rendelhetek, regisztrálhatom a bankkártyámat, és a többi fizetési mód is megegyezik. A Taxify szerint náluk nem fordulhat elő, hogy ne legyen bekapcsolva vagy ne működjön a terminál. Nos, az eddig használt taxitársaság applikációja szerint eddig 43-szor utaztam velük az elmúlt 1 évben. Ezalatt a 43 utazás alatt egyszer sem voltam átverve, mindig tudtam PayPass-al fizetni, mindig működött a terminál és egyszer sem másztak az arcomba erőltetett kedvességgel, de bunkók sem voltak velem. Persze ettől még lehetnek hiéna és csaló taxisok, de a BKK-s szabályozásnak köszönhetően a társaságokon belül már nemigen fordulnak elő.

A Taxify tényleg próbál figyelmes lenni, a fizetés után egyből érkezik az email az elektronikus számlával és az utazás adataival, valamint nagyon illedelmesen gratulálnak az első sikeres taxizáshoz. Ami még segíti az átláthatóságot, hogy a taxióra össze van kötve az applikációval, ami valóban nagyon szimpatikus. De semmi több, ez pedig lehet sokaknak nem lesz meggyőző, hogy a megszokott taxitársaságát Taxify-ra cserélje.

Amúgy az utazásom teljesen rendben volt, a sofőr nyitott volt a kérdésekre is és intelligens válaszokat adott. A Taxify-nak igazából semmi köze nincs az Uber-hez. Maximum annyi, hogy a volt budapesti Uber sofőrök, most sárga taxikban kocsikáznak a BKK által kiszabott egységes árakon: 450 Ft alapdíj, 280 Ft/km, 70Ft/perc (<15).

Általában 1500-1700 forintból szoktam hazataxizni a munkahelyről, ami viszont a Taxify-os utazásom alatt meglepett, hogy azonos tarifák, útirány és forgalom mellett a Taxify-nak 2000 forintot fizettem. Ami fura.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére