Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Lehetetlen mindenkinek megfelelni, de próbáljuk meg eldönteni végre, hogy mit akarunk

Filipp Dávid

2022.07.27. 16:10

Minél előbb, ha lehet.

 

Tényleg mindenki megőrült?

Július elején derült ki, hogy megkapta a szövetségi engedélyt és máris megkezdte a cseppfolyós gáz (LNG) német terminál építését az Uniper. A düsseldorfi székhelyű energiacégnél úgy számolnak, hogy a jövőben évente akár 7,5 milliárd köbméter földgázt is át lehet transzformálni a terminálon, és ezzel az aktuális németországi gázigény mintegy 8,5 százalékát le tudnák fedni.

Az Uniper azonban közép-, és hosszú távon úgy tervezi, hogy ezt a rendszert hidrogénre építi majd át, és így a részévé válik a régió nagyszabású, komplex zöldenergiás átalakulásának, a Green Wilhelmshaven projektnek.

 

(Photo by Malte Ossowski/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)

 

Úgy kellett már ez a hír, mint egy falat kenyér, ugyanis köztudott tény, hogy Németországban egyetlen LNG fogadásra alkalmas terminál sincs, jelenleg belgiumi, franciaországi és hollandiai terminálokon keresztül kell a cuccot szállítani. Összességében

a kontinensen jelenleg 37 terminál működik, amelyek közül 26 az EU tagállamaiban található.

 

Mi kell az LNG szállításához?

Óceánjáró hajó.

Mit csinál az óceánjáró hajó?

Szennyezi a környezet, mint a picsa!

Még áprilisban, amikor felmerült az LNG behozatalának ötlete, hogy kiiktassák az orosz gázt megírtam, hogy Greta Thunberg ügyeletes svéd klímarettegő épp nem ér rá felszólítani és hisztizni.

 

Mondjuk a szénerőmű reneszánsza sem érte el az ingerküszöbét.

 

Túl nagy volt a csend. Ez nagyjából mostanáig tartott.

Most már ott tartunk, hogy a nagyszerű környezetvédő NGO, a Greenpeace felszólít, hisztizik és kritizál. Persze, hogy a németekre lettek nagyon dühösek. A lényeg:

Hogy merészelnek a környezetre káros infrastruktúrát kiépíteni az Oroszországtól való energiafüggőség csökkentésére?

 

Egy, a Greenpeace által megrendelt és az EnergyComment cég által elkészített tanulmány szerint Németország 12 LNG-terminál létrehozásával kívánja bővíteni az infrastruktúráját, de a Greenpeace szerint a beruházások „hosszú távú függőséget teremtenek az éghajlatkárosító gázra”.

A Greenpeace azt is megjegyzi, hogy az LNG-infrastruktúra bővítése azt jelentheti, hogy Németország nem fogja elérni szén-dioxid-kibocsátási céljait, és hogy a bővítés több évig is eltarthat. Azt állítják, hogy ez nem a megfelelő megközelítés az idén télen fenyegető gázhiány kezelésére.

 

Az LNG a gáz cseppfolyósításához szükséges óriási energiaszükséglet és a metánkibocsátás miatt károsabb az éghajlatra, mint a vezetéken érkező gáz. Az orosz gáz LNG-importtal való helyettesítése ezért csak átmeneti vészmegoldás lehet.”

– közölte német nyelvű honlapján a Greenpeace.

 

Azzal a lehetőséggel kapcsolatban, hogy Oroszország elzárja a Németországba irányuló gázáramlást, a szervezet kijelentette:

A következő két tél gondot okozhat nekünk. Most az energia gyors megtakarítására van szükség. A német kormánynak határozott intézkedéseket kell hoznia annak érdekében, hogy a magánháztartásokat és az ipart minden ágazatban rávegye a kevesebb gázfogyasztásra.”

 

A Greenpeace megvalósíthatatlannak minősítette a szövetségi kormány azon terveit, hogy a terminálokat zöld hidrogén behozatalára alakítsák át. Szerintük ugyanis a terminálok átépítésének terveivel „feltérképezetlen műszaki területre” lépnek. Szerintük a jelenlegi bővítési terveket ezért ebben a „túlméretezett formában” le kellene állítani. Az LNG-infrastruktúra bővítése helyett szerintük „következetesen takarékoskodni kell a gázzal, ösztönözni kell a hőszivattyúk telepítését és az épületek szigetelését, valamint új ipari telephelypolitikára kell helyezni a hangsúlyt”.

A német Greenpeace egyébként már nyavalygott egy sort az atomerőművek és a szénerőművek miatt is.

 

Két kérdés merül fel óhatatlanul:

  1. Mi a büdös francot akarok?
  2. Ha megvan a válasz az első kérdésre, lehetne-e esetleg úgy csinálni, hogy közben nem nullázzátok le Európát?

 

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

A legismertebb francia író szerint Európát elsodorja a népvándorlás

„Amikor a bevándorlásról van szó, senki sem irányít semmit, ez a probléma. Európát el fogja söpörni ez a kataklizma” – fogalmazott Michel Houellebecq.

Puccskísérlet Németországban, akcióban a GSG-9

Puccskísérlet Németországban, akcióban a GSG-9

A „Birodalmi-polgárok” fegyveres csoport államcsínyét akadályozta meg a német Szövetségi Nyomozóhivatal és a rendőrség speciális alakulatai. Az akció veszélyessége miatt még a GSG-9 kommandósait is bevonták a hajnali razziába. Németország-szerte eddig összesen 52 személyt vettek őrizetbe a puccskísérlet gyanújával és számos lőfegyvert foglaltak le.

Árstop nélkül is a legalacsonyabbak között van a magyar benzinár Európában

Árstop nélkül is a legalacsonyabbak között van a magyar benzinár Európában

A brüsszeli elhibázott szankciók miatt megszüntetett benzinárstop feloldása után megnéztük, hogyan állnak az uniós rangsorban a hazai üzemanyagárak. Árstop nélkül is kedvezőek.

Már a háború kitörése előtt is nagyon pörgött a fegyverbiznisz

Már a háború kitörése előtt is nagyon pörgött a fegyverbiznisz

A globális fegyvereladások 2021-ben közel két százalékkal nőttek az ukrajnai háború előtt.

Orbán Viktor: A szankciós benzinárakból elvonjuk az extraprofitot

Az elmúlt napokban a brüsszeli kőolajszankciók hatályba léptek, bekövetkezett az, amitől tartottunk. Mostantól szankciós benzinárak vannak érvényben egész Európában. Magyarországon az ebből keletkező extraprofitot elvonjuk és a rezsivédelmi alapba irányítjuk – írta Orbán Viktor kormányfő a közösségi oldalán.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére