Idegen akkukkal ékeskedik Fekete-Győr, avagy mitől megy a roller
2023.01.24. 20:40
Nem is olyan régen még a világ minden gondját-baját megoldó csodaszerként harangozták be az elektromos meghajtású motorokat. A segítségükkel ugye, búcsút inthetünk a bűzös gázokat kibocsátó autóknak, olcsó a feltöltése, nem kell pepecselni a szervizzel, véget vet a globális felmelegedésnek és talán még az oroszokat is térdre kényszeríti. Persze, nem olyan egyszerű a benzin- vagy olajmeghajtásról átállni. Az elektromotorokhoz akkumulátor kell, amely gyártása nem éppen olcsó, ellenben bizonyos mértékig környezetszennyező. Erről az apróságról azonban néhány éve még hajlamosak voltak megfeledkezni a haragos zöldek, és aki felhívta erre a figyelmet, azt környezetromboló parazitának bélyegezték, aki olajba akarja fullasztani az emberiséget.
A baj akkor szakadt igazán a nyakunkba, amikor megszaporodtak az elektromos autók, és egyre több és több akkumulátorra lett szükség. Az EU szerint 2050-re már csak elektromos autók közlekedhetnek Európában. Akku nélkül nehéz lesz megvalósítani.
Kétségtelen, nem ördögtől való az ötlet. A galamblelkű Szabó Tímeát és az oroszlánszívű Fekete-Győrt természetesen csak a jobbítás, a haladás vágya vezérli. Ám a totális elutasítás mellett azért szolgálhatnának néhány megoldási javaslattal is. Máshol talán környezetbarát(abb) az akkumulátorok előállítása? Azt is érdemes lenne megkérdezni a nagy hangú környezetvédőktől, hogyan képzelik az elektromos átállást hosszú élettartamú elemek nélkül. Vagy csak arról van szó, hogy el innen ezzel a gyárral, oldják meg másutt és máshogy a kínaiak? Elvégre ott van Afrika, az Európából odaszállított hulladékhegyek árnyékában bőven akadna hely az akkugyáraknak.
Ráadásul az elektromos rollerben is van akkumulátor.