Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Szabályosak a TV2 felvillanó reklámjai

Sümeghi Lóránt

2016.11.19. 13:28

Szakértõk szerint tekintve, hogy tudatosan észlelhetõek, nem lehetnek "tudatosan nem észlelhetõek" a TV2-n látható felvillanó reklámok.

Szakértők szerint tekintve, hogy tudatosan észlelhetőek, nem lehetnek "tudatosan nem észlelhetőek" a TV2-n látható felvillanó reklámok - írta meg az Origo.

A lap szerint sem a csatorna, sem a fogyasztóvédelem, sem a Magyar Reklámszövetség,  de még csak az Önszabályozó Reklámtestület sem tartja aggályosnak az úgynevezett „reklámstingeket”. Mint ismert, főként a balliberális médiában kapott nagy visszhangot a héten az, hogy a TV2-n villanásnyi hosszúságú reklámok futnak. Először, november 10-én az MVM Paksi Atomerőmű miniszpotját lehetett látni egy pillanatra, pár nappal később az Extreme Digital „black friday” felirata villant fel – két hagyományos hosszúságú reklám között – a képernyőn.

A reklámtörvény tiltja a tudatosan nem észlelhető reklámokat, a 2008. évi XLVIII. törvényben így definiálják: „olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat”. Azonban a fentiekkel összefüggésben kijelenthető, hogy ennek alapján

a TV2 nem szegett szabályt, hiszen a nézők éppen azért tudták jelezni, hogy feltűnt nekik ez a formátum, mert látták és tudatosan észlelték.

A TV2 az ügyre reagálva azt közölte, hogy ilyen reklámformátumot már 2011 óta használnak – igaz, eddig csak 140-szer volt rá példa. Elmondták azt is, hogy a fogyasztóvédelmi felügyelőség 2014-ben egyszer már megvizsgálta a reklámstingjeiket, miután azt egy bejelentő tudatosan nem észlelhető reklámnak vélelmezte, azonban

a fogyasztóvédelmi felügyelőség sem látta annak őket, így végül az eljárást megszüntette.

Kreatív Online felületén Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke logikusnak és elfogadhatónak nevezte a TV2 magyarázatát. Továbbá Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) főtitkára elmondta, ilyen, problémásnak tűnő esetekben mindig két dolgot kell tisztázni: hogy ingerküszöb alatti reklámról van-e szó, illetve hogy a márka a hangulatfestésen túl akar-e mást is üzenni ezzel a reklámformátummal. Például belecsempészett árakra, kedvezményekre, összetevőkre vonatkozó információt. Ha igen, akkor az nem szabályos.

A TV2-s reklámok esetében viszont a két fenti tényező egyike sem merül fel

– fogalmazott az ÖRT főtitkára. Szerinte egyébként is „a 20 másodperces reklámfilmeknek hamarosan lejár az ideje”.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére