Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Schanda Tamás: Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni

888 - MTI

2021.02.17. 15:00

Magyarországot 2050-re klímasemleges országgá lehet tenni a klíma- és természetvédelmi akcióterv végrehajtásával – hangsúlyozta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára szerdán a MÁV zöldkampányát indító rendezvényen.

 

Kiemelte, a szabályozást úgy alakítják, hogy az a természeti örökség megőrzését szolgálja, és ebben ez egyik legfontosabb terület a közlekedés.

Ha vonattal tesszük meg az utat, az átlagosan mintegy 71 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent, mintha személyautóval tennénk meg ugyanazt a távot”

– mondta az ITM államtitkára.

Schanda Tamás kijelentette, nincs környezetkímélő XXI. századi közlekedés korszerű vasút nélkül. Ezért a kormány 2010 óta folyamatosan kiemelt figyelmet, jelentős forrásokat fordít a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére, és ez a cél az elkövetkező időszakban is.

Az idén – a vasút európai évében – korábban nem látott összértékben fejeződnek be vasúti fejlesztések Magyarországon, várhatóan mintegy 700 milliárd forintnyi beruházást adnak át.

Budapest elővárosi vonalszakaszai több mint 100 kilométeren újulnak meg, ezzel is kényelmesebbé, gyorsabbá lehet tenni a mindennapi vasúti közlekedést a térségben élőknek – mutatott rá.

Schanda Tamás szólt arról, hogy a környezet védelméért folytatott munkában a hazai nagyvállalatok, köztük a MÁV is, partnerek. A természeti örökség megőrzéséért folytatott küzdelemben szintén igazi szövetségesek a magyar emberek, akik mától pontosan tudhatják, hogy mekkora mértékben járultak hozzá környezetünk megvédéséhez. A vonatjegyen mostantól mindenki leolvashatja, hogy mennyi szén-dioxid-kibocsátást takarított meg azáltal, hogy a vasutat választotta.

Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára kifejtette, hogy a magyar kormány elkötelezett a kötöttpályás közlekedés fejlesztése mellett. A közlekedési infrastruktúra, a járműállomány fejlesztése egyben a nemzeti vagyon gyarapodását is jelenti.

Hozzátette, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében is fontos szempont a fenntarthatóság biztosítása.

A kormány elkötelezett a környezettudatos gazdaságfejlesztés mellett.

Az állam mint tulajdonos pedig mindent megtesz azért, hogy a nemzeti vasúttársaság gazdasági helyzete, megítélése megfelelő legyen. Ennek keretében 2020-ban három ütemben nyújtottak pénzügyi támogatást, aminek révén a társaság gazdálkodása stabil, a munkahelyek biztonságban vannak. A kormány a jövőben is minden támogatást megad ahhoz, hogy a vasút egyre vonzóbbá váljon az utasoknak és a munkavállalóknak – fogalmazott Juhász Roland.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az Európai Unióban az üvegházhatású gázok kibocsátásának egynegyede a közlekedésből származik.

Az unió megfogalmazta zöldmegállapodását, amely szerint 2050-re 90 százalékkal kell csökkenteni a közlekedésből származó szén-dioxid-kibocsátást.

A közlekedésen belül a közúti ágazat mintegy 70 százalékban, a légi és a vízi közlekedés 13-13 százalékban felel az üvegházhatású gázok kibocsátásáért, a vasút kevesebb mint 1 százalékban.

A MÁV–Volán-csoport célja, hogy Magyarország lakosainak fenntartható, biztonságos, tiszta, környezet- és utasbarát közlekedési lehetőséget biztosítson. A zöldstratégiában a cégcsoport több célterületet jelölt meg, ilyen a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése, a zölddigitalizáció, a hatékony energiagazdálkodás, a fenntartható és körforgásos gazdaság, valamint a környezetbarát, fenntartható vállalati működés kialakítása – sorolta Homolya Róbert.

Hozzátette, a célok eléréséhez szükség van az infrastruktúra és a járműállomány fejlesztésére. A MÁV flottája folyamatosan megújul, új járműveket szereznek be.

Pafféri Zoltán, a Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy tavaly a Volánbusz 670 millió utast szállított, és mintegy 6500 járművet üzemeltet.

Az elmúlt években 866 új autóbuszt helyeztek üzembe, a járműflotta megújításával az elmúlt évben 27 ezer tonna szén-dioxidot „takarítottak meg” a korábbi állapothoz képest.

A MÁV-csoport a vasút európai évéhez kapcsolódva indította el zöldkampányát, amelynek jelképe a „Zöld úton járunk” szlogennel felmatricázott TRAXX mozdony.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére