Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Magyar koncepció alapján bővül Európa egyik legnagyobb összefüggő szabad légtere

888.hu ; MTI

2021.02.17. 08:35

Magyarország, Bulgária és Románia után Szlovákia is csatlakozott a HungaroControl koncepciója alapján megvalósított délkelet-európai szabad légtérhasználathoz (SEE FRA – South East Europe Free Route Airspace), így létrejött Európa egyik legnagyobb összefüggő szabad légtere, ahol a hét minden napján 24 órán keresztül korlátozások nélkül, a legrövidebb útvonalon haladhatnak át a repülőgépek – közölte a HungaroControl az MTI-vel szerdán.

A SEE FRA-hoz jövőre a lengyel és a litván légteret összefogó Baltic FAB és Moldova is csatlakozhat – tették hozzá.
A HungaroControl 2015-ben vezette be a HUFRA (Hungarian Free Route Airspace) eljárást, amely lehetővé tette a légitársaságok számára, hogy a nekik legkedvezőbb, szabadon megválasztott útvonalon üzemeltessék járataikat a magyar légtérben. 2019 novemberében a bolgár és a román léginavigációs szolgálat is csatlakozott a forgalomszervezési koncepcióhoz, idén január végétől pedig Szlovákia légterében is alkalmazzák azt. Ezzel létrejött Európa egyik legnagyobb összefüggő szabad légtere, a SEE FRA, amelynek köszönhetően a légi forgalmi irányítók már 1300 kilométeren tervezhetik az optimális repülési útvonalakat.

A SEE FRA részeként egy innovatív, moduláris koncepciót is javasoltak a magyar légi forgalmi szolgálat szakemberei, amely az együttműködés további bővítését teszi hatékonyabbá. Ennek lényege, hogy

a szomszédos országok irányítóinak az óriási útvonal-adatbázisok helyett elegendő néhány előre megadott navigációs pontot megosztaniuk egymással az útvonalak tervezéséhez

– olvasható a közleményben.
A cég számításai szerint a koronavírus-járvány előtti forgalmat alapul véve a délkelet-európai szabad légtérhasználat alkalmazásával egy év alatt több millió mérfölddel csökkenhet a járatok által megtett út hossza, ami egyúttal tízezer tonnával kevesebb üzemanyag-felhasználást és tekintélyes mértékű kibocsátáscsökkenést jelent.

A SEE FRA-hoz a tervek szerint 2022 februárjában Moldova, Lengyelország és Litvánia is csatlakozhat. Ezáltal pedig a Balti-tengertől egészen a Fekete-tengerig szabad útvonalon közlekedhetnek a légi járatok.
Kiemelték, hogy a HungaroControl által kidolgozott szabad légtérhasználati eljárás környezetvédelmi eredményeit és magas hozzáadott értékét az Európai Minőségügyi Szervezet is elismerte: a projektet, amely a 2020-as Quality Innovation Award nemzeti díjnyertese, a verseny nemzetközi szakaszában is a legjobb fejlesztések közé választotta a szakmai zsűri.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Kaktusz: Orbán-korszak és háború

Kaktusz: Orbán-korszak és háború

A XXI. Század Intézet Kaktusz című műsorában idén utoljára beszélgetett egymással G. Fodor Gábor politikai filozófus és Gerő András történész professzor. A vendégek az évzáró adás során értékelték az elmúlt év legfontosabb eseményeit belpolitikai és külpolitikai téren egyaránt, valamint ezek következményeit is. Előbbi kapcsán megállapították, hogy a Fidesz–KDNP sorozatban negyedik kétharmados győzelme következtében már okkal beszélhetünk Orbán-korszakról, amire a külföldről finanszírozott, és ezáltal morális deficittel küzdő ellenzék nem jelent kihívást, csupán a külső tényezők képesek erre. A külpolitikai folyamatok kapcsán pedig úgy vélekedtek, hogy az orosz–ukrán háborúban egy fenntarthatatlan helyzetbe kormányozta magát Brüsszel, ami egész Európára negatív hatással van.

A Nyugat kezd kifogyni a tüzérségi lőszerekből

„A nyugati országokban jelentős tüzérségi lőszerhiány keletkezett az ukrajnai orosz hadművelet következtében” – figyelmeztetett a cseh CSG hadiipari vállalat vezetője hétfői nyilatkozatában.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére