Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Irigykednek a románok, mert nem náluk épül a BMW-gyár

Nagy Gábor

2018.08.02. 10:46

A héten jelentették be, hogy a BMW Debrecen mellett fogja felhúzni a legújabb üzemét. A bejelentés szemet szúrt a keleti szomszédjainknak.

Több kritikus cikk is megjelent a román médiában, miután a bejelentették, hogy a bajor autógyártó Magyarországot választotta, és Debrecen mellett fogja felépíteni a legújabb üzemét.

Mint írták, figyelmeztető jel kell legyen a román döntéshozók számára, hogy Románia újabb nagyberuházást vesztett.

A Ziarul Financiar című gazdasági-pénzügyi napilap szerint a német beruházó rövid listáján Románia is szerepelt, az újság úgy tudja, Déva és Krassó-Szörény megye is szóba jött helyszínként. Daniel Anghel, a PWC Románia üzleti és befektetői tanácsadó cég járműipari részlegének vezetője a lapnak elmondta: Romániának komolyan kell vennie az autóipari befektetők jelzéseit, hiszen az utóbbi időben az országot már nem veszik számba komoly beruházási célpontként. Emlékeztetett, hogy a Mercedes és az Audi is úgy döntött, Magyarországon bővíti gyártókapacitását. Anghel szerint sokat nyomott a latban a BMW döntésében a debreceni városvezetés professzionalizmusa és helyi fejlesztési stratégiája, valamint Magyarország befektetői politikája. Úgy vélte, Romániában jól képzett és olcsóbb munkaerő van a járműiparban, mint Magyarországon, de ez már nem elég, hiszen a fejlett infrastruktúra is szükséges ahhoz, hogy a befektetőket meggyőzzék, márpedig ezen a téren a közeljövőben nem látszik lényeges változás Romániában, hiszen az idén is csak mintegy 30 kilométer új autópályát nyitottak meg.

A Mediafax hírügynökség azt írta, hogy Románia újabb lehetőséget szalasztott el, miután 2008-ban és 2018-ban is alulmaradt Magyarországgal szemben, amikor a Mercedes Kecskeméten gyárat nyitott, majd tíz évvel később úgy döntött, hogy ugyanott építi meg második üzemét is.

A Hotnews.ro hírportál elemzésében azt emelte ki, hogy Magyarország harminc éve folyamatosan tesz azért, hogy most az autóipar egyik vezető országa legyen Európában. A portál kiemelte: Romániát csak a Renault és a Ford választotta, de olcsóbb kategóriájú autókat állítanak elő, mint a magyarországi gyártók. 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Jakab Péter kilépett a Jobbikból

Gyöngyösi Márton, a Jobbik Elnöke nyílt levélben kérte föl Jakab Pétert a lemondásra. Jakab válaszlevelében úgy fogalmazott: „Ha a nép és a Jobbik között kell választanom, nem kérdés, melyiket választom”.

Zelenszkij kitiltaná az orosz turistákat Európából

Az ukrán humorista-elnök ismét vette magának a bátorságot, hogy megmondja, mi a teendője az európai országoknak.

Filipp: Ez a tél maga lesz a pokol!

Filipp: Ez a tél maga lesz a pokol!

Ez a tél maga lesz a pokol. Igaz, nem meleg lesz, hanem hideg, de legalább sötét is. Meg szenvedős. A benézett szankciós politika hatására Európában az összes grafikon elkezdett függőlegesen felfele emelkedni. Kár, hogy ezek olyan grafikonok, amelyeknél nem célszerű növekedést észlelni. Az infláció az egekben, az üzemanyagárak sosem voltak ilyen magasak, a rezsiköltségekről pedig sírás nélkül beszélni sem lehet. Ilyen körülmények között kisebb csoda, hogy egyáltalán az átlagfogyasztásig meg tudjuk tartani a rezsicsökkentést. De az emberek mintha nem lennének tisztában azzal, hogy mennyire súlyos a helyzet. Az egy dolog, hogy nem tudják majd kifizetni az óriási rezsiszámlákat és az energiacsapda miatt áramszüneteket is kockáztatnak, de mi lesz a gazdasággal? A recesszió elkerülhetetlen. Mi lenne, ha egyszer megérnénk azt, hogy Európa nem világhatalmi erők közé pozicionálja magát, hanem kiáll a saját jól felfogott érdekei mellett? Amíg viszont olyan vezetők állnak az EU élén, akik megelőzni nem tudják a bajt, okozni viszont annál inkább, addig ez csak lázálom marad.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére