Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Fizethetnek a légsértõk, ha riasztani kell a Gripeneket

Nagy Gábor

2018.08.25. 11:30

A kormány januártól a szabálysértõkre terheli a harci gépek bevetésének díját.

A Magyar Honvédség (MH) készültségi Gripen géppárának felszállása és a magát nem azonosító légi jármű sikeres elfogási, azonosítási feladatának költsége meghaladja a húszezer eurót, több mint hatmillió forintot. A fenti összeg része egyebek mellett a repült órák és a svéd gyártású gépek lízingjének díja, az üzemanyag, és a földi műszaki, irányító, illetve a hajózó személyzet költségei. Jelenleg azonban ezek a kiadások a honvédség büdzséjét terhelik, ezért a jövőben azt tervezik, hogy

a légitársaságnak, illetve a repülőgépek üzemben tartóinak kell (részben) megtéríteniük a bevetést, amennyiben arra a magyar légtérbe berepülő pilóták gondatlansága miatt van szükség.

A kormány asztalán lévő tervezet szerint a riasztást eredményező eseménynek a légtér megsértése, annak jogosulatlan igénybevétele, továbbá az azonosítatlan vagy pedig ismeretlen szándékú repülés számít. A dokumentum szövege szerint 2019. január 1-jétől kell megtéríteni a légvédelmi készenléti szolgálat riasztásából eredő költséget, ami az elfogás és az azonosításban részt vett harci gépek által elhasznált üzemanyag értékét jelenti. Nem kell fizetni, ha bajba jutott légi jármű segítségére sietnek a Gripenek.

A költséget a katonai légügyi hatóság állapítja meg, de előtte, 15 napon belül nyilatkozattételre szólítja fel a repülőgép üzemben tartóját. Amennyiben a hatóság jogosnak véli a költség megtérítését, úgy a Honvédelmi Minisztérium gondoskodik annak behajtásáról. Fizetési felszólítás kibocsátása esetén a kötelezettnek a dokumentum kézhezvételétől számított harminc napon belül kell megtérítenie a honvédség költségeit.

Csak májusban négy alkalommal is be kellett vetni a vadászokat. Akkor egy 28 gépes, ultrakönnyű helikopterekből és repülőgépekből álló rajt, a Norwegian légitársaság Szingapúr–London útvonalon repülő Boeing 787-es utasszállító repülőgépét, egy Nyíregyházára tartó német kisgépet, valamint a belorusz légitársaság repülőjét kellett azonosítani. Utóbbit a szlovén légtérben fogták el a magyar vadászok, mivel a Magyarország és Szlovénia közötti légtérrendészeti megállapodás 2014-es módosítása alapján magyar harci repülőgépek is védik délnyugati szomszédunk légterét – írja a Magyar Idők.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére