Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Ennyi pénzt költött Soros, hogy meghekkelje a belpolitikát Magyarországon

Sümeghi Lóránt

2016.08.15. 12:42

Raklapnyi pénzt küldött Soros György az általa kitartott szervezeteknek Magyarországon, melyek között nemcsak a 444.hu tulajdonosi köre tûnik fel, hanem még a Magyar Helsinki Bizottsági is.

Vasárnap kerültek nyilvánosságra a Soros féle Open Society Foundation dokumentumai. Az adatokat hekkerek szivárogtatták ki, és valószínűleg a Demokrata Párt elleni kibertámadás részeként jutottak azokhoz hozzá. A magyarországi szereplők a European Elections 2014 Project keretében kaptak jelentős, több százezer dolláros támogatást, íme a lista:

444.hu - 11 millió Ft

A 444.hu ötvenezer dollárt kapott 2014-ben Soros György Open Society-hálózatától, hogy olvasói bevonásával - a "civil újságírás" égisze alatt - a 106 egyéni választókerületben felvegye a küzdelmet a választási visszaélésekkel szemben. Erről eddig nem tudhatott a nyilvánosság, ugyanis ezek az adatok a nemrég kiszivárgott Soros-hálózat levelezéseiből derültek ki. Ez a támogatás mindössze a jéghegy csúcsa.

2014 tavaszán a Soros György kezdőtőkéjével indult – és azóta is legnagyobb támogatottjai között szereplő – amerikai nonprofit befektetési alap, a Media Development Investment Fund szerzett tulajdonrészt a 444 kiadójában százmilliós befektetéssel. Az alap már korábban is jelen volt a magyar médiapiacon, 2012 óta finanszírozza a Magyar Narancs kiadását. 2016 májusában Bede Márton, a 444 munkatársa Magyarország legtisztességesebb médiatulajdonosának nevezte Soros Györgyöt.
EUrológus Online (Index.hu)  - 7,7 millió Ft

Az Athena Intézeten keresztül az Index.hu felületén futtatott EUrológus bloggerei is részesültek Soros millióiból annak érdekében, hogy az online platformokon közzétett cikkeikben számoljanak be az uniós választások és folyamatok körüli, magyarországi viszonyokról.

Magyar Helsinki Bizottság - 10 millió Ft

A támogatás a Magyarországon működő, civilnek mondott intézetek működését volt hivatott fenntartani, és azok tevékenységi köreit gyarapítani. A Magyar Helsinki Bizottságon kívül, az Eötvös Károly Intézet és a TASZ is jelentős anyagi forrásokban részesült annak érdekében, hogy folyamatosan bomlassza azokat a belföldi hangokat, amelyek ellentmondanak a Soros-féle nyílt társadalom eszméjének.

Transparency International Magyarország - 26 millió Ft

Az átlátható finanszírozás egyik legellentmondásosabb intézménye ismételten magyarázkodásra kényszerülhet, ugyanis Soros György nem nyilvános, 117 ezer dolláros "adománya" arra volt hivatott, hogy a 2014-es kampányfinanszírozások körüli átláthatóságot monitorozza a pártok körében. 

Political Capital Intézet - 21 millió Ft

A kiszivárogtatott információk alapján több mint húsz millió forintot kapott az intézet azért, hogy felfedje a — Soros szerint — "szélsőjobboldali" erők magyarországi tevékenységét, továbbá monitorozza az unióellenes véleményhullámok terjedését. Az intézetnek ukázba adott direktívák között szerepelt az is, hogy mindenképpen tegyen azért, hogy mozgósítsák az Európai Unió elkötelezett híveit a választásokkor.

Media Diversity Institute - 10 millió Ft

Az unió területén tevékenykedő intézet többek között azért kapott nagyjából tíz millió forintnyi támogatást, hogy mesterségesen, pozitív színben tüntesse fel az Európát érő migrációshullámot. Továbbá forrásaikat arra is felhasználták, hogy az "idegengyűlölettel mérgezett vélemények magyarországi terjedését" semlegesítsék.

Prospekt Műhely Alapítvány - 13 millió Ft

Egy átfogó médiamonitorozásra kapták a pénzt, melynek keretében össze kellett gyűjteniük a szerintük idegengyűlölettel kampányoló politikusok és médiakonszernek adatait és neveit, amelyeket ezután feltehetően egyfajta lejárató kontextusban kellett nyilvánosságra hozniuk.

X Kommunikációs Központ - 40 millió Ft

A mintegy 180 ezer dolláros támogatást annak érdekében kapta a szervezet, hogy felkészítse civil aktivistáit és mozgósítsa őket a szélsőjobboldali pártok és üzenetek semlegesítése ellen. Mindemellett az uniós választások kapcsán terjesztett pozitív politikai üzenetek terjesztését is feltehetően elvárták tőlük.

Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest - 5 millió Ft

Megbízásukban arra kaptak mintegy 23 ezernyi dollárt, hogy arra kényszerítsék különböző nyilvánosságra hozott, általuk elkészített analitikákon keresztül, hogy tényszerű pártprogramokat terjesszenek elő a választásokban induló politikusok. Elsősorban természetesen nem a baloldali pártokat kellett monitorozniuk, hanem a populizmussal megvádolt szervezeteket.


A forrásban felhasznált összegek a 2014. április 15.-i középárfolyam alapján kerültek átváltásra.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

KOMMENTEK BETÖLTÉSE
...És fellobbannak az összetartozás őrtüzei!

...És fellobbannak az összetartozás őrtüzei!

Mindenütt a világon, ahol magyarok élnek, tüzet gyújtanak Trianon emlékére június 4-én este.

Trianon nekem: bizonyíték, hogy ennyit érünk

1920-ban beáraztak minket, igazuk volt. Véleménycikk.

889
Százan táncoltak Trianonért

Százan táncoltak Trianonért

„Táncszáz” volt a Hősök terén az első világháborút lezáró trianoni békeszerződés aláírásának 100. évfordulóján, a nemzeti összetartozás napján 2020. június 4-én. A megemlékezést a Magyar Teátrumi Társaság szervezte, amelyen száz táncos közös, élőzenével kísért néptánc előadása emlékeztet a trianoni diktátumra annak száz évvel ezelőtti aláírása órájában és percében. Nézzegesen képeket!

Schmidt Mária: Belőlünk a szabadság és a függetlenség hozza ki a legjobbat

Schmidt Mária: Belőlünk a szabadság és a függetlenség hozza ki a legjobbat

Kipécéztek minket a bűnbak szerepére, és megalázták a magyar nemzetet, ez sokkal mélyebb sebeket ejtett, és sokkal nehezebb – talán lehetetlen is – túllépni rajta, mint bármilyen gazdasági káron – mondta Schmidt Mária az Origónak a trianoni békediktátum aláírásának 100. évfordulóján.

A Csernobil kapta a legtöbb jelölést a brit filmakadémia televíziós díjaira

A Csernobil kapta a legtöbb jelölést a brit filmakadémia televíziós díjaira

Csernobil című minisorozat kapta a legtöbb, 14 jelölést a televíziós és televíziós szakmai BAFTA-díjakra – jelentette be csütörtökön a Brit Film- és Televíziós Művészeti Akadémia (BAFTA).

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Részletes leírás ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére