Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Budapesti közlekedés: a kormány fizet, nem Facebookon üzenget

888.hu

2020.12.31. 16:55

A december 30-án megjelent kormányhatározat szerint a kormány továbbra is állja – a 2016-ban Tarlós Istvánnal kötött megállapodásnak megfelelően – a „kék” elővárosi autóbuszok és vasúti (HÉV) személyszállítás Budapest közigazgatási területén belüli szolgáltatására a bevételekkel nem fedezett költségek felét.

A megállapodás feltételei semmit sem változtak, a kormányhatározatban rögzített értékek pontosan megegyeznek a 2016 óta fennálló megállapodás költségmegosztási elveivel. Ezen túlmenően a kormány az érintett autóbuszvonalak és HÉV közlekedés járműparkjának és infrastruktúrájának megújítására is jelentős lépéseket tesz – melyeket nem ötven-ötven százalékban finanszíroz a fővárossal közösen, hanem teljesen magára vállalt. Így

a kormány teljes mértékben állja a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-vonalak felújítását és a járműveinek cseréjét, ezen kívül idén forgalomba állított 30 vadonatúj kék autóbuszt is az agglomerációs közlekedésben. Mindezen fejlesztésekhez a Fővárosi Önkormányzatnak egyetlen forinttal sem kell és kellett hozzájárulnia.

A kormány az ötven százalékos finanszírozást azzal együtt állja, hogy az érintett járatok forgalmának többsége helyi, Budapesten belüli személyszállítás, amelynek biztosítása teljes mértékben önkormányzati feladat.

A Tarlós Istvánnal kötött megállapodásban szereplő ötven százalékos állami finanszírozás tehát a Fővárosi Önkormányzatra nézve kedvező. A kormány határozata pedig semmi másról nem szól, mint ezen költségmegosztási arány megerősítéséről a jövőre nézve.

A konkrét finanszírozási értékek valóban növekednek, részben a BKV-hoz hasonlóan a MÁV-HÉV és a Volánbusz működésében (például a 2020 eleji jelentős béremelések következtében fennálló) költségnövekmények miatt, továbbá az elszámolási rend koronavírus miatt kieső menetdíjbevételek arányos finanszírozását is magában foglalja. A költségvetési növekményt ezek a tényezők okozzák, nemcsak a főváros számára, hanem a kormányzati ötven százalék vonatkozásában is.

A kormány nem a Facebookon panaszkodik, hanem biztosítja a rá eső megnövelt finanszírozást és elvárja ugyanezt a fővárostól is.

A kormány célja, hogy a budapesti és agglomerációs utasok érdekeit egyaránt szolgáló, hatékony közösségi közlekedési rendszer működjön a régióban, rendezett és méltányos megállapodás keretei között.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Donáth Gyurcsánynak: nem Orbán bukására kell készülni, „dolgozni kell”

Donáth Gyurcsánynak: nem Orbán bukására kell készülni, „dolgozni kell”

Donáth Anna, a Momentum éppen babát váró exelnöke, EP-képviselője valamitől hirtelen megigazult. Keményen beszólt a hetek óta az embereket a szerinte küszöbön álló kormányváltással hitegető Gyurcsánynak, aki napról napra – minden alap nélküli – a „készülünk” dumával hergeli a népet.

Oroszország energiaexport-bevétele 38 százalékkal nőhet az idén

Oroszország idei energiaexport-bevétele 337,5 milliárd dollár lehet, 38 százalékkal meghaladva a tavalyit, miután emelkedett az olajkivitele, ami párosult a magasabb gázárakkal – áll az orosz gazdaságfejlesztési minisztérium jelentésében, amelyet a Reuters szerzett meg.

Cannabisfüsttel a demokrácia felé és a nővérke lehet pasi is

Cannabisfüsttel a demokrácia felé és a nővérke lehet pasi is

A zöldek egyik nagy választási ígérete a legális spangli volt. Sokan várták, hogy hasonlóan, mint az USA több államában, Németországban sem számítson bűncselekménynek a marihuánás cigaretta élvezete. „Bevezetjük a kannabiszt a felnőttek élvezeti cikkjeként és külön, erre kijelölt üzletekben fogjuk árusítani” – hangzott el több politikus szájából. Ám az ügy jócskán csúszásban van és elképzelhető, hogy csak 2023-ra realizálható.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére