Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A főpolgármester 3 milliárdot kér, a kormány 60 milliárdos támogatást ajánl

888/MTI

2020.10.29. 18:55

A kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj, környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson – írta a Miniszterelnökség csütörtökön.

A kormány a fővárosi önkormányzat helyett kész magára vállalni a főpolgármester által javasolt és általa a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa elé beterjesztett budapesti városfejlesztések megvalósítását. A kormány e javaslata 60 milliárd forinttal tehermentesíti a budapesti költségvetést, 60 milliárd forint megtakarítását és más célra történő felhasználását teszi lehetővé a fővárosi önkormányzatnak.

A Miniszterelnökség kommünikéjében úgy fogalmazott: csütörtökön „meglepetéssel értesültünk arról a vélekedésről, hogy a kormány ne biztosítaná a városvezetés által trolivásárlásra kért 3 milliárd forintot, és hogy a kormány ne támogatná a fővárosi járműcserét”.

Azt írták: a főpolgármester 3 milliárd forint támogatást kér, ezzel szemben a kormány 60 milliárd forintos támogatást ajánl a fővárosnak. A kormányzati segítség és tehermentesítés okán felszabaduló 60 milliárd forintot a főváros teljesen szabadon használhatja fel, saját döntései szerint.

A kormányzati javaslat továbbra is egyértelmű: 60 milliárdos segítség, 60 milliárdos tehermentesítés és spórolás, és a felek minél előbb üljenek asztalhoz, hogy megállapodjanak a részletekben”

– áll a közleményben. A Miniszterelnökség hangsúlyozta: a kormány továbbra is támogatja a környezetbarát fővárosi járműcserét. Az elmúlt években a főváros a kormányzat által biztosított támogatásból 73 új villamost és 57 új trolibuszt tudott beszerezni – emlékeztettek, azt is közölve, hogy a villamosok közül „hét szerelvény hónapok óta a garázsban vesztegel”, mert a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új vezetése azokat „képtelen forgalomba állítani”.

A Miniszterelnökség a budapestiek érdekében arra kérte a főpolgármestert: intézkedjen, hogy senki ne szabotálja tovább az új villamosok forgalomba állítását. Hozzátették: a kormány továbbra is javasolja, hogy a budapesti városvezetés éljen a kormányzati segítséggel, és közösen tegyék lehetővé, hogy a 60 milliárd forintos megtakarításból 10 milliárd forintot a fővárosi önkormányzat 50 vadonatúj környezetbarát trolibusz beszerzésére fordítson.

Megfogalmazásuk szerint „annál is inkább támogatjuk ezt a környezetbarát beszerzést, mert azt a rendkívül kedvező 2014-es szerződést, amelynek alapján ezt az 50 járművet a mai világpiaci árnál sokkal olcsóbban vásárolhatja meg a Fővárosi Önkormányzat, még a Tarlós–Vitézy páros kötötte meg hat évvel ezelőtt”. A minisztérium ezért köszönetét is kifejezte Tarlós István volt főpolgármesternek és Vitézy Dávidnak, a BKK volt vezérigazgatójának.

A közlemény beszámolt arról is, hogy a kormány idén százszázalékos kormányzati finanszírozásban 64 alacsony padlós, környezetbarát, akadálymentes, légkondicionált autóbuszt állít forgalomba a budapesti tömegközlekedésben. 30 jármű már szállítja is az utasokat a kék buszos Volán-flotta részeként, és a kormány 34 BKV-busz idei beszerzését is fedezi. Hetekkel ezelőtt pedig megjelent az a nyílt európai uniós közbeszerzés, amelynek eredményeként az elmúlt 40 év legnagyobb értékű fővárosi járműbeszerzése keretében a kormány lecseréli a H5-6-7-es HÉV-vonalak teljes járműparkját.

Így – összegeztek – a ma 44 év átlagéletkorú, elavult járművek helyébe két év alatt új, akadálymentes, korszerű, egyterű, légkondicionált HÉV-szerelvények érkeznek.

Ugyancsak folyamatos az elővárosi vasúti közlekedés járműcseréje – hívták fel a figyelmet, és közölték: az elmúlt években összesen 63 FLIRT motorvonat érkezett, és 40 emeletes KISS motorvonat érkezik a budapesti elővárosi vasúti közlekedésbe. A Miniszterelnökség leszögezte azt is, hogy a kormány valóban nem tudja támogatni a főpolgármester adóemelésre, megszorításokra, a város újabb eladósodását eredményező hitelfelvételre vonatkozó kezdeményezését.

Mint erről megjegyezték, az elmúlt 30 évben bebizonyosodott: az adóemelés, az eladósítás és a megszorítások nem alkalmasak a gazdasági bajok orvoslására. „Ezek nem segítenek a munkavállalókon, a családokon, a vállalkozásokon, hanem csak növelik a bajt” – írták. A közlemény szerint a budapestieknek az az érdekük, hogy a főváros fejlesztéséért a városvezetés és a kormány akkor is tudjon közösen tenni, ha vannak politikai vitáik.

Úgy folytatták: a fővárosiaknak az az érdekük, hogy Budapest adóemelés, eladósodás és megszorítások nélkül fejlődjön, és hogy a városvezetés és a kormány képviselői ne panaszkodjanak, ne kifogásokat keressenek, és ne egymásra mutogassanak, hanem közösen találjanak megoldásokat.

„A kormány ebben tud a budapesti városvezetés partnere lenni. Budapest nem csatatér, hanem munkahely, és jóakarattal igenis tudunk megoldásokat találni a fővárosi kihívásokra” – közölte a Miniszterelnökség.

Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár és Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezetője bárhol és bármikor a városvezetés rendelkezésére áll, hogy tárgyalások és párbeszéd alapján megoldások szülessenek a budapestiek érdekében.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére