Magyar Nagydíj: a Mickey egér pályától a klasszikus F1-es futam otthonáig
2022.07.29. 13:20
A félreértések elkerülése érdekében azt azért nyomban hozzáteszi a F1-es világ avatott ismerője, hogy mindössze tíz éves volt a debütáló Magyar Nagydíj idején, és természetesen a lelátón foglalt helyet. Utána még négy hazai futamon nézte a tribünről a versenyt, ám a kilencvenes évek közepétől már újságíróként, testközelből – a két járványos évet leszámítva – figyelhette az autókat és az olyan pilóta óriásokat, mint a már említett Piquet, Ayrton Senna, Nigel Mansell vagy Alain Prost.
„Nagyon más világ volt akkor, azóta hihetetlen fejlődésen ment keresztül a sportág, s persze ezzel együtt a Magyar Nagydíj” – nyilatkozta a 888.hu-nak Simon István. „Elsősorban a szervezettség és az infrastruktúra terén lépett előre nagyot a Hungaroring. Harminc évvel ezelőtt meglehetősen kaotikus körülmények, forgalmi dugók közepette lehetett a pályához és onnan visszajutni. S az sem tűnt lehetetlen vállalkozásnak, hogy valaki a pénteki jeggyel szombaton is bejusson a Hungaroringre. Tíz-tizenöt éve már flottul megoldott a kijutás, van elég parkoló, külön lehajtó a Ringhez az M3-asról.”
Nem beszélve arról, hogy maga az aszfaltcsík is jobb lett. Régen Mickey egér pályának becézték a pilóták maguk között a Hungaroringet, mert keskeny, kevés előzési lehetőséggel bíró, hepehupás pálya volt. A 2003-as átépítés után azonban sokkal jobb lett, manapság már egy klasszikus futam otthonává vált. Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a sorozat egyik legrégibb házigazdája Mogyoród, amely további korszerűsítések előtt áll, hogy a jogtulajdonossal fennálló 2037-ig érvényes szerződés szerint még jobb házigazda legyen.
„Nagyon szeretik a versenyzők. Technikás, komoly technikai tudást igénylő autós aréna a mogyoródi. Nem beszélve arról, hogy a főváros közelsége sokak számára vonzóvá teszi. Tizenöt-húsz évvel ezelőtt sokszor inkább a környéken »dolgozó« örömlányok miatt került a külföldi lapokba a Magyar Nagydíj, manapság azonban a jó és izgalmas futamok miatt. S hogy mi változott az elmúlt évtizedekben? Szinte minden. Bernie Ecclestone távozásával nyitottabbá vált a sportág az új jogtulajdonosnak, a Liberty Médiána köszönhetően. Ecclestone például nem tulajdonított nagy jelentőséget a közösségi médiának, a Liberty kifejezetten támogatja, bátorítja az F1 gyakori megjelenését – videók készítését, minél több posztot – ezeken a felületeken. S ami a leginkább különbözik a régi idők F1-étől, például az, hogy hajdanában szinte csak a budapesti szállodák ajtajában vagy a Hungaroring kapujában lehetett egy-egy autogram erejéig elcsípni Schumacherékat, addig a mai sztárok csütörtökönként egy-két órás autogram délutánokat tartanak.”
A Magyar Nagydíj programja
1. Szabadedzés: ma 14:00–15:00 és 17:00–18;00
2. Szabadedzés: szombat 13:00–14:00, időmérő edzés: szombat 16:00–
3. Futam: vasárnap 15:00
Az eseményeket az M4 Sport élőben közvetíti
Lewis Hamilton kilencedszer is nyer majd?
A szakíró szerint valószínűleg folytatódik Max Verstappen (Red Bull) és Charles Leclerc (Ferrari) párharca. A holland pilót 12 versenyből hetet megnyert, de a Hungaroringen eddig még nem nyert, 2019-ben és egy évvel később második lett. A Ferrarinak talán sikerül 2017 után újra nyernie Mogyoródon.
„Szerintem Lewis Hamilton most igazi sötét ló lesz a Hungaroringen” – tippeli Simon István.
„A 37 éves Hamilton nyolcszor nyert Magyar Nagydíjat, a pálya specialistája, az örökranglistán második német Michael Schumacher csak négyszer győzött nálunk.”