Lelassul Terézváros a momentumos polgármester miatt
2022.08.05. 12:30
A korlátozás ellen többek a Magyar Autóklub is tiltakozott.
Egy kétmilliós városban nem lehet ilyen intézkedést bevezetni, előkészítés nélkül
– mondta a Magyar Nemzet megkeresésére Gyulainé Tóth Zsuzsanna, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke.
Az alelnök elmondta, hogy bár a grazi példát említik a baloldali kerületvezetők, az egy háromszázezres város és többéves előkészítő munkálatok előzték meg a projekt bevezetését. Úgy tudja, hogy egyébként a főváros dolgozik egy sebesség- és forgalomkorlátozási projekten, amit utcatípusokhoz kötnek, ezért az nem is lenne összhangban a mostani korlátozással.
A hírek szerint Terézvárosban a sebességkorlátozás minden olyan utcára ki fog terjedni, ahol nem jár BKK-járat, és vélhetően az új szabályozás betartását fizikai korlátokkal érik el.
Úgy vélik, a szabályozások a kerület momentumos polgármesterének, Soproni Tamásnak az újabb látszatintézkedései.
A kapkodás helyett átgondolt döntésekre van szükség, hogy valóban csökkenjen Budapesten az amúgy is elviselhetetlen dugó!
Nemrég egy másik, autósok elleni intézkedés is napvilágot látott. Kanász-Nagy Máté, az LMP társelnöke továbbfejlesztette a dugódíj ötletét: okoseszközök segítségével olyan intelligens dugódíjat szorgalmaz Budapesten, ami követi a kocsi mozgását és, ha az autós torlódásba kerül, a dugódíj mértéke is megnő.
A dugódíj bevezetéséről a Nézőpont Intézet elemzője, Pálfalvi Milán a Magyar Nemzetnek kifejtette:
a baloldal az életminőség javítására hivatkozik, amikor a dugódíj bevezetését követeli a parlamentben, valójában csupán az autósoktól szedne be súlyos pénzeket. Hozzátette: a baloldal önjelölt társadalmi mérnököt játszik, amikor sarccal igyekszik kiszorítani az autósokat a városból, ez azonban nem találkozik a magyar emberek akaratával.