Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Karácsonyék a fővárosi közlekedésben már bevezették a diktatúrát

M. Kovács Róbert

2020.08.03. 19:25

A főpolgármester zászlajára tűzött fővárosi kerékpársáv-kialakításokban annyi a szaktudás, az előre megfontoltság, amennyi a négykerekű gépjárművek vezetőivel szemben tanúsított jóindulat: nulla. Ráadásul a 888 úgy értesült: a főváros közlekedését káoszba terelők csak „látszategyeztetést” tartanak koncepcióikról a hozzáértőkkel.

Mint megírtuk: a Ripost fedezte fel, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros új közlekedési koncepciójában szarvashibákat, jogszabályellenes intézkedéseket halmoznak egymásra.

Még a KRESZ-nek is ellentmondó sávszűkítést sikerült például a BAH-csomóponton elkövetnie Karácsony csapatának. A Budaörsi út legelején – ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni – úgy sikerült kialakítania egy biciklisávot, hogy az autósok sávjaiból egy kerek métert lecsíptek! Ezzel az autósoknak fenntartott külső sáv életveszélyesen keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült

– írja a Ripost.

A bulvárlap felidézi, hogy a közutak kialakítását szabályozó 11/2001. KöViM rendelet szerint egy gépjárműforgalmi sáv szélessége lakott területen belül legalább 2,75 méter kell legyen, vagyis az említett Budaörsi úti szakasz ennél csaknem egy méterrel (!) keskenyebb.

Az ilyen intézkedések esetében nehéz szakmaiságot, vagy átgondolt közlekedési koncepciót feltételezni.

„A főváros nem kérdezett meg minket a kerékpársávokkal kapcsolatban – hangsúlyozta a Mandinernek Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, hangsúlyozva: sem a kerékpársávok autósok rovására történő megvalósításáról, sem a sebességkorlátozás tervezett bevezetéséről nem kérdezték meg őket.”

A 888 fővárosi forrásokból úgy értesült, hogy a közelmúltban ugyan

tartottak egy látszategyeztetést szakmai szervezetekkel, de a főváros képviselői ott is inkább csak előadták a városvezetés koncepcióit, alternatív megoldásokra nem igazán voltak kíváncsiak.

Vagyis a nagyon demokratikus fővárosi vezetés máris megvalósította a közlekedésszervezési diktatúrát, amelyben egy-egy városrész életét, forgalmát és közlekedésbiztonságát végletekig befolyásoló intézkedéseiket sem megfelelő hatástanulmánnyal, sem társadalmi egyeztetéssel nem kívánják alátámasztani.

Ráadásul az is meglehetősen érdekes körülmény, hogy bár a leginkább

a Facebookon kommunikáló főpolgármester szerint már nincs terítéken a hatalmas felzúdulást kiváltó fővárosi egységes sebességcsökkentési koncepciót (amely főútvonalakon óránkénti 50 kilométeres, míg a mellékútvonalakon egységesen óránkénti 30 kilométeres sebességhatárt szabna meg), a Budapest Portálon mindmáig az eredeti terv található meg.

Ezen a ponton elgondolkodtatóvá válik, vajon Karácsony Gergely főpolgármester mennyire objektív módon igyekszik megvalósítani közlekedési koncepcióját a fővárosban. A balliberális politikus ugyanis többször elmesélte már, hogy édesapja tragikus közlekedési baleset áldozata lett. Vélhetően ezzel függ össze az is, hogy ő maga nem vezet, jogosítványa sincs. Amivel semmi baj nem lenne, ha ilyen háttértudással (vagy inkább annak hiányában) szakemberekre bízná a közlekedésfejlesztések megvalósítását. Csakhogy a főváros-szerte egyre több helyütt kialakuló közlekedési káosz és egyre gyarapodó számú baleseti gócpont nem erre utal. Sokkal inkább úgy tűnik, hogy

Karácsony Gergely redukált gépjárműforgalmú várost akar csinálni Budapestből, ha beledöglünk is.

Ez pedig se nem szakmai, se nem felelős politikai magatartásként nem értékelhető.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Sikeres Szuperkupa-döntő: Flick szerint a nézők jót tesznek a futballnak

Sikeres Szuperkupa-döntő: Flick szerint a nézők jót tesznek a futballnak

Hans-Dieter Flick, a Bayern München vezetőedzője szerint a futballnak jót tesznek a szurkolók, ugyanakkor a jelenlegi helyzetben továbbra is nagyon óvatosnak kell lenni.

Két ember meghalt, amikor autópályára zuhant egy kisrepülőgép Texasban

Autópályára zuhant egy ultrakönnyű egymotoros kisrepülőgép csütörtökön Texasban, a balesetben ketten meghaltak – közölték a helyi hatóságok.

Száz éve nem történt meg: a járvány miatt elhalasztják a riói karnevált

Száz éve nem történt meg: a járvány miatt elhalasztják a riói karnevált

A koronavírus-járvány miatt meghatározatlan időre elhalasztják a riói karnevált, ami az elmúlt évszázadban még sosem fordult elő.

Merész vállalkozás: A milánói SUNNEI is csatlakozik a Vanguardshoz

Rendhagyó olasz márkával bővül a csoport portfóliója, így a Nanushka és AERON mellett a SUNNEI is társa a modern luxus jövőjének kialakításában.

„Magyarország jövőjét akarták ellehetetleníteni”

A száz évvel ezelőtti trianoni békediktátummal a nagyhatalmak Magyarország jövőjét akarták ellehetetleníteni, de ma már látszik, hogy ez nem sikerült – mondta a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, egy az Akadémián tartott rendezvényen.

Ellopták Szent II. János Pál pápa vérét egy olasz templomból

Ellopták Szent II. János Pál pápa vérét egy olasz templomból

Felhívást intézett a tolvajokhoz az olaszországi Spoleto érseke csütörtökön, szolgáltassák azonnal vissza a szent II. János Pál pápa néhány csepp vérét tartalmazó ereklyetartót, melyet a város székesegyházából loptak el.

Újabb varrónők nyilatkoztak, akiket Bíró László a baloldal jelöltje megfenyegetett

A Jobbikos Bíró László arcátlan módon továbbra sem fizeti ki korábbi munkavállalóit és az is kiderült, hogyan kerültek cégtemetőbe a csődbe vitt vállalkozásai.

Ez történt ma

Ez történt ma

Mai legfontosabb írásaink egy cikkben.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Részletes leírás ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére