Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Így terjeszt álhíreket Karácsony és a baloldali lakájpropaganda

M. Kovács Róbert

2020.07.07. 13:20

Hiába harsogja a baloldal, hogy a „sokáig indokolatlanul fenntartott” ingyenes parkolás nyomán emelkedett meg Budapest levegőjének légszennyezettségi mutatója, még az eredeti – szakmailag semmivel alá nem támasztott – MFOR-cikkben használt hivatkozások is ellentmondanak állításaiknak. Nem baj, hogy kamu következtetésen alapul az írás, azért a körúti dugót előállító Karácsony Gergely is képes erre hivatkozni...
Hétfő óta harsogják a baloldali lakájpropaganda-oldalak szalagcímei,

hogy „Az ingyenes parkolás eredménye: a budapesti a legrosszabb levegő Európában a járvány után”. A Menedzsment Fórum „Környezetvédelem” címszóval e témában publikált

cikke futótűzként terjedt el, és már Karácsony Gergely baloldali főpolgármester is megkezdte az ujjal mutogatást a kormányra ezzel az indokkal.
Milyen kár, hogy a cikk címén és a szerző, Kormos Olga egyetlen szubjektív megjegyzésén kívül ezt semmi sem támasztja alá az írásban.

A szerző, aki – aki életrajza alapján az egri tanárképző főiskolán végzett, persze nem kizárt, hogy környezettan szakon – biztosan nem nevezhető környezetvédelmi szakembernek, a

forrásai viszont egyáltalán nem említenek ilyen összefüggéseket.

Sőt: az eredeti cikk, amelyet az Európa Környezetvédelmi Ügynökség adataiból a Financial Times állított össze, tartalmaz olyan légszennyezettségi grafikonokat, amelyek szöges ellentétét mutatják annak, amit Kormos következtetésként levont.

A budapesti adatokat mutató diagramon

egyértelműen látszik, hogy a kijárási korlátozásokra vonatkozó szabályok március 11-i bevezetése után a görbe lefelé tart, és ez a tendencia akkor is folytatódik, amikor a kormány intézkedése április elején ingyenessé tette a parkolást a fővárosban.

A nitrogén-dioxid-szint változását mutató grafikonon tapasztalható

meredek emelkedés csaknem egy hónappal későbbi időpontnál látható.

De vajon mi történt akkor? Eláruljuk:

május elején Karácsony Gergely főpolgármester egysávosította a Nagykörutat, amelyen azóta lényegében konstans a dugó, mert napi 40 ezer személyautó halad el ugyanakkora területen, mint napi 3500 kerékpáros.
(Ezt az adatot éppen a főváros hozta nyilvánosságra, hogy ezzel bizonyítsa, mennyire népszerű a biciklisáv... no comment.)

Persze én sem vagyok környezetvédelmi szakember, de még józan paraszti ésszel is értelmezhető az a kérdés:

vajon a parkoló (vagyis káros anyagot éppen nem kibocsátó) gépjárművek vagy a város szívében reggeltől estig dugóban araszolva pöfögő autók károsítják-e jobban a környezetet?

Nos, Kormos Olga nem bíbelődött sokáig ennek elemzésével, hanem mindenféle szakmai forrás megjelölése nélkül közölte:

Magyarországon azonban indokolatlanul hosszú ideig, július 1-jéig ingyenesen lehetett parkolni a nagyvárosokban, ami egyértelműen megnövelte az autósforgalmat, ezzel együtt pedig a légszennyezést. Minden bizonnyal ez állhat az EEA megdöbbentő fővárosi adatai mögött.

Sőt: mindezt a címben már a „minden bizonnyal” és az „egyértelműen” kifejezés nélkül, egyszerű tényként állítja Kormos Olga és az MFOR.

Persze

nehéz ott bármiféle szakmaiságot számonkérni, ahol a publikáló egyértelmű politikai célzattal ír anyagot,

és ennek érdekében olyan ordas nagy hazugságot is képes leírni, mint hogy:

Pedig a járvány magával hozta az alternatív közlekedési módok terjedését: az autók által nem használt utak helyére biciklisávokat festettek, – így tett például Budapest is a körúton (...)

Azt nem tudjuk, hogy a szerző vagy az oldal szerkesztői

mikor jártak utoljára a Nagykörúton, amikor ott az autósok nem használták a külső sávot,

de ha tippelni kellene, akkor az vélhetően január 1-jén 0 óra és 0 óra 10 perc környékén lehetett, amikor éppen mindenki koccintott valahol az új évre.

Azon pedig már végképp nem is szabad meglepődni, hogy a főváros első embere, aki megválasztása óta hídmérnökként, forgalomszervezési szakemberként és most már környezetvédelmi mérnökként is megbukott, ezt a légből kapott állítást azzal interpretálja, hogy:

Ezért érdemes egyeztetni, megfontolni, mielőtt valaki olyan döntést hoz, ami első látásra népszerűnek tűnik.

Így igaz.

Úgyhogy továbbra is várjuk azoknak a közlekedésszervezési hatástanulmányoknak a nyilvánossá tételét, amelyek azt mutatták, hogy a körút egysávosítása (amiről Karácsony Gergely vészhelyzeti felhatalmazással döntött) jó lesz a budapestieknek.

Mert azt, hogy Budapest levegőjének biztosan nem használ, nos, azt most már az MFOR-nak köszönhetően tudjuk...

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére