Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Gyanús támogatók a Telexnél: Demszky egykori tanácsadója is pénzelheti a portált

888.hu

2021.03.29. 13:00

Annyira függetlenek, annyira polkorrektek, hogy érdekes módon még a lap vezetőségének sincs fogalma arról, mégis kik öntik a pénzt a portálba. Úgy tűnik, a korrupcióval vádolt üzletemberek támogatása gyorsan törlődik az emlékezetből...

 

Baloldali üzleti körökben folyamatosan visszatérő téma, hogy valójában kik állnak a Telex mögött. A Pesti TV A riporter című műsora több forrásból is úgy értesült, hogy Mesterházy Ernő, illetve Jaksity György pénzelheti a távozó indexesek lapját – számolt be a Pesti Srácok.

A Telex születése

Mint ismeretes, az egész Index-cirkusz akkor pattant ki, amikor Dull Szabolcs a lap átalakítási terveiről szóló igazgatótanácsi ülés után átállította az Index függetlenségi barométerét „veszélyben” állásra. Bodolai László, a lapot tulajdonló alapítvány kuratóriumának elnöke súlyos dolgokat közölt az Index kirúgott főszerkesztőjéről, Dull Szabolcsról egy zárt internetes fórumon. Bodolai szerint Dull üzleti titkokat szivárogtatott ki a konkurenciának, és baloldali politikusokkal egyeztetve szándékosan verte szét a lapot. Miután Bodolai kirúgta Dullt, több mint 80 indexes alkalmazott felmondott, de előtte a biztonság kedvéért még megalapították a Telex-hu-t. Majd távozásukat „a magyar sajtószabadság elleni támadásként” adták el. Érdekes módon az Index azóta is él és virul, és kormánykritikusabb, mint valaha.

A mecénások

A Telex azt állítja magáról, hogy csak az olvasók mikroadományaiból tartja fenn magát. Ezt amiatt is nehéz elképzelni, mert egy ilyen kaliberű lap, ahol az impresszum szerint több mint nyolcvan ember dolgozik, és ebből tíz csak a lap vezetéséhez tartozik, bizony elég sok pénzbe kerül, a legszerényebb becslések szerint is körülbelül nyolcvanmillió forintba havonta. Ahhoz pedig jó sok mikroadomány kell, vagy esetleg komolyabb támogatók. Baloldali üzleti körökben az a hivatalosan meg nem erősített információ terjed, hogy a Telex mögött nagytőkével rendelkező üzletemberek állhatnak. Az egyik mecénás ezen infók szerint Mesterházy Ernő lehet. Az üzletember neve azért csenghet ismerősen, mert Demszky Gábor főpolgármestersége idején a városvezető tanácsadója is volt. A városháza szürke eminenciását, Demszky jobbkezét a BKV több vezetőjével, illetve Hagyó Miklós egykori főpolgármester-helyettessel együtt vették őrizetbe. Az ügyészség az elhíresült BKV-üggyel kapcsolatban felbujtóként elkövetett hűtlen kezeléssel gyanúsította Mesterházyt – írja a Pesti Srácok.

A riporter telefonon próbálta elérni Mesterházy Ernőt, de az üzletember nem vette fel, ugyanakkor többszöri próbálkozás után véletlenül érkezett egy visszahívás, amelyet Indonéziából indítottak. A Privátkopó 2014-es információi szerint Demszky Gábor volt főtanácsadója öt önálló, minden igényt kielégítő luxusvillából álló pihenőkomplexum tulajdonosa Indonéziában, a villapark Bali szigetén található – írják.

Mesterházy mellett azonban egy másik, a baloldalhoz közeli üzletember neve is felmerült.

A riporter információi szerint a másik támogató Jaksity György lehet. A tőzsdeguru kiváló baloldali politikai kapcsolatokkal rendelkezik. 2009-ben az MSZP és az SZDSZ háza táján még az is felvetődött, hogy ő lenne a legalkalmasabb miniszterelnök Gyurcsány Ferenc után. Jaksity végül nem fogadta el a pozíciót, és Bajnai Gordon lett a befutó. A közgazdász a Concorde Értékpapír Zrt. alapítója és ügyvezető igazgatója. Jaksityot a cége sajtóosztályán keresztül tudták megkérdezni az esetleges támogatásról. Ez a válasz érkezett:

Társaságunk kiterjedt társadalmi felelősségvállalási tevékenységet folytat, melyről bővebb információt a honlapunkon, valamint az éves jelentésünkben talál, de a tulajdonosok egyéni támogatási preferenciáiról nem áll módunkban információval szolgálni.”

Jaksity esetében fontos azt is megjegyezni, hogy a pénzügyi szakember már szerzőként is feltűnt a Telexen, amikor a „szegény gazdagokról” értekezett a lapban.

Senki nem tud semmit?!

Bohár Dánielnek Kárpáti Mártont, a Telex tulajdonosát és Munk Veronikát, a lap főszerkesztőjét is sikerült megkérdezni a támogatásokról, azonban furcsa módon mindkettőjük arról számolt be, hogy fogalmuk sincs, honnan érkeznek a pénzek. A Telexet egyébként egy közbeiktatott cégen keresztül finanszírozzák, hogy erre pontosan miért van szükség, az nem derült ki.

A cseh Sorosra azonban, úgy tűnik, valamiért emlékeznek, büszkén osztották meg a hírt, hogy támogatja őket.

A VIDEÓ és a teljes CIKK ide kattintva tekinthető meg.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Nemzetközi Energiaügynökség: csökkenteni kell az áramfogyasztást minden európai háztartásban

Az energiaügynökség szerint az európai háztartásoknak és vállalkozásoknak jelentősen csökkenteniük kell az energiafogyasztást, hogy a következő télen is megmaradjanak a tartalékok.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére