Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Kényes ügybe nyúlt bele a The Guardian újságírója, cenzúrázták

888.hu

2021.09.09. 16:10

Rossz példát hozott fel a Judith Butler filozófussal készített interjújában, ezért cenzúrázták a munkáját.

 

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a The Guardian interjút készített Judith Butler feminista filozófussal, amelyben a transzellenes feministák szélsőjobboldaliságáról beszélt.

Az újságíró a Los Angelesben található koreai Wi Spa fürdőben történt incidensről is kérdezte a filozófust, amire ő így reagált:

A transzkirekesztő feministák szövetkeztek a genderellenes jobboldali támadókkal.”

Butler hozzátette: a „terfek” – transzkirekesztő radikális feministák – és az úgynevezett genderkritikus írók szintén elutasították a feminista tudományfilozófia fontos munkáját, amely bemutatja a kultúra és a természet kölcsönhatását, a biológiai esszencializmus regresszív és hamis formája mellett.

A filozófus kiemelte: a genderellenes ideológia napjainkban a fasizmus meghatározó része.

A fent említett kérdést és választ keddre törölték az interjúból.

A szerkesztett interjú alatt most ez olvasható: „Ezt a cikket 2021. szeptember 7 -én szerkesztettük, hogy tükrözze az interjú megjelenése utáni fejleményeket.”

Wi Spa-ügy

2021. június 24-én egy ciszgender nő feljelentést tett a rendőrségen, mert egy transznemű nő meztelenül tartózkodott a Wi Spa női öltözőjében. Az incidens nagy figyelmet keltett a „terfek” és a szélsőjobboldali feministák körében. Az interjú készítése után – öt nő feljelentésére hivatkozva – megvádolták a már említett transznőt a Wi Spa öltözőjében történt incidens miatt.

Az interjút készítő újságíró szerint a filozófusnő szélsőjobboldali feministákra tett megjegyzése nem kifejezetten a Wi Spa-ügyre vonatkozott, az egy szélesebb körű, az úgynevezett nemkritikus feministákra és a szélsőjobboldalra vonatkozó megfigyelés volt.

Jules Gleeson újságíró azt állította a Twitteren, hogy átírta az interjút, azt azonban nem használhatta fel.

A PinkNewsnak adott nyilatkozatában elmagyarázta, hogy az interjú elkészítésére a The Guardian egyik amerikai szerkesztője, Amana Fontanella-Khan kérte fel, és az interjút „többször is átszerkesztették”.

Ez nem a transzfób feminizmusra összpontosító interjú volt! A cikk célja Judith Butler szellemi pályafutásának áttekintése volt. Sajnos a legtöbb kritikusa ma már feminista vagy harcos keresztény, aki pontosan ugyanazt a »genderideológia«-nyelvet használja, mint a feministák.”

Ezután úgy nyilatkozott, azért a Wi Spában történt esetre fókuszált, mert arról a The Guardian US is beszámolt.

A brit The Guardian az újságírónak címzett levelében úgy fogalmazott, egészen más szellemiséget képviselnek, mint az amerikai csapat, különösen a transzkérdésekben.

A szerkesztőség azt javasolta, hogy tegyenek közzé egy „helyreigazítást” a Wi Spa-incidens legújabb fejleményeivel, illetve

távolítsák el az érintett kérdést és Butler válaszát.

Gleeson elmondta, hogy bár a brit csapat döntött úgy, hogy eltávolítja az interjú egy részét, csalódott volt, amikor látta, hogy az amerikai szerkesztőség milyen gyorsan eleget tesz a kérésnek, ahelyett hogy kiállt volna mellette.

Az interjú cenzúrázása után számos kritika érte a The Guardiant.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Brutális árvíz Délkelet-Ausztráliában, hőség és aszály Európában

Brutális árvíz Délkelet-Ausztráliában, hőség és aszály Európában

A sok eső árvizet okozott Délkelet-Ausztráliában, emiatt például Sydney délnyugati részén több ezer embert szólítottak fel a hatóságok, hogy hagyja el az otthonát – jelentették hírügynökségek.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére