Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Faji alapon hamisított történelmet tanítanak a norvég iskolákban

Horváth Tamás

2019.01.29. 21:52

A norvég történelemtankönyvek szerint, ami fehér és európai, az csak rossz lehet.

Érdekes írást közölt a hétvégén a resett.no norvég hírportál. A tartalmas cikkben a bergeni egyetem egyik hallgatója, Kristoffer Tyssoy Hoisaether egy tavaly megjelent tanulmányának eredményeit összegzi.

Hoisaether hat darab középiskolásoknak, valamint három darab általános iskolásoknak szánt, a 2006-os norvég oktatási reform után megjelent történelemtankönyvet vizsgált meg (tehát a kutatása tárgyát képező könyvek a norvég történelemoktatás jelenleg uralkodó szemléletét reprezentálják).

Hoisaether munkájában arra a megállapításra jutott, hogy a norvég tankönyvekben

az európaiak szisztematikusan "elnyomókként" és "kizsákmányolókként" vannak ábrázolva, ezzel szemben a más rasszú vagy vallású közösségeket rendre áldozatnak állítják be.

A szerző megjegyzi, hogy a vizsgált történelemtankönyvekben kizárólag azok a tömeggyilkosságok és vérengzések vannak megemlítve, melyeket a fehérek követtek el.

Az a tény, hogy a fehérek és az európaiak ennyire egyoldalúan, negatív színben vannak feltüntetve, egy rendkívül torz történelemszemlélet kialakulását eredményezi a norvég fiatalok körében”

– adott hangot aggodalmának Hoisaether, aki az írásában több példát hoz, amellyel alátámasztja az állítását.  

Lássunk ezek közül néhányát, hogy képet kapjunk arról, mi zajlik Norvégiában történelemoktatás címén:

  • az egyik tankönyvben a kegyetlenség és a kapzsiság „tipikusan európai sajátosságnak” van titulálva;
     
  • az Amerikába érkező fehérek indiánok millióit irtották ki, ezzel szemben a nem európaiak hódításai jóval finomabban vannak megfogalmazva, a középkori arabok például „nagy területekre terjesztették ki a hatalmukat”;
     
  • amíg a kereszténység egy brutális és terjeszkedő vallás, amely rendszeresen rendezett tömeges kivégzéseket, addig az iszlámot képviselő államok, főként a Török Birodalom rendkívül pozitív színben van feltüntetve, mivel a „vallási tolerancia fontos érték volt a számukra”;
     
  • a középkorban üldözött nem muszlimokról egy szó sem esik, a 700 évig muszlim megszállás alatt álló spanyol területek ellenben a béke szigetei voltak, ahol "boldogan éltek egymás mellett" a különböző vallások és kultúrák;
     
  • a keresztes hadjáratok szinte az összes tankönyvben véres és kegyetlen eseményekként vannak leírva, melyek során a keresztes lovagok "élvezettel" gyilkoltak le nőket, gyerekeket és időseket, különösképpen Jeruzsálem elfoglalása kapcsán repkednek az olyan jelzők, mint hogy "páratlanul brutális", "véres", vagy éppen "kegyetlen", ugyanakkor az arab, a török, de még a mongol hódításokról szóló fejezetekből is kimaradtak a gyilkosságokra utaló részek;
     
  • a norvég diákok azt olvashatják a tankönyvekben, hogy a Biblia a benne foglalt nőgyűlölő nézetek miatt a "nők elnyomásának hatékony fegyverévé vált a keresztény Európában", ezzel szemben az iszlám szent könyve, a Korán "jótékony hatást gyakorolt a női egyenjogúság kialakulására".

Tanulmányának végén Kristoffer Tyssoy Hiisaether kifejezi abbéli reményét, hogy a dolgozata elindít egy párbeszédet Norvégiában, s sikerül pozitív változásokat elérni a mára már teljesen egyoldalúvá, önfeladóvá és fehérellenessé váló norvég történelemoktatásban.

De aztán gyorsan hozzáteszi, hogy erre nem sok esélyt lát.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére