Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Hamarosan Soros-blogok mondják meg, mi az álhír, és mi nem az

888.hu

2021.10.27. 16:00

Hálózat nem létezik.

 

Az Európai Bizottság támogatásával magyar nyelvű tényellenőrző oldalt indít a Magyar Jeti Zrt. a francia AFP hírügynökséggel együttműködve”

számolt be a 444.hu nevezetű baloldali propagandaportál.

A cikk emlékeztet, hogy az Európai Bizottság 2020-ban hívta életre az Európai Digitális Média Obszervatóriumot (European Digital Media Observatory – EDMO), amelynek célja, hogy koordinálja a tagországokban működő tényellenőrző központok és szerkesztőségek munkáját, az álhírekkel és a dezinformáció terjedésével foglalkozó tudományos kutatásokat, valamint a tudatos médiafogyasztással és az ezzel kapcsolatos oktatással foglalkozó szervezetek erőfeszítéseit. A szervezet az unió támogatásával, de független intézményként működik, a firenzei European University Institute irányítása alatt.

A Magyar Jeti Zrt. bejelentése értelmében Magyarország egyetlen tényellenőrző oldalát baloldali propagandistákból álló testület fogja felügyelni, akik szabadon dönthetnek majd arról, hogy szerintük mi számít álhírnek, és mi nem. A magyarországi kiadványért a 444-et és a Qubitot is kiadó Magyar Jeti Zrt., a kapcsolódó kutatómunkáért a Hammer Ferenc vezette Media Universalis Alapítvány, a technológiai háttérért pedig az Epresspack felel majd.

Az elérhető adatok szerint majdnem mindenki, akinek köze van ehhez a kezdeményezéshez,

a Soros-hálózat kötelékéből került ki.

A cégadatbázisból kiderül, hogy a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt. igazgatótanácsában ott ül Marie Nemcová, aki korábban a Nyílt Társadalom Alapítványok (OSF) prágai programigazgatója volt.

Nemcová most a szintén Soroshoz köthető Media Development Investment Fund nevű szervezetnél tevékenykedik működési vezérigazgató-helyettesként.

A Media Universalis Alapítvány az OSF szerint 2017-ben 11,7 ezer dollárt (3,6 millió forint) kapott.

A tényellenőrző brigád élére a Direkt36 munkatársa érkezik.

Az OSF honlapján elérhető adatok szerint a Direkt36

  • 2019-ben 47 430 dollárt (14 millió forint),
  • 2018-ban 47 136 dollárt (13,9 millió forint), illetve 48 687 dollárt (14,4 millió forint),
  • 2016-ban 50 500 dollárt (14,9 millió forint) kapott.

Ráadásul nem is tagadják, hogy a Soros-alapítvány is finanszírozza őket.

 

Teljesen véletlenül a European University Institute is feltűnik a Soros-alapítvány honlapján.

Az adatok szerint

  • 2020-ban 160 ezer dollárt (50,1 millió forint),
  • 2019-ben 11 ezer dollárt kaptak.

Azt is pontosan tudjuk, hogy a 444-nek pontosan mit jelent a szólás- és sajtószabadság, hiszen épp a minap tiltották le a Facebook-oldalukról Deák Dánielt, a XXI. Század Intézet vezető elemzőjét.

Soros György egyébként már jó ideje utazik a tényellenőrzés műfajában.

Ott van például a PolitiFact.com.

A PolitiFact.com 2007-ben a Tampa Bay Times című újság projektjeként jött létre. Irányítását a lap kiadója, a Poynter Institute for Media Studies nevű szervezet 2018-ban vette át.

A Poynter Institute ezer szálon kötődik a Nyílt Társadalom Alapítványokhoz.

Az OSF honlapja szerint a szervezet több száz ezer dolláros juttatásokban részesült:

  • 2019: 167 ezer dollár (52,3 millió forint),
  • 2017: 300 ezer dollár (94 millió forint),
  • 2016: 25 ezer dollár (7,8 millió forint).

A Poynter Institute országos tanácsadó testületében is feltűnnek érdekes nevek. Ott van például Christa Scharfenberg, aki a Center for Investigative Reporting nevű Soros-kitartott szervezet vezetője. Az OSF honlapja szerint a Center for Investigative Reporting 2020-ban 325 ezer dollárt (101,8 millió forint), 2018-ban 650 ezer dollárt (203,7 millió forint), míg 2016-ban közel 660 ezer dollárt (206,8 millió forint) kapott.

És hogy pontosan mit ért a PolitiFact.com tényellenőrzésen, azt tökéletesen mutatja a NewsBusters májusi kutatása, amelyből

arra a következtetésre juthatunk, hogy ideológiai alapon minősítenek.

Biden PolitiFact oldala azt mutatja, hogy 2007-től 169 alkalommal került a „Truth-O-Meter”-re, és kiderült, hogy 67-szer igazat adtak neki, míg 78-szor kapott „többnyire hamis” minősítést.

Ezzel szemben Donald Trumpnak 931 ilyen tényellenőrzése van, és közülük 692 többnyire hamis vagy rosszabb (74,3 százalék). Trumpnak 161 „Pants on Fire” minősítést adtak, ami az egyértelműen hamis kategóriát jelenti, Bidennek mindössze hatot.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Halálosan megfenyegették Kásler Miklóst és családját

Éjjel-nappal civil és egyenruhás rendőrök felügyelik Kásler Miklóst, amióta megfenyegették az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) vezetőjét – írta meg a Blikk.

Az Üdvhadsereget is elérte a woke-izmus

Az Üdvhadsereget is elérte a woke-izmus

A jótékonysági szervezet arra kéri fehér adományozóit, hogy az ünnepi bevásárláskor ne csak adományozzanak, hanem kérjenek bocsánatot a rasszizmusukért.

Magyarország élen a harmadik oltásban, ismét jelentkezet Anonymus, vizsgálat Jakab ellen

Magyarország élen a harmadik oltásban, ismét jelentkezet Anonymus, vizsgálat Jakab ellen

Sikeres volt az oltási akcióhét, európai szinten jól állunk a harmadik oltással. Új felvételt szivárogtatott ki Anonymus, mely minden eddiginél jobban megvilágítja, hogy működik a városháza eladásának jutalékos rendszere. Már sajátjainak sem tetszik Jakab.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Részletes leírás ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére