Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Balesetveszélyes lehet a nyári gumi, ha erre nem figyelünk oda

(x)

2020.06.04. 04:20

Mivel csökkennek a koronavírus miatt bevezetett korlátozó intézkedések, a nyári gumik cseréjét sem lehet már a végtelenségig húzni.

Nyakunkon a nyár, és bár sokan hiszik, hogy spórolnak azzal, ha nem cserélik le a gumit, az megbosszulhatja magát. Ahogyan a nyári gumik helytelen tárolása is. Sokan szembesülnek vele, hogy bár feltennék a régi nyári szettet a téli helyett, a gumi olyan rossz állapotban van, hogy azt már balesetveszélyes lenne használni. Persze, aki maga cserél gumit, nem biztos, hogy észreveszi a bajt.

A nagy abroncsgyártó cégek is javasolják, hogy ha nem is szervizzel végeztetjük a cserét, a gumit mindenképp nézessük meg, hiszen a futófelület állapotát egy laikus nem biztos, hogy meg tudja ítélni, és mit mér a spórolás, ha az életünkbe kerül? De nemcsak a sok kilométer teheti tönkre az abroncsot, hanem a helytelen tárolás is. Aki nem a megfelelő körülmények között teleltette át a nyári abroncsait, az bizony könnyen úgy járhat, hogy már nem érdemes feltennie a régit. És egy új szett nem olcsó mulatság, főleg ha olyat akarunk, ami minden útviszony és időjárási körülmény között megállja a helyét.

 

Az abroncstesztek nem hazudnak

 

Ha nem ússzuk meg a cserét, érdemes utánajárni, milyen abroncsot is válasszunk. A német autóklub és számos nagy autós magazin végzi el a nyári abroncsok tesztelését minden év elején a legkülönfélébb méretkategóriákban. Ezek a tesztek nagyon részletesek, a fékezéstől, illetve az irányítástól a gördülési ellenálláson át az üzemanyag-fogyasztásig mindent vizsgálnak. Tesztelik az abroncsokat száraz és nedves utakon, emellett a terepgumikat többféle útminőségi és tereptesztnek is alávetik.

Az eredmény pedig nyilvános, bárki megnézheti. A tesztelők nem finomkodnak, a legjobb abroncsok mellett a leggyengébbeket sem kímélik, és számos esetben adnak olyan minősítést is, ami alapján egyáltalán nem ajánlanak egy abroncsot. Ha új abroncs vásárlása előtt állunk, érdemes tudni, mi az, amit egyáltalán nem szabad megvenni. Persze nem kérdés, hogy a teszteket nagyrészt a nagy prémium márkák nyerik, mint a Michelin vagy a Continental, de a középkategóriás márkák között is találunk hasonló minőséget jóval kedvezőbb áron.

 

Amikor már elengedhetetlen a nyári gumik cseréje

 

Hogy mikor érdemes lecserélni újra egy abroncsot, az sok mindentől függ. Márkától, megtett kilométertől, az autó típusától, és még számos egyéb tényezőtől. Bridgestone statisztikáiból azonban kiderül, hogy a magyar autósok kétszer annyi kilométert tesznek meg egy autógumi szettel, mint a nyugat-európai autósok, akik már 25-30 ezer kilométer után új abroncsot tesznek az autóra, míg mi magyarok elmegyünk akár 50-60 ezer kilométert is, mire újat vennénk. Ráadásul a cserét is jóval tovább halogatjuk a Bridgestone felmérései alapján.

Az idei év ráadásul még azoknak is okot szolgáltatott az időhúzásra, akik alapvetően időben el szokták végezni a cserét. A kínálat nem lett szegényebb, akár a webshopokról, mint például a nyarigumit.hu oldaláról van szó, akár a szervizekről. Az első negyedév eredményei azt mutatják, hogy aki vásárolt abroncsot a Michelin vagy a Continental nyári abroncsait választotta, és meglepő, de a négy évszakos abroncsok közel sem voltak olyan népszerűek, mint az előző években. Az autósok inkább a prémium kategóriás nyári gumik mellett döntöttek.

(x)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére