Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A Facebook szándékosan cenzúrázza a konzervatív-jobboldali hírportálokat

888.hu

2021.10.25. 11:40

A vállalat a 2016-os választások után két olyan eszközt is használt, amely aránytalanul nagy kárt okozott a konzervatív kiadóknak. A The Journal prezentálta a Facebook belső kutatását, amely szerint ha mindkét eszközt eltávolítanák, akkor a Breitbart News forgalma 20 százalékkal, a Washington Timesé 18 százalékkal, a Western Journalé 16 százalékkal, az Epoch Timesé pedig 11 százalékkal nőne. Végül a Facebook az egyik eszközt eltávolította, míg a másikat megtartotta, azonban nem világos, hogy melyiknek volt nagyobb hatása a forgalomra.

 

A jelentésből az is kiderült, hogy a Breitbart News a platform Hírek lapjának „második szintjére” került, ahol kevesebb figyelmet kap, mint baloldali versenytársai.

Így csak azok a felhasználók kapják meg a Breitbart történeteit, akiket már érdekelnek az ehhez hasonló tartalmak.

Ez korlátozza a lapot abban, hogy új olvasókat érjen el.

Annak ellenére, hogy a Facebook – a konzervatív-jobboldali újságok kárára – előnyben részesíti és pénzügyileg támogatja a versenytársakat, a Breitbart News továbbra is rendkívül népszerű a Facebook felhasználói körében.

Augusztusban a vállalat tulajdonában lévő Crowdtangle közösségimédia-elemző cég adatai azt mutatták, hogy a Breitbart News a Facebook-felhasználók elkötelezettségét tekintve lekörözi versenytársait. A kutatás szerint a Breitbart több Facebook-reakcióra tett szert, mint a The New York Times, a Washington Post és a HuffPost együttvéve.

A Facebook a 2006-os választások után két eszközt is bevezetett a „félretájékoztatás” visszaszorítására.

Az egyik csökkentette a Facebook elkötelezett felhasználói, a hiperposztolók által megosztott bejegyzések terjedését, a második korlátozta az olvasás nélkül megosztott tartalmak terjedését.

Ez a két eszköz 20 százalékkal szorította vissza a Breitbart News látogatottságát.

Mint kiderült: a Facebook alkalmazottai elsősorban amiatt aggódnak, hogy a Breitbart News rossz színben tünteti fel kedvenc politikai ügyeiket.

A George Floyd-ügy miatti tavaly nyári zavargások nyomán a vállalat cenzúrapárti munkatársai arra panaszkodtak, hogy a hírportál „nagyon negatív fényben” tüntette fel a Black Lives Mattert.

Valójában azonban a cég alkalmazottait az bosszantotta fel, hogy a Breitbart News BLM-mel kapcsolatos információi pontosak voltak, és hogy ezeket a nyilvánosság elé merte tárni.

Úgy tűnik, a Facebook részéről a végső cél a konzervatívok még erőteljesebb cenzúrája.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére