Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Visszaveheti a kormány a MÁV Cargo-t?

Vincze Viktor Attila

2016.10.26. 15:28

Visszaszerezheti a magyar állam a MÁV Cargo céget és így ezzel a nemzeti tulajdonú vasúti szállítmányozás lehetõségét is. A Gyurcsány kormány egyik legszégyenletesebb áron aluli kiárusítás privatizációs akciója volt a MÁV szállítmányozási cégének osztrák kézbe adása. A Magyar Idõk "iparági" forrásokból úgy értesült, hogy kormányzati egyeztetések folynak a Rail Cargo Hungaria, az egykori MÁV Cargo vállalat részleges visszavásárlásáról.
Egymásra van utalva a magyar és az osztrák állami vasúttársaság

Kormányzati szinten továbbra is tárgyalnak arról, hogy a magyar állam tulajdont szerezzen a Rail Cargo Hungariában (RCH), az osztrák állami tehervasút magyarországi leányvállalatában – tudta meg a Magyar idők

Az egyeztetések sikerét elősegítheti, hogy az osztrák kancellár, Christian Kern jelenlegi posztjára éppen az osztrák szövetségi vasút (ÖBB) vezetői székéből érkezett. Az egyébként magyar felmenőkkel is rendelkező politikus így pontosan ismeri mind a Magyarországon működő cargoleány helyzetét, mind a magyar kormány törekvéseit a legalább részleges visszaállamosításra.

A magyar tulajdonszerzés kérdése a 2010-es kormányváltás óta már többször is felmerült. Christian Kern – akkor még az ÖBB vezérigazgatójaként – 2011-ben Budapestre látogatott, majd azután makacsul tartották magukat azok a sajtóhírek, hogy Magyarország és Ausztria valamilyen stratégiai partneri viszonyra törekszik az RCH működtetésében.

A MÁV szállítmányozási cégének áron aluli eladásból a szocialistákhoz kerülhetett korrupciós pénz

Az osztrák szövetségi vasútnak (ÖBB) 2008-ban értékesítette az MSZP-SZDSZ kormányzat a céget, s ezzel együtt a magyar vasút egyetlen üzletileg is eredményes, sőt teljesen nyereséges ágazatát, a teherszállítást. Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot fizetett a MÁV Cargo részvényeiért, és öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.

A privatizáció kapcsán nagy feltűnést keltett, hogy a Rail Cargo Austria elnökségi tagja, Gustav Poschalko 2007 júniusában megbízási szerződést kötött a Geuronet Bt. budapesti céggel, illetve annak képviselőjével, Gulya Andrással, és a MÁV Cargo vételárának 1,75 százalékát (6,6 millió eurót, kétmilliárd forintot) ígérte oda sikerdíjként.

Az ügyben Ausztriában indult büntetőperben – amelyben az osztrák tehervasút akkori vezetőjét felmentették a hűtlen kezelés vádja alól. Ott azon folyt a vita, végzett-e érdemi tevékenységet Gulya András, a Geuronet Bt. résztulajdonosa. Az is felmerült, hogy a sikerdíjat valójában magyar politikusoknak, döntéshozóknak szánták.

Az ügyben folytatott jogi eljárások Magyarországon sem vezettek eredményre. A Geuronet Bt.-t júliusban törölték a cégnyilvántartásból. Így Magyarországon senki sem felelős a stratégiai fontosságú és nyereséget termelő állami cég minden ésszerűséget nélkülöző eladásáért.  

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére