Újabb amerikai divatmárka kezdett "divatos" hidzsáb gyártásába
2017.07.17. 21:38
Az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb divatmárkája, az American Eagle, megkezdte a farmer anyagból készülő saját márkás hidzsábjának az értékesítését. A cég szerint az iszlám növekvő népszerűsége tette indokolttá a hidzsáb piacra dobását.
Az American Eagle nem titkoltan az amerikai iszlámhívő vásárlókat célozza új termékével, és ebben a szándékában az sem akadályozza meg, hogy számos amerikai szemében ez egyenlő a nők elnyomásának támogatásával. A muszlim közösségek tagjai és az érdeklődő nem muszlimok (jövőbeni muszlimok), egyenlőre csak online vásárolhatják meg a piacra dobott hidzsábot.
A divatcég az amerikai muszlim modell Halima Aden javaslatai alapján alakította ki a hidzsábnak a stílusát úgy, hogy az az iszlámhívők mellett népszerű lehessen az átlagos amerikai fiatalok számára is. A cég természetesen Halima Adennel reklámozza az új hidzsábot.
Amerikában nem fogadta osztatlan siker a hidzsáb piacra dobását. Sokan úgy gondolják, hogy ezután az American Eagle (az Amerikai Sas) többé már nem tekinthető a korábbi hagyományos és hagyománykövető egyesült államokbeli divatmárkának.
A hidzsáb és a viselése igazából arról szól, hogy az iszlám előírásai szerint a nőknek – a férjüket és a legszűkebb családi hozzátartozóikat leszámítva – kötelező eltakarniuk az arcukat minden olyan helyen, ahol idegen férfiak is megláthatják őket.
A muszlim világban ez egy olyan kötelező előírás, amelynek a betartását brutális szigorral ellenőrzik. Ha egy nő nem tartja be az arc eltakarására vonatkozó előírást, akkor – egyes helyeken – az a nő büntetlen megerőszakolását vagy a súlyos megbüntetését eredményezheti.
Egyébként a nyugati világ sportszergyártó és divatcégei közül a Nike volt az, amely az első iszlámkompatibilis ruhadarabot a piacra dobta. Arról egyenlőre nincs hír, hogy mekkora siker a hidzsábok eladása.