Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#sport
#Orbán Viktor
#bevándorlás
#belföld
#Soros György
#külföld
#demográfia
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
889
 
 
 
 

Tényleg ócskák a budapesti buszok?

Szikra Levente

2018. július 10. 13:28

Nemrég terjedelmes összeállítás jelent meg a 444-en a budapesti buszok helyzetéről. Ahogy azt már megszokhattuk a portáltól, az írás tele van csúsztatásokkal és tévedésekkel. Az még szerepel a cikkben, hogy a Demszky-féle városvezetés 20 éves regnálása alatt körülbelül 520 új buszt sikerült forgalomba állítani, az azonban már valamiért kimaradt, hogy Tarlós István jóval kevesebb idő (8 év) alatt közel 900 teljesen új buszt állított forgalomba, és ehhez jönnek még a használt beszerzések, szintén százas nagyságrendben.

A cikktől függetlenül megállapíthatjuk, hogy az elmúlt néhány évben a fővárosi buszflotta több mint kétharmadát lecserélték. Az persze igaz, hogy ezek az új buszok nem mind a BKV-hoz kerültek, mert 2010 után több külső szolgáltató is bevonásra került. Az utasoknak azonban mindegy, hogy BKV-s vagy VT-Arriva busszal utaznak, a színvonal emelkedését a szolgáltatóváltástól függetlenül mindenki tapasztalhatta. Ez a javulás pedig nemcsak a buszok életkorában jelenik meg, hanem például az akadálymentességükben is: ma a babakocsival, kerekesszékkel közlekedők, vagy a nehezebben mozgó idősek sokkal több, számukra is kényelmesen használható, alacsony padlós busszal találkozhatnak.

A laikusokat könnyedén megtévesztheti a 444-es cikk azon állítása, hogy egy busz tervezett élettartama 6 év. Arról nincs információ, hogy mi alapján állítja ezt a szerző, a valóság ugyanis az, hogy egy busz tervezett élettartama általában 10-15 év. Biztosan találni példát arra, hogy egy cég 6 éves buszokat ad el, ugyanakkor ennél hosszabb időre tervezik őket. Ha végignézünk Európa fővárosain, szép számmal találhatunk napi forgalomban 6 évnél idősebb buszokat. Arról nem is beszélve, hogy ha elő is fordul, hogy ilyen fiatalon kivonnak egy járművet a forgalomból, azt jó eséllyel eladják, majd egy másik városban még évekig közlekedni fog.

Fotó: Pörge Béla

Az az állítás sem igaz, hogy csak átfényezték a régi buszokat világoskékre, ugyanis ez számos esetben komoly felújítással járt együtt. A 444 szerzője mégsem érezte fontosnak, hogy ezt a tényt megemlítse.

A legérdekesebb rész azonban a baloldali médiumokban visszatérő „bezzeg Románia” rigmus újbóli bevetése. A cikkben ódákat zengenek Bukarest 2005 és 2009 között valóban nagy mennyiségben (1000 db) vásárolt buszairól. Persze jó dolog szörnyülködni azon, hogy még Bukarest is beelőzött minket, mert egy évtizeddel ezelőtt sok buszt vett, csakhogy azóta azok a buszok is nyilván öregedtek – ha jól számolom, akkor a legfiatalabb is 9 éves (amit ugye a cikk alapján 3 éve ki kellett volna dobni). Azóta pedig nem vásároltak új buszokat a románok. A jelenlegi helyzet tehát az, hogy Budapest buszainak átlagéletkora nagyjából megegyezik a bukaresti értékkel, ráadásul úgy, hogy 2010-ben Demszky 20 éve után még valóban utcahosszal vezettek a románok. A Fidesz-KDNP-s városvezetés hatalmas lemaradást hozott be, és ha nem is hibátlan a buszállomány, de valójában elfogadható állapotban van. Már régóta nem hallunk tömeges buszlerobbanásról szóló híreket, amelyek 7-8 évvel ezelőtt még általánosak voltak.

A félretájékoztatás netovábbja, hogy többször is előfordult, hogy új beszerzésű buszokat is használtként tüntettek fel a cikkben, ráadásul úgy, hogy egy másik bekezdésben maga a szerző írja le ugyanarról a típusról, hogy új beszerzésűek.

Nyilván nem tökéletes a budapesti buszok helyzete, sok jogos kritika fogalmazható meg, de azt nem lehet tagadni, hogy komoly fejlődés volt tapasztalható az elmúlt években, és ha Demszky olyan ütemben újította volna meg a buszállományt, ahogy Tarlós, akkor most mind a 10 ujjunkat megnyalhatnánk.

Ezt a cikket egy olvasónk írta. Amennyiben Te is kedvet kaptál, várjuk írásodat a velemeny@888.hu címre. A további részletekről itt olvashatsz.

OLVASTAD MÁR?

889
 
 
 
 
KOMMENTEK BETÖLTÉSE
Orbán Izraelben: minden nemzetnek joga van a biztonsághoz

Orbán Izraelben: minden nemzetnek joga van a biztonsághoz

kétharmad

Orbán Viktor és Benjamin Netanjahu sajtótájékoztatót tartott Jeruzsálemben.

Holland külügyminiszter: nem léteznek békés, multikulturális társadalmak

Holland külügyminiszter: nem léteznek békés, multikulturális társadalmak

amerika, london, párizs

Egy kiszivárgott videófelvételen beszél arról a holland külügyminiszter, Stef Blok, hogy békés multikulturális társadalmak sehol nincsenek a világon, és az Európai Unió migránskvótáját is kritikával illette.

Reggel 7:59

Reggel 7:59

7:59

Erről fog szólni a mai nap!

Brüsszelnek nagyon nincs ínyére, hogy Magyarország nem akar bevándorlóország lenni

Brüsszelnek nagyon nincs ínyére, hogy Magyarország nem akar bevándorlóország lenni

kétharmad

Újabb kötelezettségszegési eljárás indulhat csütörtökön Magyarország ellen.

Soros-szervezet akarta megtorpedózni Orbán Viktor izraeli látogatását

Soros-szervezet akarta megtorpedózni Orbán Viktor izraeli látogatását

kétharmad

Azt akarta elérni az Amnesty International (AI), hogy mondja le a jeruzsálemi Jad Vashem Intézet Orbán ottani látogatását, többek között azért, amiért kampányában "antiszemita" hangokat megütő módon szerepeltette Soros Györgyöt. Csakhogy az AI-t a magyar származású tőzsdespekuláns is pénzeli.

Így értékelte Donald Trump a helsinki csúcstalálkozót

Nagy eredményekre számít a Vlagyimir Putyin orosz elnökkel Helsinkiben tartott csúcstalálkozója után az amerikai elnök.

Boris Johnson: "még van idő megmenteni a Brexitet"

Boris Johnson: "még van idő megmenteni a Brexitet"

amerika, london, párizs

Boris Johnson volt brit külügyminiszter szerint "még van idő a Brexit megmentésére", de erre a brit kormány által minap kidolgozott stratégia nem alkalmas.

Marx bíboros annyira aggódik a migránsokért, hogy Seehofer pártját bírálja

Marx bíboros annyira aggódik a migránsokért, hogy Seehofer pártját bírálja

amerika, london, párizs

Az egyházi méltóságot aggodalommal tölti el, hogy a társadalom szóhasználata is egyre radikálisabb, és a határoknál megjelenő, menekülő emberek olyan színben tűnnek fel, mintha a németek jólétét fenyegetnék, amitől meg kell magukat védeniük. A bíborost hidegen hagyja, hogy amúgy a fenyegetés valós.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Adatvédelmi tájékoztató ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére