Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
889
 
 
 
 

Tényleg ócskák a budapesti buszok?

Szikra Levente

2018. július 10. 13:28

Nemrég terjedelmes összeállítás jelent meg a 444-en a budapesti buszok helyzetéről. Ahogy azt már megszokhattuk a portáltól, az írás tele van csúsztatásokkal és tévedésekkel. Az még szerepel a cikkben, hogy a Demszky-féle városvezetés 20 éves regnálása alatt körülbelül 520 új buszt sikerült forgalomba állítani, az azonban már valamiért kimaradt, hogy Tarlós István jóval kevesebb idő (8 év) alatt közel 900 teljesen új buszt állított forgalomba, és ehhez jönnek még a használt beszerzések, szintén százas nagyságrendben.

A cikktől függetlenül megállapíthatjuk, hogy az elmúlt néhány évben a fővárosi buszflotta több mint kétharmadát lecserélték. Az persze igaz, hogy ezek az új buszok nem mind a BKV-hoz kerültek, mert 2010 után több külső szolgáltató is bevonásra került. Az utasoknak azonban mindegy, hogy BKV-s vagy VT-Arriva busszal utaznak, a színvonal emelkedését a szolgáltatóváltástól függetlenül mindenki tapasztalhatta. Ez a javulás pedig nemcsak a buszok életkorában jelenik meg, hanem például az akadálymentességükben is: ma a babakocsival, kerekesszékkel közlekedők, vagy a nehezebben mozgó idősek sokkal több, számukra is kényelmesen használható, alacsony padlós busszal találkozhatnak.

A laikusokat könnyedén megtévesztheti a 444-es cikk azon állítása, hogy egy busz tervezett élettartama 6 év. Arról nincs információ, hogy mi alapján állítja ezt a szerző, a valóság ugyanis az, hogy egy busz tervezett élettartama általában 10-15 év. Biztosan találni példát arra, hogy egy cég 6 éves buszokat ad el, ugyanakkor ennél hosszabb időre tervezik őket. Ha végignézünk Európa fővárosain, szép számmal találhatunk napi forgalomban 6 évnél idősebb buszokat. Arról nem is beszélve, hogy ha elő is fordul, hogy ilyen fiatalon kivonnak egy járművet a forgalomból, azt jó eséllyel eladják, majd egy másik városban még évekig közlekedni fog.

Fotó: Pörge Béla

Az az állítás sem igaz, hogy csak átfényezték a régi buszokat világoskékre, ugyanis ez számos esetben komoly felújítással járt együtt. A 444 szerzője mégsem érezte fontosnak, hogy ezt a tényt megemlítse.

A legérdekesebb rész azonban a baloldali médiumokban visszatérő „bezzeg Románia” rigmus újbóli bevetése. A cikkben ódákat zengenek Bukarest 2005 és 2009 között valóban nagy mennyiségben (1000 db) vásárolt buszairól. Persze jó dolog szörnyülködni azon, hogy még Bukarest is beelőzött minket, mert egy évtizeddel ezelőtt sok buszt vett, csakhogy azóta azok a buszok is nyilván öregedtek – ha jól számolom, akkor a legfiatalabb is 9 éves (amit ugye a cikk alapján 3 éve ki kellett volna dobni). Azóta pedig nem vásároltak új buszokat a románok. A jelenlegi helyzet tehát az, hogy Budapest buszainak átlagéletkora nagyjából megegyezik a bukaresti értékkel, ráadásul úgy, hogy 2010-ben Demszky 20 éve után még valóban utcahosszal vezettek a románok. A Fidesz-KDNP-s városvezetés hatalmas lemaradást hozott be, és ha nem is hibátlan a buszállomány, de valójában elfogadható állapotban van. Már régóta nem hallunk tömeges buszlerobbanásról szóló híreket, amelyek 7-8 évvel ezelőtt még általánosak voltak.

A félretájékoztatás netovábbja, hogy többször is előfordult, hogy új beszerzésű buszokat is használtként tüntettek fel a cikkben, ráadásul úgy, hogy egy másik bekezdésben maga a szerző írja le ugyanarról a típusról, hogy új beszerzésűek.

Nyilván nem tökéletes a budapesti buszok helyzete, sok jogos kritika fogalmazható meg, de azt nem lehet tagadni, hogy komoly fejlődés volt tapasztalható az elmúlt években, és ha Demszky olyan ütemben újította volna meg a buszállományt, ahogy Tarlós, akkor most mind a 10 ujjunkat megnyalhatnánk.

Ezt a cikket egy olvasónk írta. Amennyiben Te is kedvet kaptál, várjuk írásodat a velemeny@888.hu címre. A további részletekről itt olvashatsz.

OLVASTAD MÁR?

889
 
 
 
 
KOMMENTEK BETÖLTÉSE
Brenzovics László: Ha az EU akarná, rákényszeríthetné Ukrajnát a magyarellenes támadások leállítására

Brenzovics László: Ha az EU akarná, rákényszeríthetné Ukrajnát a magyarellenes támadások leállítására

csak neked, csak most

Ukrajnában eddig senkit sem ítéltek el a kárpátaljai magyarokat ért súlyos támadások miatt, pedig ismertek az elkövetők - mondta el a 888.hu-nak nyilatkozva Brenzovics László, a Kárpátaljai Magyar Kulturális Szövetség, a KMKSZ elnöke. A kárpátaljai magyar politikus szerint a magyar ügyekben kettős mércét alkalmazó EU véget vethetne az ukrajnai magyarok elleni durva támadásoknak, ha rákényszerítené az európai értékek betartására Ukrajnát.

Hiába készült nagyon Macron a beszédére, bealudtak rajta

Hiába készült nagyon Macron a beszédére, bealudtak rajta

amerika, london, párizs

November 11-én volt száz éve, hogy lezárult az első világháború. A centenárium kapcsán óriási hepajt rendeztek Párizsban, több mint 70 állam- és kormányfő vett részt a Diadalív öröklángjánál tartott megemlékezésen.

Duterte: a Nemzetközi Büntetőbíróság idiótákból áll

Duterte: a Nemzetközi Büntetőbíróság idiótákból áll

amerika, london, párizs

A Fülöp-szigetek szabad szájú elnöke ezúttal sem hazudtolta meg önmagát.

Manfred Webernek elég lesz Juncker helye

Mégsem indul a bajor Keresztényszociális Unió (CSU) elnökségi posztjáért a párt január 19-re összehívott rendkívüli kongresszusán Manfred Weber, az Európai Néppárt (EPP) parlamenti frakcióvezetője, csúcsjelöltje, a CSU alelnöke.

Ömleni fog a pénz Budapestre

Ömleni fog a pénz Budapestre

kétharmad

1000 milliárd forintot jelent a fővárosnak a kormánnyal aláírt, 15 pontból álló megállapodás. A kontraktust Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester írta alá szombaton.

A Fidesz megpróbálja kihúzni Junckerből, mennyi közpénzt utal az EU a migránskártyákra

A Fidesz megpróbálja kihúzni Junckerből, mennyi közpénzt utal az EU a migránskártyákra

kétharmad

Írásbeli kérdéssel fordulnak az Európai Bizottság (EB) "isiászos" elnökéhez.

Olasz kormány: a francia étvágy hírhedt és már régóta ismerjük

Az olasz kormány egyik minisztere úgy fogalmazott: a francia elnök az EU Olaszország ellen irányuló nyomásának vezéralakja lett.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Adatvédelmi tájékoztató ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére