Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Tarantino megmondja a tutit

888.hu

2015.10.19. 17:54

A jó öreg Tarantino hozta a formáját. A Ponyvaregény rendezõje egy üveg vörösbor társaságában leült beszélgetni Bret Easton Ellis-szel, az Amerikai pszichó szerzõjével és kiosztotta egész Hollywoodot.

 

 
Természetesen szóbakerült Tarantino legújabb filmje, az Aljas nyolcas (888-olvasóknak kötelező). A filmet karácsonykor fogják bemutatni néhány kiválasztott városban, a mester elképzeléseinek megfelelően 70 miliméteres vetítőgépeken, a többi rajongónak viszont januárig kell várnia. Tarantino bizarr fagyihasonlattal ajánlja filmjét: aki beül a moziba, egy nagy adag vaníliára számíthat némi csokoládéval keverve - ez lenne Samuel L. Jackson, mindez nyakon öntve málnaszósszal, mert a filmben nem kevés vér fog folyni.
Mit gondol Tarantino a kortársairól?

A maga módján, dicséretbe burkolva teszi helyre kollégáit. David Fincher, a Harcosok klubja és a Hetedik rendezője ezt a bókot kapta: "Akkor is egy hétig gondolkozom a filmjein, ha nem szeretem őket." Wes Andersonnal se bánt kesztyűs kézzel: "A Grand Hotel Budapest nem igazán az én stílusom, de valahogy mégis tetszett. Korábban nem tartoztam a legnagyobb rajongók közé, ezért külön örültem neki, hogy végre én is ráéreztem." Judd Apatow vígjátékrendezőként egy másik ligában focizik, de Tarantino szerint "hiába lesz egyre kisebb és kisebb a közönsége, ő egyre jobb filmeket csinál." Mondjuk a 40 éves szűz című 2005-ös gyöngyszemet nem nagy kunszt felülmúlni, de a 40 és annyi eléggé rendben volt a maga műfajában.

Bármennyire is nagy befolyással bírtak a Tarantino-filmek a ’90-es években, Ellis szerint a politikai korrektség korában szinte elképzelhetetlen, hogy az új generációs rendezők közül valaki ilyen perverz és durva jelenetekkel rendezzen filmet. Márpedig Tarantino sose bánt finomkodva az etnikai kérdésekkel, a rajongói tábora mégis egyre nagyobb. A nézőknek elege van a képmutatásból, értékelik ezt a fajta keresetlen őszinteséget.

A kritikusok már kevésbé... Például 2010-ben a Becstelen brigantyk Kate Bigelow erős közepes A bombák földjén című filmjével szemben vesztett az Oscaron. Tarantinot a legjobb forgatókönyvért járó díj idegesítette (Mark Boal nyerte, szintén A bombák földjén-ért) , mert szerinte Kathryn Bigelow győzelme borítékolható volt.

Izgalmas volt, hogy egy nő rendezett egy ilyen jó háborús filmet, ráadásul ez volt az első film az iraki háborúról, aminek volt valami mondanivalója. Nem volt ez olyan rettenetes, nem olyan volt, mint amikor az E.T. vesztett a Gandhi című filmmel szemben."

A Django elszabadul-t többek között azért kritizálták, mert egy ilyen szenzitív témáról egy fehér(!) férfi(!!!) rendezett filmet. Tarantino szerencsére telibeszarja a kritikusokat:

Ha nem szeretik a filmjeimet, hát nem szeretik, és ha nem értik őket, az se számít. Csak azért van rossz szájízem, mert rég volt olyan író, akinek ennyit beszéltek volna a bőrszínéről."

 

 (New York Times)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére