Németország megszüntette a náci szimbólumok tilalmát a számítógépes játékokban
2018.08.10. 20:48
Az olyan számítógépes játékok használóinak, gyártóinak és forgalmazóinak is megváltozik az élete Németországban, mint amilyen a második világháborús és német nemzetiszocialista történelmi környezetben játszódó Wolfenstein II: The New Colossus.
Eddig nem lehetett látni sem a horogkeresztet, sem más náci jelképeket a játékok hátterében vagy a játékok karaktereinek a ruházatán. Sőt, néhány német önszabályozó testület annyira szigorúan vette a saját szerepét eddig, hogy nemcsak a horogkereszteknek, de még az Adolf Hitler figurájához tartozó jellegzetes bajusznak az ábrázolását is megtiltotta eddig a németországi forgalmazású Wolfenstein játékban.
Érdekes módon így egészen eddig ugyanannak a Wolfenstein játéknak az angol és a német változata között a horogkeresztek megléte és hiánya mellett még az a vicces különbség is fennállt, hogy a németeknél Hitlernek nem volt bajusza, míg a brit gamerek egy bajuszos náci vezető ellen harcolhattak a játékban.
Mostantól azonban minden megváltozik, mivel a Németországban a videojátékok korhatár-besorolásáért és tartalmi korlátozásaiért felelős szervezet, a Szórakoztatószoftver Önszabályozó Testület (USK) bejelentette, hogy megszüntetik a Németországban forgalmazott játékokra eddig érvényes korlátozást.
Az engedélyezést az tette lehetővé, hogy mostantól a számítógépes játékok is a történelmi tárgyú szakkönyvekhez, és a filmekhez hasonló tudományos, illetve művészeti termékeknek minősülnek, amelyekben nem lesz tiltott a náci jelképek használata, amennyiben a szimbólum megjelenítése a művészetet vagy a tudományt szolgálja, és megfelel a korhűségnek, a történelmi tényeknek.