Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Most már biztos, hogy hosszabb lesz a 3-as metró

Horváth Tamás

2018.11.06. 07:45

A beruházó BKK Zrt. kihirdette az M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezõi közbeszerzés végeredményét.

Amint arról mi is beszámoltunk, két felszíni és két felszín alatti új állomást kap az északi irányban megnyúló 3-as metró. A végállomásnál új megállóhely épül a Budapest-Vác vasútvonalon, és intermodális csomópont jön létre. A projektre közbeszerzést írtak ki még márciusban.

A magyarepitok.hu tájékoztatása szerint a beruházó BKK Zrt. kihirdette a közbeszerzés végeredményét. A nyertes a budapesti FÕMTERV Zrt. és a kecskeméti VIKÖTI Kft. lett, a feladatuk az előkészítés, valamint az engedélyes és a kiviteli terv készítése. A beszerzés végleges összértéke nettó 3 milliárd forint.

A beruházás során a jelenleg Kispest és Újpest között húzódó, teljes felújítás alatt levő metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig nyújtják meg. Ennek során:

  • 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya épül;
     
  • négy új közbenső állomás jön létre, két felszíni és két felszín alatti;
     
  • illetve kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep.

A projektben a váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is létrejön egy metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és a villamospálya korrekcióját irányozza elő.

A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.

 

Ehhez többek között

  • elbontják a villamos pályáját és végállomását;
  • kiépítik a metró végállomását;
  • egy új autóbusz-végállomást;
  • egy új vasúti megállóhelyet (miután jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak);
  • valamint P+R és B+R parkolókat építenek.
A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére