Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Ma tízéves a Gyurcsány-kormány egyik legnagyobb "fejlesztése"

Pörge Béla

2017.03.03. 11:08

2007. március 3-án járt utoljára menetrend szerint közlekedõ vonat összesen 478 kilométernyi hálózaton.

Tíz éve zárt be az akkori kormány 478 kilométernyi vasutat, összesen 14 vonalon, egyes helyeken megyeszékhelyeket komolyabb városokkal összekötő vonalakról van szó.

Ezeken a vonalakon szűnt meg a személyszállítás, itt azóta buszokkal (vagy azokkal sem) lehet utazni.

  • 13-as számú, (Tatabánya—)Környe–Kisbér–Pápa
  • 14-es számú, Pápa–Csorna
  • 24-es számú, Zalabér-Batyk–Zalaszentgrót
  • 27-es számú, Lepsény–Hajmáskér
  • 62-es számú, Sellye–Villány
  • 76-os számú, Diósjenő–Romhány
  • 84-es számú, Kisterenye–Kál-Kápolna
  • 88-as számú, Mezőcsát–Hejőkeresztúr
  • 95-ös számú, Kazincbarcika–Rudabánya
  • 112-es számú, Nagykálló–Nyíradony
  • 129-es számú, Murony–Békés
  • 151-es számú, Kunszentmiklós-Tass–Dunapataj
  • 152-es számú, Kecskemét–Fülöpszállás
  • 153-as számú, Kiskőrös–Kalocsa
Azóta az Orbán-kormány idején újraindult a forgalom a Pápa—Csorna vonalon, illetve a teherforgalom miatt egyes vonalakon az infrastruktúra többé-kevésbé megmaradt. 

Később, 2009-ben a Bajnai-kormány is bezáratott néhány vasútvonalat, például az 5-ös számú, Komárom—Kisbér—Székesfehérvár között közlekedő vasúti vonalat. Itt a hatalmas felháborodásnak és a kormányváltásnak köszönhetően már 2010 nyarán újraindult a forgalom, akárcsak a már említett 14-esen, illetve 2010 decemberétől Esztergom—Almásfüzitő között, és további öt vonalon indult újra a személyszállítás.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére