Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Lesz még magyar nemzeti légitársaság

Horváth József György

2016.02.08. 21:38

Malév és Sólyom után jöhet a Gólya!

Szerettük a Malévot, a WizzAir-re pedig büszkék vagyunk. Van esély arra, hogy a rosszul elsült "Sólyom-kamu" után újra legyen hazai légitársaság? Nagyon úgy néz ki. Hétfőn ugyanis egy új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó képviselője Budapesten.

A tervek szerint a gyártó hat új repülőgépet és pénzt is adna a légitársaság létrehozásához. Az orosz cég először tavaly októberben egyeztetett erről a minisztériummal. A felek becslése szerint a magyar bruttó hazai terméknek évente 110 millió eurós (34 milliárd forint) hasznot termelne egy nemzeti légitársaság létrehozása.

A Szuhoj polgári repülőgépek gyártásáért felelős vállalat vezérigazgató-helyettese elmondta: a cégnek és Superjet 100-as gépüknek kiváló ugródeszka lenne a magyar nemzeti légitársaság, ugyanakkor megbízható partnerek lennének, nem csak az új vállalat sikereit, hanem a kockázatait is vállalnák.

Íme, a Szuhoj Superjet 100-as repülőgép:

A konfigurációtól függően 78-98 utas szállítására alkalmas gépből eddig 368-at adtak el, elsősorban orosz légitársaságok állították üzembe a típust.

Tasó László, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára leszögezte:

valamennyi ilyen vagy ilyen jellegű projektet, amely a lakosság, az ország érdekeinek a szolgálatában áll vagy állhat, azt a szaktárca megvizsgálja és támogatja."

A Malév, az egykori magyar nemzeti légitársaság, 4 évvel ezelőtt, 2012. február 4-én állt le szinte folyamatos 66 évnyi működés után.

A Szuhoj 2000-ben kezdte el tervezni az olasz Alenia Aermacchival közösen a Superjet 100-as regionális, sugárhajtású repülőgépét, amely 2011-ben mutatkozott be az Armavia flottájában. Meghibásodásokról, esetleges légi katasztrófáról nincs említés a típussal kapcsolatban.

A kérdés, hogy ha megállapodás születik a két fél között, vajon mi lesz az új magyar légitársaság neve? Mi a Gólyára szavazunk!

(MTI)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére