Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Két rejtélyes hangrobbanás rázta meg Szegedet

Horváth József György

2016.07.30. 18:28

Egészen idáig rejtély volt a két hangrobbanás eredete, most azonban kiderült az igazság.

Szombat délután két egymást követő óriási hangrobbanás rázta meg Szegedet nem sokkal 15 óra előtt. A Délmagyar munkatársai Báló Tamástól, az SZKT repülési üzletágvezetőjétől megtudták, hogy nem szegedi reptérről felszálló repülőgép okozta a hangrobbanást. A két hatalmas hangrobbanást a megye számos más településén is hallották. Többen arról számoltak be, hogy a robbanásoktól megremegtek az ablakok, több háztartásban képek estek le a falakról. A Délmagyar információi szerint Kiszombor határában a föld és a ház is remegett a morajláskor.

A megyei katasztrófavédelem szóvivője, Molnár Krisztina elmondta, hogy vadászgépek okozhatták a hangrobbanást, ezt erősítette meg a rendőrség is. Vélhetően egy ismeretlen felségjelzésű gép, ami nem azonosította magát, berepült a légterünkbe. Állítólag Kecskemétről szállt fel két Gripen, ezek lépték át a hangsebességet, ez okozták a hangrobbanást.

Frissítve:

A Honvédelmi Minisztérium nemrég kiadott közleménye szerint egy utasszállító repülőgép miatt riasztották a Magyar Honvédség Gripenjeit.

Nem létesített kapcsolatot a magyar polgári légiforgalmi irányítással egy Zürichből Hongkongba tartó utasszállító repülőgép szombaton délután, ezért a NATO Integrált Légivezetési Központ riasztotta a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit.

Egy Boeing 777 típusú utasszállító repülőgép Ausztria felől 14 óra 35 perckor lépett be Magyarország légterébe. Az utasszállító a repülési tervtől nem tért el ugyan, de sem Ausztriában, sem pedig Magyarország légterében nem vette fel a kapcsolatot a polgári irányítással. A Flightradar adatai szerint a Cathay Pacific utasszállító repülőgépének pilótái mulasztották el felvenni a rádiókapcsolatot a HungaroControl irányítóival. A járatot teljesítő gép 31 ezer láb magasan repült.

A Gripen pár a hangsebességet átlépte ezért hangrobbanást lehetett hallani Kecskemét-Makó-Szeged térségében. A készenléti szolgálat repülőgépei vizuálisan azonosították az utasszállítót, majd az átadásra került a román légirányításnak, a Gripen pár pedig visszatért a bázisrepülőtérre.

(MTI, Délmagyar)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére