Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Hogyan tapétázhatjuk ki húszezresekkel az irodánkat?

Nagy Gábor

2015.11.22. 08:00

A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) november 16-20. között nyolcadszor rendezte meg a Fiatal Vállalkozók Hetét Budapesten és több nagyvárosban.
Magyarország 1 millió vállalkozója között nagyon kevés a fiatal. A 25 év alatti vállalkozók aránya folyamatosan csökken. A FIVOSZ kutatása pedig azt mutatja, hogy a fiatalok körében nagyon kevesen szeretnének vállalkozást indítani.

A FIVOSZ célja tehát az, hogy ezen változtasson.

Dr. Kovács Patrik, a szervezet alapító elnöke a rendezvény megnyitóján ki is hangsúlyozta: a szövetség egy olyan fiatal vállalkozói réteget szeretne létrehozni, amely későbbiekben a hazai KKV-szektorban kaphat kulcsszerepet. A FIVOSZ tehát abban nyújthat segítséget, hogy a vállalkozók, vagy a vállalkozás indítását tervezők kapcsolati tőkéhez és információkhoz jussanak, illetve lehetőséget ad arra is, hogy a fiatal vállalkozók egymást kisegítve elindulhassanak a siker útján.

A Fiatal Vállalkozók Hete minderre egy kiváló alkalom lehetett. Azok, akik vállalkozás elindításában gondolkoztak rengeteg praktikus tippel és trükkel gazdagodhattak. Azok pedig, akik már vállalkozóként voltak jelen az eseménysorozaton, újabb üzleteket és újabb barátságokat köthettek.

Mi is nagy reménnyel vágtunk neki a hétnek. Kíváncsiak voltunk arra, hogy mi a siker receptje.

Mi kell egy sikeres vállalkozás elindításához, ha nulláról indulunk?

Az előadók csupa hangzatos jelszavakkal motiválták minket: bátorság, kockázatvállalás, lelkesedés, kitartás, tanulás, szorgalom, nyelvtudás, munkatársak, bizalom, kontrol, kreativitás, de mindezek előtt valami célt kell felállítanunk annak érdekében, hogy sikeresek legyünk. Törekednünk kell arra, hogy minőséget és értéket adjunk. Ha esetleg valami kurdarc érne, nem szabad elkeserednünk. Pláne nem szabad a körülményeket hibáztatnunk. És ha ez mind meg van, áttérhetünk a vállalkozás sikeres menedzseléséhez.

Mi kell egy jó vállalkozáshoz?

Kikerülhetetlen a lobbi. Mint ahogy az egyik előadó fogalmazott: a lobbi az eladási tevékenység része, szóval ez a siker egyik záloga. De Szükségünk van egy befolyásolási körre is, amely kihatással van az ügyfelekre, a munkatársakra és a vállalatunk megítélésére.

Egy jó vállalkozáshoz jó finanszírozás is tartozik. Először is figyelnünk kell a pályázati lehetőségeket. A FIVOSZ és a partnerük által kínált üzleti tervcsomagok segíthetnek számunkra, hogy fegyelmezett költségvetést tudjunk létrehozni. De ha már elég nagyra nőttünk, akkor kikacsinthatunk a tőzsdepiacok felé is. És ezt a magyarországi milliárdosok is megerősítették.

Mindenesetre, ha ezen törnénk a fejünket, törekednünk kell a rendezettségre, a professzionális vállalatirányításra és arra is, hogy profi befektetőt vonzzunk cégünk finanszírozásába. A tőzsdén ugyanis nem az eredményt, hanem a jövőt veszik, amiben nagy szerepe lehet egy sikeres befektető cégnek.

Itthon vagy külföld?

A Magyar Nemzeti Kereskedőház segítségünkre lehet abban, hogy vállalkozásunk technológiáját és tudását más országokba, más kontinensekre exportáljuk: India, Afrika és Dél-Amerika. Ezekben az országokban tényleg nagy potenciál van.

A Magyar Nemzeti Kereskedőháztól információkat, tanácsokat és finanszírozási lehetőségeket kaphatunk, de segítséget nyújthatnak az üzleti partnerek felkutatásában is. A hangsúly a közvetítő szerepen van. A Fiatal Vállalkozók Hetének utolsó napján ebből is kaphattunk ízelítőt.

Összességében azt mondhatjuk el, hogy egy nagyon izgalmas és élményekkel teli héten vagyunk túl. A hallgatóság, köztük mi is sok hasznos információval gazdagodtunk, és rengeteg tanácsot kaptunk. Talán nyitunk Bécsben egy cukrászdát.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére