Ugrás a tartalomhoz
" Csatlakozz a lázadókhoz!”
V-nyolcas
 
 
 
 

Forma-1: ezt tudhattuk meg az első hét után

2017. március 2. 22:28

Megnéztük, hogyan is teljesítettek a csapatok az idei szezon első hivatalos tesztnapjain és megpróbáltuk kitalálni, milyen is lesz a 2017-es szezon.
Miről szól a teszt, mit tudhatunk meg?

Csütörtökön fejeződött be a Forma-1-es szezon első teszthete Barcelonában. Bár az első pár nap eredményeiből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, az azonban már körvonalazódik, hogy a Mercedes ismét dominálni fog az idei évben.

A gyártóknak a mostani szezonra bevezetett új szabályozások miatt át kellett tervezniük az autók kasztniját, valamint azok erőforrás-rendszere is gyökeresen megváltozott. A szezonnyitó ausztrál futam előtti tesztek arra jók, hogy a csapatok felmérjék, hogyan is sikerült a téli szünet alatt megépíteniük az új autóikat.

Fotó: AFP

Ezeken a napokon a csapatok szabadon használhatják a méregdrága szenzoraikat, valamint a többi speciális eszközüket, amelyekből kinyerhetik azokat az adatokat, hogy tovább tudjanak finomítani a járművön.

Mit tudtunk meg?

Egyelőre azt látni, hogy a továbbra is a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari lesz az élmezőnyben. A szezon előtti tesztek eredményei a nézők számára mindig csalóka, hiszen a topcsapatok ilyenkor nem csúcsra járatott gépekkel hajtanak ki, inkább altatnak. A kisebb csapatoknál láthatunk reálisabb eredményeket, ők ugyanis a teszt során igyekeznek a legjobb benyomást kelteni a szponzorok előtt, így szinte kivétel nélkül teljes gőzzel nyomják a gázt.

Fotó: AFP

Míg Lewis Hamilton 2016-ban az első tesztnapon 1:25.409-es időt futott, addig májusi időmérő edzésen több mint három másodperccel volt gyorsabb. Akkor az első rajtkockát 1:22.0-ás időt idővel kaparintotta meg. Ennyi időt képtelen egy autó javulni alig több mint két hónap alatt, így kijelenthető, hogy a 2016-os teszt során a Mercedes visszafojtotta a motort, minden jel szerint idén is hasonló volt a helyzet.

Hogy állnak a többiek?

A legbiztatóbb eredményt a Force India csapata nyújtotta, hiszen alig maradtak csak el a topcsapatoktól, általában fél és egy másodperc hátrányban voltak a legjobb háromtól. A tesztek legnagyobb vesztese a McLaren volt. Fernando Alonso egy teljes kört sem tudott megtenni az első nap. A többi tesztnapon is csak szenvedett a spanyol pilóta valamint társa, a belga Stoffel Vandoorne. A teljesen újratervezett McLaren-Honda a ismét kudarcot vallott, nem nagy meglepetésre, hiszen mióta visszatértek a száguldó cirkuszba, az ő motorjuk legkevésbé megbízható.

Bár a japán motorgyártó nagy reményekkel érkezett Katalóniába, hiszen az előző, teljesen megbízhatatlan és gyenge motort a kukába dobták és egy teljesen új konstrukciót terveztek, azonban már az első nap rá kellett, hogy jöjjenek, hogy a mostani sem a megbízhatóságáról lesz híres. A második napra kicsit javult a helyzet, mivel a belga Stoffel Vandoorne már negyven kört tett meg, azonban csak a tizedik leggyorsabb kört tudta teljesíteni.

De akkor gyorsabb lett a mezőny?

A Pirelli újratervezett, szélesebb abroncsainak és a tovább erősített motoroknak köszönhetően egyes szakértők úgy gondolták, hogy akár öt másodpercet is gyorsulhatnak az autók körönként. Bár ez a merész állítás eddig még nem igazolódott be, némi bizakodásra adhat okot az, hogy a második tesztnap leggyorsabbja, Kimi Raikkönen már két másodperccel gyorsabb kört teljesített, mint a legjobb barcelonai idő a tavalyi versenyhétvégén.

Megint unatkozni fogunk?

Egyelőre úgy tűnik, hogy csak a Ferrarinak és a Red Bullnak lehet esélye arra, hogy valamelyest befogja a Mercedest. Nagyon úgy tűnik, hogy csak ez a két csapat törhet majd borsot a stuttgartiak orra alá.  Ennek fényében még talán arra is van esély, hogy az előzőekhez képest ismét izgalmas, jó versenyeket lássunk. Mi legalább is bízunk benne.

OLVASTAD MÁR?

V-nyolcas
 
 
 
 

Szabadon lehet kommentelni, a vélemény szabad, viszont a gyűlöletkeltésért, személyi integritás megsértéséért mindenki maga felel.

Nyugat-európai kolóniák jönnek létre hazánkban, mert itt biztonság van

Nyugat-európai kolóniák jönnek létre hazánkban, mert itt biztonság van

közeleg a tél

Egyre többen érkeznek hazánkba a nyugat-európai országokból, mivel nálunk nincs jelen az iszlám a mindennapokban és nem kell félni egy esetleges terrortámadástól.

Reggel 7:59

Reggel 7:59

7:59

Merkelék már megint nem tudtak megegyezni; A legújabb közel-keleti darázsfészekről beszélgetett Trump és Macron; Hirtelen meghalt a katalán kormánytagok ellen vádat emelő spanyol főügyész - a nap legfontosabb hírei a 888-on.

Merkelék már megint nem tudtak megegyezni

Merkelék már megint nem tudtak megegyezni

amerika, london, párizs

Ismételten kudarcba fulladtak a vasárnap késő estére időzített berlini egyeztetések a CDU/CSU jobbközép pártszövetség, a liberális FDP és a Zöldek első közös kormányának megalakításáról, mivel az FDP kivonult a tárgyalásokról. Merkel ezután jelentette be, hogy az újbóli sikertelen tárgyalásról értesíteni fogja Frank-Walter Steinmeier államfőt.

Már alakulóban van a magyarok melletti koalíció az EU-ban

Járóka Lívia, a múlt héten megválasztott EP-alelnök a Magyar Időknek elmondta, bízik abban, hogy az unió idővel talál egy minden tagállamnak megfelelő konszenzusos megoldást a migrációval kapcsolatban.

Komédia: Mugabe nem mond le

Komédia: Mugabe nem mond le

amerika, london, párizs

A várakozásokkal ellentétben nem jelentette be lemondását vasárnap esti televíziós beszédében Robert Mugabe zimbabwei államfő, és közölte, hogy ő fog elnökölni pártja decemberi kongresszusán.

Ezúttal a német hadseregben robbant a szexbotrány

Ezúttal a német hadseregben robbant a szexbotrány

amerika, london, párizs

A szexuális zaklatások lelepleződése úgy tűnik az egész világon végigsöpör: most a Bundeswehr magyarázkodhat.

A migránsválságba törhet bele Merkel koalíciós-bicskája

A migránsválságba törhet bele Merkel koalíciós-bicskája

amerika, london, párizs

Annak ellenére, hogy a németországi koalíciós tárgyalásokon lassanként közelednek az álláspontok a legtöbb kérdésben, a migránsválság kezeléséről nem tudnak megállapodni a pártok.

Brüsszeli bürokraták szeszcsempészhálózatot működtettek Afganisztánban

Az Európai Unió afganisztáni képviseletének több alkalmazottját azzal vádolják, hogy saját fogyasztásra rendelt szeszesitalokat adtak el a kabuli feketepiacon. Az ügyben vizsgálat indult.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére