Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo
V-nyolcas
 
 
 
 

Forma-1: 2017 lehet az utolsó esély

Bokor Gábor, Nagy Gábor

2017. január 25. 17:28

Új szezon, új kihívások. Nemcsak az istállók számára, hanem nekünk, nézőknek is.

Évek óta kurva unalmas az F1. Sajnos tavaly sem volt ez másképp. 21 futamból 19-et gyakorlatilag végig aludtunk, mert már a rajt elején egyértelművé vált, hogy melyik csapat versenyzői foglalják majd el a pódium kétharmadát.

2017 lehet a Forma-1 utolsó esélye. Ez szinte egészen biztos.

Úgy tűnik, az állóvíz felkavarásához sok minden adott. Jelentős szabályváltoztatások történtek, Bernie Ecclestone több évtizednyi egyeduralma után otthagyta a bizniszt, a holt szezonban a pilótapiac is felpezsdült. 

Ezek változtak

Idén jelentős változásokon mennek keresztül az autók: szélesebbek, hosszabbak és bizonyos szempontból laposabbak lesznek. A mérnökök és a versenyzők is azt várják, hogy gyorsabb lesz a mezőny, a pilóták pedig nem Xbox kontrollert nyomogatnak, hanem igazi versenyautót vezetnek.

Szigorítanak a motorcseréken is, így annyiszor sorolják hátra a motorcserélgetőket a rajtrácson, ahányszor beépítenek egy új, vagy már használt és félretett motort az autóba. Erre egyébként azért volt szükség, mert a tavalyi spái futam előtt Hamilton egyszerre három új motort, turbót és ERS-t kapott, amit a bírák csak egy büntetéssel dorgáltak. A motorszabály mellett szigorítanak a karosszériacseréken is, erre már csak a harmadik szabadedzésig lesz lehetősége a csapatoknak.

Az új autók szélesebb gumikat kapnak. Az első abroncsoknak 245 mm helyett 305 mm, a hátsó gumiknak 325 helyett 405 mm lesz a futófelület szélessége. A jelentős változtatás miatt a szezon első 5 hétvégéjén a Pirelli fogja kijelölni a csapatok számára a gumiszetteket, az istállók 7 garnitúrát fognak kapni a leglágyabb keverékből, négyet a közepesből és kettőt a legkeményebből.

Fotó: Matthias Stolt, Hamburg

2017-től kezdve a safety car mögötti rajtok után állórajttal indítják újra a mezőnyt. A bokszból rajtoló autók a biztonsági autós időszak alatt csatlakozhatnak a mezőnyhöz, ám az újraindításnál vissza kell térniük a boxutcába, és kerékcsere nélkül onnan kell elrajtolniuk.

Az új szabályoktól nincs mindenki elájulva. Több szakértő is úgy gondolja, hogy a szélesebb autók miatt kevesebb lesz az előzés, az új, szélesebb gumik pedig kevésbé kopnak, ami pedig kiszámíthatóbbá teheti a versenyt.

Az első két téli tesztet idén is Barcelonában fogják rendezni, február 27-e és március 2-a, illetve március 7-e és március 10-e között. Mindemellett idén hazánkban is rendeznek egy évközi tesztet, eldőlt ugyanis, hogy a Hungaroring látja vendégül a királykategória mezőnyét a második gyakorlás alkalmával. A csapatok utolsó első közös tesztjének Bahrein, az utolsónak pedig Abu-Dzabi ad majd otthont.
Pilótakeringő

Mivel a két világbajnoki szezon között sok izgalmi faktor nincs a sportban, a rajongók csak abban lelik örömüket, hogy a pilóták csapatváltásait figyelik.

Jenson Button

A 2016-os szezon végén elbúcsúzott pár nagy név, többek között a brit a 2009-es világbajnok, Jenson Button. Igaz, tartalék- és tesztpilótaként azért ott marad a McLarennél az idei szezonban.

Felipe Massa, Nico Rosberg és a legnagyobb meglepetés

A tavalyi esztendő másik nagy búcsúzója Felipe Massa volt, aki a könnyeivel küszködve köszönt el a rajongóitól. Azonban csak tiszavirág-életű volt a brazil versenyző nyugdíjba vonulása, hiszen pár héttel a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után a Williams bejelentette:  Massa még egy szezont letol náluk. Persze mindehhez az kellett, hogy bombameglepetésként, a világbajnoki győzelem után Nico Rosberg december másodikán bejelentette visszavonulását, mert a csúcson akarta abbahagyni.

A Mercedes is meglepődött a német világbajnok döntésén és azonnal nekiláttak megkeresni Hamilton társát. A német istálló végül azt a Williamsnél edződött Valtteri Bottast igazolta le, akivel már évekkel ezelőtt szóba hozták. Bár a brit istálló vezetője, Claire Williams megpróbálta maradásra bírni a finn pilótát, Bottas végül engedett a Mercedes csábításának és január elején aláírt hozzájuk.

Újoncok is lesznek

A Williams már ősszel bejelentette, hogy a kanadai milliárdos, Lawrence Stroll fia, Lance fogja vezetni az egyik autójukat. Az újonc versenyző mindössze 18 éves, így a brit istállónak szüksége volt egy tapasztaltabb sofőrre, így került képbe ismét Felipe Massa.

Stoffel Vandoorne

A másik újonc a távozó Jenson Button helyét veszi át. A belga pilóta hosszú éveken át tartalékpilóta szerepét töltötte be. A McLaren-nevelésű versenyző egyszer már élesben is bizonyíthatott, ugyanis a 2016-os Bahreini Nagydíjon vezethette Fernando Alonso autóját, miután a spanyol súlyos balesetet szenvedett az előtte lévő melborune-i versenyen.

Fotó: MTI Fotóbank

Esteban Gutierrez

A versenysorozat történetének egyik legpechesebb versenyzője minden bizonnyal a mexikói Esteban Gutierrez, aki idén már nem lesz ott a rajtrácson. A fiatal pilóta a Sauber istállójánál kezdte F1-es karrierjét, ám a svájci csapat két év után elküldte a fiatal tehetséget, mert nem tudott bizonyítani. A Ferrari végül mentőövet dobott, és a 2015-ös szezont tesztpilótaként tölthette a maranellóiaknál. Egy év után onnan is mennie kellett, a karrierje ezzel azonban nem ért véget. A tavalyi évet az újonc csapatnál, az amerikai Haasnál töltötte: átütő siker nélkül. Csapattársa, a francia Romain Grosjean rendszerint előtte végzett mind az időmérő edzéseken, mind a futamokon.

Pascal Wehrlein

A Mercedes fiatal nagyágyúja, a német-mauritiusi Pascal Wehrlein hatalmas esély előtt áll. Rosberg távozása után sokan azt hitték, hogy a 22 éves pilóta veszi át honfitársa helyét, ám a Mercedes még túl fiatalnak találta, őt későbbre tartogatják. A korábbi tesztpilótát tavaly a Manorhoz fizették be, hogy ott nevelődjön, de minden jel szerint a csapat idén nem tud elindulni a gazdasági nehézségei miatt. Emiatt a szintén anyagi gondokkal küszködő Sauberhez került, akik tárt karokkal várták a németek szponzorpénzével érkező Wehrleint.

Esteban Ocon

A Force India csapatánál is komoly változások történtek. Egyik ülésük fix volt, hiszen a mexikói Sergio Perezt évekre leszerződtették. A másik pilóta, a kezdetek óta ott versenyző Nico Hülkenberg viszont átigazolt a gyári Renault csapatához, így ő helyére a Manor korábbi francia pilótáját, Esteban Ocont igazolták le. Egyelőre kérdéses, mekkora siker lesz az ő ottani karrierje.

Kevin Magnussen

A McLaren saját nevelése, a később kirekesztett dán Kevin Magnussen ismét talált magának egy csapatot. Tavaly, egy év szünet után nagy csinnadrattával jött vissza a dán pilóta, azonban a jövő már nem volt ennyire fényes. Az évad végén ki is paterolták.

Az idei szezonban a 888 is követni fogja a Forma-1-et, megújult rovatunkban, a V-nyolcasban olvashatjátok cikkeinket.

OLVASTAD MÁR?

V-nyolcas
 
 
 
 
KOMMENTEK BETÖLTÉSE

Mióta Sadiq Khan vezeti Londont, az erőszak a mindennapok része lett

A brit közlekedési rendőrség legfrissebb adatai szerint a londoni metróban elkövetett bűncselekmények száma 43 százalékkal ugrott meg az elmúlt három évben, mióta a város vezetését Sadiq Khan vette át.

Már vádat is emeltek Macron korábbi testőre ellen

Már vádat is emeltek Macron korábbi testőre ellen

amerika, london, párizs

Alexandre Benalla ellen azután kezdett nyomozni az ügyészség, miután kiderült, hogy luxuskörülmények között, diplomata-útlevéllel utazgatott.

Hollywood ismét eleget tett a liberális elvárásoknak: az lehetsz, ami lenni akarsz

Hollywood ismét eleget tett a liberális elvárásoknak: az lehetsz, ami lenni akarsz

szabad vasárnap

A Sebezhetetlen és a Széttörve folytatásaként M. Night Shyamalan univerzumának újabb fejezetéhez érkeztünk. Van az a hollywoodi legenda, hogy Shyamalan minden nagyon jó filmjére jut egy igazán rossz. A legenda sajnos ismét igaznak bizonyult, az Üveg ugyanis nem lett más, mint egy darabokra tört álom.

Salvini pártját nem lehet megállítani: tovább erősödött a Liga támogatottsága

Salvini pártját nem lehet megállítani: tovább erősödött a Liga támogatottsága

amerika, london, párizs

Megközelíti a 36 százalékot a Matteo Salvini vezette olasz kormánypárt, a Liga támogatottsága egy szombaton közölt közvélemény-kutatás szerint, amelynek eredménye a Liga egyeduralmát mutatja ki az országban négy hónappal az európai parlamenti választások előtt.

A téves párhuzam

A téves párhuzam

kétharmad

A mostani tüntetéssorozat miatt a balliberális médiumok, illetve politikum egyre gyakrabban emlegeti 2006-ot. A két esemény között párhuzamot vonni nemcsak téves, veszélyes, hanem nettó butaság - erre világított rá az Echo TV Informátor című műsora.

A hét karikatúrája a 888-on

A hét karikatúrája a 888-on

8)8)8

Az "Árnyékszékkormány"

Megtámadták a tüntetők az Echo TV stábját

Az Echo TV kollégái kint vannak a budapesti demonstráción, többen az operatőrre támadtak. A rendőröknek kellett közbeavatkozniuk.

Az Index fake news gyár megint hírt hamisított: most éppen Székesfehérvárról

A tények és a valóság egyáltalán nem érdekli a ballib álhírgyártó médiumokat. A minden áron az ellenzéket propagálni akaró nagy igyekezetében az Index most épp a valójában történteknek az ellenkezőjét közölte a Székesfehérvár pénteki közgyűléséről megírt álhírében.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Adatvédelmi tájékoztató ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére