Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Ez lehet a probléma a felújított metrószerelvényekkel

Forisek Ádám

2017.06.23. 13:03

Szoftveres hibák okozhatták a 3-as metró péntek reggeli leállását.

A péntek reggeli csúcsforgalomban meghibásodott a 3-as metró egy szerelvénye. Az Újpest felé tartó szerelvény a Nyugati pályaudvar állomásnál állt meg. Mivel több percig nem lehetett kinyitni az ajtókat, a metrót egy ideig buszokkal pótolták a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között.

A metróközlekedés végül negyed kilenc után állt vissza a teljes vonalon. 

Gulyás Attila, Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője az MTI-nek pénteken azt mondta, jó a felújított orosz metró konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása.

A szakszervezeti vezető elmondása szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van. A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.

A probléma hátterében az áll, hogy a régi szerelvényekről átrakták ugyan a vonatbefolyásoló rendszert az újakra, de az új szerelvények sokkal erősebbek, ezért új programot kellett volna vásárolni.

Ehelyett azonban az orosz gyártó  lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.

A legtöbb probléma Gulyás Attila szerint az új szoftver hiányából fakad, és mára már a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.

Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.

Éppen ezért több mint 800 millió forint kötbérigényt jelentett be a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését.

Tájékoztatásuk szerint Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója tárgyalásokat folytatott a Metrovagonmas vezetésével, és nyomatékosan felhívta a figyelmét a helyzet tarthatatlanságára.

Emellett közvetlenül is felhívták a Metrovagonmas anyavállalata vezérigazgatójának figyelmét a kialakult helyzet súlyosságára, és a legsúlyosabb szankciókat helyezték kilátásba.

A BKV bejelentette, hogy addig nem küld ki felújításra régi metrószerelvényt, amíg a már felújított járművek műszaki állapota nem javul radikálisan.

(MTI)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére