Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Észveszejtõen hatalmas a kereslet a magyar buszok iránt

Nagy Gábor

2016.08.30. 09:18

A sikeres közbeszerzéseknek köszönhetõen több mint 110 Credo autóbuszt kapnak a régiós közlekedési társaságok. Több vidéki nagyvárosban pedig a Mabi-Bus által kínált elektromos midibuszokat szeretnének beszerezni.

52 magyar Credo autóbuszt állít forgalomba a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. az elkövetkezendő hónapokban – közölte a Magyar Idők kérdésére Tormássy Attila, a cég szóvivője. A buszok átadása a napokban kezdődik, a teljes flottát október végéig kell leszállítania a győri székhelyű Kravtex-Kühne Csoportnak. Az autóbuszok közül Tolna megyébe 24, Baranya megyébe 16, Somogy megyébe 12 jármű kerül.

Még jelentősebb flottát szerzett be a győri gyártótól az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK) Zrt., amely a járművekre Győr-Moson-Sopron, Vas, Veszprém és Zala megye helyközi közlekedésében számít. A 61 busz szállítását már megkezdték, és néhány hét alatt az összeset átadják. A könnyűszerkezetű Credo Econell és Credo Inovell típusú autóbuszok légkondicionáltak. Az ÉNYKK Zrt. helyközi járműállományának átlagéletkora a beszerzés révén így 14 évről 12,65 évre csökken.

A 113 jármű kiszállításával gyakorlatilag kiürül a gyár udvara, ami jelentős könnyebbség a cég számára. A szóvivő szerint további tenderekről egyelőre nem tudnak a cégnél, de bizakodnak a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottságban (NABB), hogy az újabb beszerzéseket indít majd el a közeljövőben.

A sikerek okán indulhat több közbeszerzési pályázaton a másik jelentős hazai gyártó, az Evopro tulajdonában lévő Mabi-Bus a saját fejlesztésű, kompozit karosszériás elektromos midibuszokkal. Mintegy ötmilliárd forint értékben – a tervek szerint még idén – 6 elektromos midibuszt (és 41 CNG-üzemű járművet) kap a szabolcsi megyeszékhely, az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program (IKOP) keretében a járművekhez önerő nélkül jut hozzá az önkormányzat. A tenderkiírás alapján az alacsony padlós buszokon legalább tizennégy ülőhely kell hogy legyen, és alkalmasnak kell lenniük legalább harminchárom utas befogadására. Az utastérnek egy kerekes szék számára is helyet kell biztosítani. A legfeljebb tizenkét tonna tömegű járművek hosszúsága 7,5 és 8 méter között lehet.

A Modern városok program dunaújvárosi állomásán májusban Orbán Viktor miniszterelnök azt közölte, hogy a kormány a nemzeti buszstratégia keretében arról határozott, hogy a Fejér megyei iparváros összes buszát elektromos meghajtásúra cserélik. A megyeszékhelyen jelenleg több mint 30 jármű közlekedik. Sajtóhírek szerint Dunaújváros mellett Pécs is rendelhet harminc elektromos midit. A buszokat uniós pénzből venné meg a város, és a töltőállomásokat is ebből építenék fel. Az új e-buszok a pályázat lehívása után, az év második felében érkezhetnek Pécsre.

Szintén az Evopro innovatív terméke lehet majd a befutó Zalaegerszegen, ahol a közelmúltban vizsgálták felül a tömegközlekedés rendszerét, az elképzelések szerint a helyi szolgáltatóval együttműködve a jövőben szintén elektromos járművekre cserélnék le a zalai megyeszékhely dízelbuszait. Korábban tárgyalt a gyártó a Zala megyei Hévíz városvezetői­vel, és a zéró emissziós közlekedési eszköz próbautat is teljesített a fürdővárosban. Hévíz vezetése helyi járat indítását fontolgatta a város és a környező települések között.

(Magyar Idők)

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére