Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Dízelbotrány: az Opel belekeveredett

888.hu

2018.07.14. 11:58

Német sajtóértesülések szerint az Opel autógyártó is érintett abban a dízelbotrányban, amelyben kiderült, hogy több gyártó is szoftverekkel manipulálta a gépkocsik károsanyag-kibocsátását. A dízelautók a változtatások miatt jobb eredményeket produkáltak a széndioxid kibocsátást mérõ teszteken, mint a valóságban. Egyelõre nem tudni, hogy szándékosan manipulálták-e az autókat. Ez mintegy 60 000 Opelt érinthet. Az Opel neve eddig nem merült fel a 2015-ben kirobbant botrányban.

A Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) az Opel gépjárműveit tesztelte hónapok óta és kiderült, hogy a cég dízelautóinak egy része a megengedettnél 10-szer több nitrogén-monoxidot enged a levegőbe – írja a Deutsche Welle a Bild on Sonntag vasárnapi lap értesüléseire hivatkozva, amely előzetes információkat hozott nyilvánosságra holnapi számából.

Összesen 60 000 jármű érintett, főként a Cascada, az Insignia és a Zafira modellek dízeles típusai. Ezekből 10 000-et Németországban gyártottak.

A KBA ellenőrei a riport szerint azt közölték, hogy megbízható információik vannak azt illetően, hogy a kibocsátást szabályozó eszközök ki voltak kapcsolva, amikor egyes kocsikat teszteltek. Az okokat egyelőre nem sikerült feltárni, tehát előfordulhat, hogy csak valamilyen, nem szándékolt hibáról van szó.

Az Opelnek két hete van arra, hogy reagáljon a vizsgálat eredményeire. Péntek este a cég szóvivője még azt mondta, hogy nem áll módjában kommentálni olyan eljárásokat, amelyek még mindig tartanak és amelyeket két éve kezdtek meg.

A KBA hivatalosan még nem reagált a Bild cikkére, az Opel pedig azt közölte, hogy hivatalos panaszt egyébként nem kaptak a hatóságtól.

Az Opel 1929 és 2017 között a General Motors tulajdona volt, majd 2017. augusztusában felvásárolta a francia Groupe PSA és azóta a cég leányvállalatának számít.

Az Opel egy közleményben jelezte, hogy 2015. decemberében több olyan potenciális javítanivalót is találtak egyes modelljeiken, amelyeket azóta elkezdtek fejleszteni az átláthatóságot, a megbízhatóságot és a vevők elégedettségét szem előtt tartva.

A dízelbotrány 2015-ben pattant ki és a leginkább a Volkswagen (VW) autói voltak érintettek, egészen pontosan 11 millió autóról derült ki, hogy tesztkörnyezetben kisebb károsanyag-kibocsátással rendelkezik, mint az utakon. Csak az USA-ban kis híján félmillió autót vett vissza a VW.

Más autógyártóknál is hasonló csalásokra derült fény, az Audi vezérigazgatóját, Rupert Stadlert júniusban tartóztatták le csalásért, és a vásárlók megtévesztéséért. Stadler olyan autókat szeretett volna Európába hozni, amelyekben telepítve volt a csaló szoftver.

A VW amerikai vezérigazgatóját is megvádolta az ügyészség a tengerentúlon, ám várhatóan nem kell bíróság elé állnia az USA-ban, mivel Németország nem adja ki állampolgárait nem EU-s országok hatóságainak.

2015 óta a VW 30 milliárd dollárt tett félre a dízelbotrány miatti költségek finanszírozására, aminek jó részét már fel is használta.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére