Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Brüsszel legújabb terve komoly zavart okozhat

Bokor Gábor

2018.05.19. 19:17

Az Európai Bizottság legújabb javaslata szerint megszüntetnék a matricás díjfizetés lehetõségét az európai sztrádákon 2028-ig. A tervezet célja, hogy egységes módon fizesse meg mindenki az európai autópályák használatát. A tervezet ellen sokan tiltakoznak, Deli Andor, a Fidesz EP-képviselõje szerint az, hogy a buszokat is bevennék a távolságalapú díjfizetésbe, zavart okozhat a közlekedési ág mûködésében a kontinensen.

Deli Andor EP-képviselő szerint Brüsszel elvesz egy jó adag flexibilitást a tagállamoktól azzal a lépéssel, hogy elvenné tőlük a tömegközlekedés segítésének lehetőségét. A politikus elmondta, hogy jelenleg a nehéz-gépjárművek részére már távolságalapú díjfizetés működik a legtöbb európai sztrádán, azonban a törvény buszokra való kiterjesztésével Brüsszel sok gondot fog okozni.

Maga a busz, mint tömegközlekedési lehetőség környezetvédelmi szempontból sokkal hatékonyabb, pozitívabb közlekedési mód volt az egyéni utazásnál, valamint azt sem szabad elfelejteni, hogy a buszok a kötött pályás közlekedés kiépítetlensége esetén a legfontosabb tömegközlekedési eszköznek számítanak"

– közölte a képviselő, majd kiemelte, az, hogy egy kalap alá veszik a közúti teherszállítást a közúti személyszállítással, azt is jelentheti, hogy maga a közlekedési iparág meg fog drágulni, és ezt végső soron az utazók fogják megfizetni drágább jegyárakban.

A távolságalapú rendszer miatt fizetőkapukat is kellene majd építeni, ami nagy mértékben rontja a haladás ütemét, hiszen rendszeresen le kell majd lassítani és meg kell állni a kapuknál. 

Ennek ékes példája a horvát autópálya, hiszen a nyári időszakban több kilométeres sorok is feltorlódhatnak a kapuk környékén, ugyanis a legtöbb helyen csak készpénzzel lehet fizetni"

– fogalmazott. 

A fideszes politikus szerint a távolságalapú díjfizetés azoknak, akik két nagyváros között ingáznak, nagyon megdrágíthatja a közlekedést vagy az útidíj-hozzájárulást. Ez végső soron azt is jelentheti, hogy a forgalom a sztrádákról a regionális utakra tevődhet, ami akár több közlekedési balesethez is vezethet.

A javaslatot, amiről a EP-szakbizottság május végén szavaz, a magyarok mellett az osztrákok és a németek is kifogásolják, hiszen ők is sérelmezik, hogy kivennék az útdíjfizetés meghatározásának jogkörét a tagállamoktól.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére