Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Betilthatják azokat a reklámokat a britek, amelyek "gender-sztereotípiákat" erõsítenek

Forisek Ádám

2017.07.19. 18:28

A Brit Reklámügyi Hatóság (ASA) úgy döntött, genderizálja a reklámokat.
LONDON

A Brit Reklámügyi Hatóság (ASA) úgy döntött, genderizálja a reklámokat.

Az idejétmúlt és sztereotipikus genderszerepek ábrázolása igazságtalan helyzetbe taszíthat embereket. A reklám csak egy a sok tényező közül, ami egyenlőtlen bérezést eredményez férfiak és nők között, ám szigorúbb szabályozás bevezetésével elérhető az, hogy szembeszálljunk a bérkülönbséggel, és biztosítsuk az egyenlőséget a gazdaságban és a társadalomban is”

 – mondta az ASA vezérigazgatója, Guy Parker egy keddi sajtótájékoztatóján.

A döntést egy 64 oldalas jelentésre alapozzák, mely szerint a „gendersztereotípiák károsak az emberekre.”

Ezek alapján azon reklámok kerülhetnek betiltásra, melyek:

  • Tárgyiasítanak és szexualizálnak személyeket
  • Azt sugallják, hogy elfogadható, ha egészségtelen mértékben vékonyak a nők
  • Sztereotipikus „genderszerepeket” vagy jellemzőket sugallnak

Ezekkel még talán nem is lenne semmi baj, ám az ASA tovább lép egy fokkal, szerintük ugyanis tiltólistára kerülnének a következők is:

  • Olyan reklámok, melyek egy családot mutatnak be, és egyedül a nő végez házimunkát
  • Olyan reklámok melyek azt sugallják, hogy egy bizonyos tevékenység alkalmatlan fiúk számára, mert azok lányosak (és fordítva)
  • Olyan reklámok, melyek azt sugallják, hogy a férfiak képtelenek egyszerű feladatokat megoldani

Tény, hogy legalább következetesen a férfi és női "gendersztereotípiák" ellen is felveszi a kesztyűt az ASA, mindenesetre akadtak olyanok, akik szerint az egész kezdeményezés túlzás, és inkább gondolatrendőrségre hajaz:

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére