Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Babyboom az állami szexkampány hatására

888.hu

2016.06.03. 20:58

Egy állami szexkampánynak köszönhetõen Dániában emelkedett a születések száma. A kampányban több kisfilmmel hívták fel a figyelmet az elöregedõ társadalom okozta veszélyekre, személyes kedvencünk a "Do it for mom" címet viselõ alkotás.

Ezt a kisfilmet a Spies Travel nevű utazási iroda készítette és a dán közszolgálati televízión futott 2015 szeptemberében.

A videó dán nyelven készült, de szerencsére angol felirat is van hozzá.

A dán jóléti rendszer komoly nyomás alatt van. A javuló tendencia ellenére még mindig nem születik elég gyermek. Ez mindannyiunkat aggaszt. Mégis azok, akik emiatt a legjobban szenvednek, azok az anyák, akik sosem tapasztalhatják meg, hogy milyen nagymamának lenni"

– hangzik el a videóban, miközben egy idős hölgyet mutatnak, aki arról ábrándozik, hogy egyszer nagymama lesz.

Született olyan videó is – melyet Koppenhága önkormányzata finanszírozott – amely a termékenységgel kapcsolatos problémákra hívta fel a figyelmet. A kampány szlogenje egy kérdés volt a dán férfiak számára: a te kis fickóid "elég gyorsan úsznak?". A nőktől pedig azt kérdezte, hogy "megszámoltad ma már a petesejtjeidet?". Ezzel kapcsolatban nem csak kérdéseket tettek fel, hanem különböző gyakorlatokat is javasoltak a pároknak.

A dán közszolgálati televízió egy másik kisfilmmel tette fel a cseresznyét a habos torta tetejére, amelynek címe "Dugjál Dániáért".

Az adatok alapján a kampány működött: a tavalyi adatokhoz képest 1200-al több gyermek jött a világra 2016 májusában.

Az illetékesek szerint a kampány nem volt koordinált – vagyis véletlenül folyt egyszerre a dán köztévé és Koppenhága városának kampánya.

Valószínűleg nem köthető a kampányunkhoz a születések számának emelkedése, de annak nagyon örülünk, ha ezzel hozzájárultunk ahhoz, hogy több család vállaljon gyermeket. Számomra meglepő volt, hogy ennyi hasonló kampány folyik egyszerre, ilyen rövid idő alatt. Ennek az lett az eredménye, hogy többen vettek részt termékenységi-tanácsadáson"

– mondta Ninna Thomsen, Koppenhága egészségügyért felelős polgármester-helyettese.

A kampány szükségességét statisztikai adatokkal támasztották alá. 2014-ben az első gyermeket vállaló szülők átlagéletkora 29,1 év volt. Ez 5 évvel több mint 1970-ben. A kampánynak köszönhetően először emelkedett a termékenységi ráta 2010 óta.

(Independent)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére