Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Ahová betette az Uber a lábát, csak a baj van vele

Forisek Ádám

2018.09.28. 09:40

Szinte nincs olyan európai ország, ahol eddig nem okozott problémát az Uber nevû fuvarmegosztó alkalmazás. Dánia, Belgium, Románia, Horvátország - most pedig egy újabb helyen, Spanyolországban borzolja a kedélyeket az applikáció.
MADRID, 9:40

Szinte nincs olyan európai ország, ahol eddig nem okozott problémát az Uber nevű fuvarmegosztó alkalmazás. Dánia, Belgium, Románia, Horvátország – most pedig egy újabb helyen, Spanyolországban borzolja a kedélyeket az applikáció.

Emlékszünk még, mekkora botrány volt idehaza az Uber miatt?

A verseny az jó; Hagyjanak minket dolgozni; Mi nem törünk autókat"

Ilyen és ehhez hasonló jelszavakat skandáltak anno az Uber mellett tüntetők.

Nos, gyakorlatilag ugyanaz a tendencia vonult végig egész Európán: a taxisok ugyanúgy nem kértek az alkalmazásból Horvátországban, mint ahogy Brüsszelben sem, de még Dániában és Norvégiában sem.

És nemcsak a taxisoknak, de az utasoknak is jót tett az Uber elleni szkepticizmus. 2016-ban ugyanis csaknem 57 millió ügyfél adatait lopták el a vállalattól, és az Uber nem értesítette róla sem az érintetteket, sem az illetékes felügyeleti szervet. Helyette lefizette a hackereket, hogy az ellopott adatokat semmisítsék meg.

Az Ubernek tehát eddig sem állt jól a szénája, és most úgy tűnik, Spanyolországban is meggyűlik a baja az állammal: több száz, az Uber és a Cabify közösségi személyszállító cég alkalmazásában álló sofőr tüntetett a taxisok ágazati monopóliuma ellen Madridban.

Spanyolországban július végén csaknem egy hétig tartó sztrájkot tartottak a taxisok több városban is, követelve, hogy az illetékes minisztérium garantálja a törvényi előírások betartását, ugyanis a megengedettnél több Uber és Cabify autó működik, továbbá szerintük az ágazati követelmények nem egyformák, így a verseny nem tisztességes.

A sztrájknak az vetett véget, hogy a spanyol fejlesztési minisztérium ígéretet tett a taxisok legfőbb követelésének teljesítésére, miszerint engedélyezik, hogy az önkormányzatok helyben is szabályozzák az Uber és Cabify működését. Ez azt jelenti, hogy az állami előírásokon túl a területükön akár szigoríthatják, korlátozhatják az alternatív szolgáltatók működését.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére