Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
century-on
 
 
 
 

A németek ingyenes tömegközlekedéssel vágnák haza magukat

2018. február 16. 22:15

A német szövetségi kormány ingyenessé tenné a közösségi közlekedést, hogy ezzel is javítsák a levegőminőséget. A döntéssel azonban a szakértők nem igazán értenek egyet.

Ismert, hogy Németországban nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra, amely valamiért olyan szinten összeforrt például az atomerőmű-ellenességgel, hogy inkább templomokat is lerombolnak, csak hogy barnakőszénhez jussanak.

Most nem az atomerőművek, hanem a levegőszennyezettség miatt aggódnak Berlinben, ugyanis az ország minden igyekezete ellenére sem sikerül teljesíteni az EU levegőtisztaság-védelmi határértékeit, amiért pedig az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárással fenyeget.

Templomokat, komplett falvakat rombolnak le Németországban

Két lépést tehet erre a német vezetés: drasztikusan korlátozza a magántulajdonban lévő gépkocsik használatát, vagy ingyenessé teszi a tömegközlekedést, azt remélve, hogy így annyian mondanak le az autók használatáról, mintha korlátoznák. A brüsszeli testület környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának megküldött levélben – az MTI értesülése szerint – az utóbbi lehetőség megfontolásáról írt a német szövetségi kormány.

Hasonló fantasztikus ötlettel már mi, magyarok is találkozhattunk, 2010-ben az MSZP-s Horváth Csaba ígért ingyenes BKV-t. Láthattuk, mi lett belőle, úgyhogy nem is részletezzük tovább, helyette inkább nézzük meg a német szakértők válaszát a jelenlegi javaslatra!

A németországi közlekedési szövetség elnöke szerint például éves szinten 3-4 milliárd eurós bevételkiesést produkálna a döntés a városi kötöttpályás közlekedés terén, a német közlekedési szolgáltatók szövetsége az autóbusz-közlekedést is beleszámítva már több mint 12 milliárd eurós (4000 milliárd forintos) kiesésről beszélnek. Mindkét szervezet egyetért abban, hogy ezt az óriási hiányt csak adóbevételekből lehetne pótolni.

A tömegközlekedés ingyenessé tétele ellen szól az is, hogy a városi közösségi közlekedés kapacitáshatáron üzemel, ezért az ingyenesség bevezetése előtt komoly hálózati és járműfejlesztéseket kellene elvégezni. Mivel ez azonban nem megy egyik napról a másikra, ezért az ingyenes tömegközlekedés azonnali káoszt okozna.

Fotó: AFP

Érdemes továbbá azt megemlíteni, hogy egyes számítások szerint települési közösségi közlekedés szintjén Németországban mintegy négymilliárd eurós beruházási elmaradás halmozódott fel. A hálózatok változatlan színvonalon történő továbbműködtetése évente 1,77 milliárd euróba kerül, és ekkor még nincsen szó kapacitásnövelésről. Az ingyenesség tehát ebből a szempontból sem tanácsos.

Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a kezdeményezést csak azért is átültetik a gyakorlatba. A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös levele szerint az újításokat öt városban – Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim, Reutlingen – próbálják majd ki, és a tesztek után döntenek az ingyenes tömegközlekedés és a többi mérlegelt átalakítás országos bevezetéséről. A fentieket figyelembe véve úgy gondoljuk, borítékolható a végeredmény.

OLVASTAD MÁR?

century-on
 
 
 
 
KOMMENTEK BETÖLTÉSE
Este 7:59

Este 7:59

7:59

Ez történt a mai nap.

Mesterséges intelligenciával cenzúrázzák a férfiak nyilatkozatait

Mesterséges intelligenciával cenzúrázzák a férfiak nyilatkozatait

fehér férfi

High-tech módszert talált a Financial Times, hogy kevesebb férfi nyilatkozzon a cikkeikben.

Munkatársunkat megbüntette a Facebook, amiért a homoszexuálisokról mert írni

Munkatársunkat megbüntette a Facebook, amiért a homoszexuálisokról mert írni

censored

A jobboldali véleményt tűzzel-vassal üldöző Facebook-cenzúra ismét lecsapott, ezúttal Horváth Zsófia munkatársunkat, a Pszicho sorozatunk arcát tiltotta a Facebook három napra.

Orbán: összefogásra van szükség a közép-európai országok között

Orbán: összefogásra van szükség a közép-európai országok között

kétharmad

A magyar kormányfő a dunaszerdahelyi Mol Labdarúgó Akadémia megnyitó ünnepségén hangsúlyozta a közép-európai országok együttműködésének fontosságát.

Románia 100 éve alatt Moldva csak még jobban leszakadt Erdélytől

100 év után is még mindig Erdély a legfejlettebb területe Romániának. Sőt, mostanra gazdaságilag még jobban leszakadt Erdélytől Moldva - mondja Lucian Boia román történész, aki szerint bár a területét az elmúlt évszázadban sikeresen megtartotta Románia, most mégis nagy gondban van az ország, mert a lakosai milliószámra költöznek el.

Soros György rajongója Svédország új miniszterelnök-jelöltje

Soros György rajongója Svédország új miniszterelnök-jelöltje

amerika, london, párizs

Újabb érdekes állomásához érkezett a svéd kormányalakítási procedúra.

Úgy be volt állva Juncker, hogy felemás cipőben ment tárgyalni

Úgy be volt állva Juncker, hogy felemás cipőben ment tárgyalni

amerika, london, párizs

Úgy tűnik, hogy az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker már olyan súlyos függőségi problémákkal küzd, hogy öltöztetni sem képes önmagát.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Adatvédelmi tájékoztató ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére