Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Pénzbírsággal sújtották a sajtót, mert tudósított a Pell-perről

888.hu, MTI

2021.06.04. 07:30

Egy ausztrál bíró összesen 1,1 millió ausztrál dollár (240 millió forint) pénzbírsággal sújtott egy tucat ausztrál sajtóorgánumot, amelyek megsértették a bíróság által elrendelt hírzárlatot, amikor tudósítottak a gyerekmolesztálással vádolt – később jogerősen felmentett – George Pell bíboros peréről.

 

A pénzbüntetések 1000-től 450 ezer ausztrál dollárig terjednek.

George Pell bíborost 2018 decemberében egy victoriai kerületi bíróság bűnösnek mondta ki ötrendbeli szexuális visszaélésben, de előtte a bíróság

megtiltotta a sajtónak, hogy tudósítson a tárgyalásról és az ítélethirdetésről,

nehogy ezzel befolyásolja a bíboros elleni következő pert.

Ezt a kilátásba helyezett második pert később törölték, ráadásul az ausztrál legfelsőbb bíróság tavaly áprilisban a 2018-as ítéletet is megsemmisítette,

a bíborost jogerősen felmentette a vádak alól,

de ő akkor már több mint egy évet töltött börtönben.

Az első ítélethirdetéskor egyes ausztrál sajtóorgánumok a hírzárlat miatt úgy tudósítottak az eseményről, hogy egy meg nem nevezett, ismert személyt ítéltek el súlyos bűntény miatt, amiről nem tudósíthatnak. Egyesek azonban jelezték, hogy

az interneten megtalálhatók a perről szóló hírek, több külföldi sajtóorgánum pedig nevén is nevezte a bíborost, és ismertette a vádakat.

A tizenkét ausztrál sajtóorgánum februárban az ügyészséggel kötött alku keretében beismerte, hogy

megsértette hírzárlatot.

Külföldi médiacégek ellen nem emeltek vádat.

John Dixon, a Victoria állambeli legfelsőbb bíróság bírája a pénteki ítélethirdetéskor azt mondta, hogy a pénzbírsággal sújtott sajtóorgánumok a perről szóló információk közzétételével meghiúsították a bírósági döntés betartását, a vádalku idején

nem mutattak megbánást, hanem inkább igyekeztek a munkatársaik védelmére kelni.

Két sajtóvállalat – a 450 ezer ausztrál dollárra büntetett Age Company és a 400 ezerre büntetett News Life Media – kirívóan és szándékosan dacolt a bírósággal, a kockázatot tudatosan vállalva megkérdőjelezte a hírzárlat szerepét a Victoria állambeli büntető jogrendben.

A bíróság által elrendelt hírzárlat megsértése öt évig terjedő szabadságvesztéssel, magánszemélyek esetében százezer ausztrál dollár (22,5 millió forint), jogi személyek esetében pedig ötször ekkora, vagyis ötszázezer dollár pénzbírsággal sújtható Ausztráliában.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Gyurcsányékkal a nyílt hazaárulás és a magyarok életszínvonalának földbe döngölése jön divatba

Gyurcsányékkal a nyílt hazaárulás és a magyarok életszínvonalának földbe döngölése jön divatba

Gyurcsányékkal a nyílt hazaárulás és a magyarok életszínvonalának földbe döngölése jön divatba

Donáth: „Orbán gyáván megfutamodott”

Donáth: „Orbán gyáván megfutamodott”

A héten megörvendeztette az ATV nézőit tízpercnyi diktatúrázással Donáth Anna, aki – egyébként nem jogászként – a jogállamiságról beszélt Rónai Egonnal, ekézve a totalitárius Orbán-rezsimet, ami annyira elnyomó, hogy még a hazáját kofaként áruló Momentum korábbi és új elnökét is hagyja rendre felszólalni a magyar érdek ellen, minősíthetetlen stílust megengedve magának a kormány tagjaival szemben.

Rezsicsökkentés: már a kis- és középvállalkozásoknak is

Rezsicsökkentés: már a kis- és középvállalkozásoknak is

Ezt írta Facebook-oldalára Orbán Viktor miniszterelnök.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Részletes leírás ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére