Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Ez már tényleg a vég: felmerült a sebességkorlátozás bevezetése a német autópályákon

888.hu

2022.07.01. 14:40

Ezzel is spórolnának.

 

Nincs annál jobb érzés, mint egy Bugatti Chironnal 417 kilométer/órás sebességgel száguldozni a német Autobahn-on.

Aki teheti, most még próbálja ki, mert lehet, hogy nem sokáig lesz rá lehetősége.

Winfried Kretschmann, a németországi Baden-Württemberg tartomány miniszterelnöke az energiaválságra és a magas üzemanyagárakra való tekintettel sebességkorlátozás bevezetését szorgalmazza az autópályákon.

 

Ennek azonnali hatása lenne, ez azonnali megtakarítást jelentene.”

mondta a zöldpárti politikus a Bild.de szerint.

Kretschmann elképzelései szerint a korlátozást két évre vezetnék be és az ügy „megérne egy vitát”. És akkor meg is érkeztünk a koalíciós kormányzás csodáihoz, ugyanis az FDP ellenzi a sebességkorlátozás bevezetését a szövetségi kormányban.

A miniszterelnök elképzelései egyébként Markus Söder (CSU) bajor kormányfőnek sem nyerték el a tetszését. Szerinte ugyanis

A sebességkorlátozás egyáltalán nem termel áramot. Ez nem megoldás a közelgő tél fenyegető kockázataira.”

 

Söder ismét szót emelt az atomerőművek üzemidejének meghosszabbítása mellett. Szerinte ugyanis az ukrajnai háború miatt fenyegető gázhiányra tekintettel minden lehetőséget ki kell használni az ellenintézkedésekre. Kretschmann biztonsági okokból ellenezte a hosszabb üzemidőket, mint mondta: „én már nem gondolkodom ezen”.

 

Három hónappal ezelőtt a Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal (UBA) különböző intézkedéseket javasolt annak érdekében, hogy jelentősen takarékosabban bánjanak az energiával.

Ezek közé tartozott az is, hogy kevesebbet és mindenekelőtt lassabban kell vezetni.

Ha az autósok az autópályákon legfeljebb 100 kilométer/órás sebességre, a városon kívüli utakon pedig 80 km/h-ra csökkentenék a sebességüket, azzal mintegy 2,1 milliárd liter üzemanyagot lehetne megtakarítani.

 

Hasonló ötlet merült fel egyébként Írországban is, de ők még a sebességkorlátozások bevezetésénél is tovább mentek. Ugyanis, ha úgy hozná az élet, itt még azt is korlátoznák, hogy bizonyos járműveket mikor lehet megtankolni a benzinkutakon.

 

Minden esetre úgy tűnik, a németek szeretik, ha megmondják nekik, mit csináljanak. Legalábbis a friss energiafelhasználási adatokat azzal akarják megmagyarázni, hogy a lakosság elkezdett spórolni.

A Die Welt cikkéből kiderül, hogy a Szövetségi Energia- és Vízipari Szövetség (BDEW) adatai azt mutatják,

 

Németországban az év első öt hónapjában 460 milliárd kilowattóra volt a gázfogyasztás, mintegy 14 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

 

Az enyhébb időjárás is felelős ezért. A felháborító meleg vízzel történő zuhanyzás iránti igény idén kevésbé volt hangsúlyos, mint tavaly.

 

Mindazonáltal a hőmérsékleti hatásoktól megtisztítva a gázfogyasztás az idei évben még mindig figyelemre méltó, 6,4 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakának értékétől.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

Gyerekekre is lőtt a legalább tizenegy embert lemészárló ámokfutó!

Egy családi vitát követően lövöldözni kezdett egy férfi Montenegróban, és tizenegy embert megölt, majd tűzharcba keveredett a rendőrökkel, akik agyonlőtték – jelentette a montenegrói állami televízió a helyi rendőrségre hivatkozva.

Nagyon fognak fázni a német középületekben, az alkancellár megint másokon takarékoskodik

Nagyon fognak fázni a német középületekben, az alkancellár megint másokon takarékoskodik

Az energiatakarékosság jegyében a kórházak és a szociális intézmények kivételével minden középületet legfeljebb 19 Celsius-fokos hőmérsékletre szabad felfűteni Németországban az ősszel kezdődő fűtési szezonban – jelentette be pénteken Robert Habeck alkancellár, gazdasági miniszter.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére