Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A kampány épphogy elkezdődött, de a Google máris 300 Trump-hirdetést bannolt a YouTube-on

Békési Marcell

2019.12.06. 20:30

Úgy tűnik, nagyon nem akarja a techcég, hogy Trump újrázzon 2020-ban.

A CBS News amerikai televíziócsatorna a 60 perc című műsorában a YouTube-ról csinált egy négyperces snittet, ahol azzal az egyre gyakrabban előkerülő témával foglalkoztak, hogy milyen elvek szerint tilt le videókat és YouTube-csatornákat a Google.

A hír szerint a cég 300 politikai hirdetést tiltott le, és ami még felháborítóbb, hogy tette ezt mindenféle további indoklás nélkül.

Tulajdonképpen ott tartunk, hogy a republikánusok képtelenek eljuttatni a véleményüket a választóikhoz, mert azt szimplán leveszi a big tech a netről.

A legtöbb emberhez ma már leginkább az interneten keresztül jutnak el hírek, és ezt a felületet három cég, a Facebook, a Google és a Twitter uralja. Ők emiatt élet-halál urai a közvélemény gondolkodásának befolyásolásában: a nekik nem tetsző híreket letiltják, nekik tetszőeket pedig előretolják.

Az utóbbi időben több ezzel kapcsolatos botrány is napvilágra került. Az egyik a Twitter látványos szerepvállalása a demokrata előválasztáson: a vállalat a neki tetsző, a párt baloldalát képviselő Alexandria Ocasio-Cortez jellegű jelölteket (pl. Elisabeth Warren) folyamatosan a felhasználók képébe tolja, míg a náluk sok esetben népszerűbb, ám mérsékeltebb szárnyhoz tartozóakat elrejti.

Európában hasonló a helyzet:

a Salvinivel vagy Orbánnal kapcsolatos bejegyzések elvétve bukkannak fel, miközben a Twitter európai üdvöskéje a mérhetetlen támogatással rendelkező Guy Verhofstadt.

A YouTube mesterséges intelligencián alapuló rendszere szintén több botrányt generált: például gyakran szimplán a „Trump” szó elhangzása után tiltja a videót, vagy csak nem utal pénzt az ilyen videók nézettsége után a készítőknek.

Nem egy videó készült már erről a jelenségről, például hogy egy teljesen politikamentes videóban szimplán elhangzik a Trump szó, és ez már triggereli a rendszert, majd miután feltöltik az említett szó kisípolásával pontosan ugyanazt a videót, már minden rendben működik. Már sminkvideóval is megtörtént az eset, ahol a vlogger csupán a first lady sminkjét említette meg.

Valamiért nagyon félnek a techóriások Donald Trumptól, és jóval nagyobb erőfeszítéseket tesznek már most, mint 2016-ban, hogy ne újrázhasson.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére