Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Tényleg ócskák a budapesti buszok?

888.hu

2018.07.10. 13:28

Nemrég terjedelmes összeállítás jelent meg a 444-en a budapesti buszok helyzetérõl. Ahogy azt már megszokhattuk a portáltól, az írás tele van csúsztatásokkal és tévedésekkel.
Nemrég terjedelmes összeállítás jelent meg a 444-en a budapesti buszok helyzetéről. Ahogy azt már megszokhattuk a portáltól, az írás tele van csúsztatásokkal és tévedésekkel. Az még szerepel a cikkben, hogy a Demszky-féle városvezetés 20 éves regnálása alatt körülbelül 520 új buszt sikerült forgalomba állítani, az azonban már valamiért kimaradt, hogy Tarlós István jóval kevesebb idő (8 év) alatt közel 900 teljesen új buszt állított forgalomba, és ehhez jönnek még a használt beszerzések, szintén százas nagyságrendben.

A cikktől függetlenül megállapíthatjuk, hogy az elmúlt néhány évben a fővárosi buszflotta több mint kétharmadát lecserélték. Az persze igaz, hogy ezek az új buszok nem mind a BKV-hoz kerültek, mert 2010 után több külső szolgáltató is bevonásra került. Az utasoknak azonban mindegy, hogy BKV-s vagy VT-Arriva busszal utaznak, a színvonal emelkedését a szolgáltatóváltástól függetlenül mindenki tapasztalhatta. Ez a javulás pedig nemcsak a buszok életkorában jelenik meg, hanem például az akadálymentességükben is: ma a babakocsival, kerekesszékkel közlekedők, vagy a nehezebben mozgó idősek sokkal több, számukra is kényelmesen használható, alacsony padlós busszal találkozhatnak.

A laikusokat könnyedén megtévesztheti a 444-es cikk azon állítása, hogy egy busz tervezett élettartama 6 év. Arról nincs információ, hogy mi alapján állítja ezt a szerző, a valóság ugyanis az, hogy egy busz tervezett élettartama általában 10-15 év. Biztosan találni példát arra, hogy egy cég 6 éves buszokat ad el, ugyanakkor ennél hosszabb időre tervezik őket. Ha végignézünk Európa fővárosain, szép számmal találhatunk napi forgalomban 6 évnél idősebb buszokat. Arról nem is beszélve, hogy ha elő is fordul, hogy ilyen fiatalon kivonnak egy járművet a forgalomból, azt jó eséllyel eladják, majd egy másik városban még évekig közlekedni fog.

Az az állítás sem igaz, hogy csak átfényezték a régi buszokat világoskékre, ugyanis ez számos esetben komoly felújítással járt együtt. A 444 szerzője mégsem érezte fontosnak, hogy ezt a tényt megemlítse.

A legérdekesebb rész azonban a baloldali médiumokban visszatérő „bezzeg Románia” rigmus újbóli bevetése. A cikkben ódákat zengenek Bukarest 2005 és 2009 között valóban nagy mennyiségben (1000 db) vásárolt buszairól. Persze jó dolog szörnyülködni azon, hogy még Bukarest is beelőzött minket, mert egy évtizeddel ezelőtt sok buszt vett, csakhogy azóta azok a buszok is nyilván öregedtek – ha jól számolom, akkor a legfiatalabb is 9 éves (amit ugye a cikk alapján 3 éve ki kellett volna dobni). Azóta pedig nem vásároltak új buszokat a románok. A jelenlegi helyzet tehát az, hogy Budapest buszainak átlagéletkora nagyjából megegyezik a bukaresti értékkel, ráadásul úgy, hogy 2010-ben Demszky 20 éve után még valóban utcahosszal vezettek a románok. A Fidesz-KDNP-s városvezetés hatalmas lemaradást hozott be, és ha nem is hibátlan a buszállomány, de valójában elfogadható állapotban van. Már régóta nem hallunk tömeges buszlerobbanásról szóló híreket, amelyek 7-8 évvel ezelőtt még általánosak voltak.

A félretájékoztatás netovábbja, hogy többször is előfordult, hogy új beszerzésű buszokat is használtként tüntettek fel a cikkben, ráadásul úgy, hogy egy másik bekezdésben maga a szerző írja le ugyanarról a típusról, hogy új beszerzésűek.

Nyilván nem tökéletes a budapesti buszok helyzete, sok jogos kritika fogalmazható meg, de azt nem lehet tagadni, hogy komoly fejlődés volt tapasztalható az elmúlt években, és ha Demszky olyan ütemben újította volna meg a buszállományt, ahogy Tarlós, akkor most mind a 10 ujjunkat megnyalhatnánk.

Ezt a cikket egy olvasónk írta. Amennyiben Te is kedvet kaptál, várjuk írásodat a [email protected] címre. A további részletekről itt olvashatsz.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére